تاوان مدنیت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۸    ۱۳۹۷/۵/۲۴ کد خبر: 153779 منبع: پرینت

حقیقت تراژدی غزنی، حمله بدویان به شهرنشینان بود.

خوی بادیه‌ نشینی نگذاشت تا غزنی جایگاهش را بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و یادگار تمدن آریایی حفظ کند. صحراگردان ولگرد، پرسه‌ زنان و پارس‌کنان بر نمادهای مدنی در غزنی تاختند تا این شهر را هم‌ سطح خیمه‌ های قیراندود و کلبه‌های متعفّن خود قرار دهند.

غزنی قربانی توحش حجره‌ نشینان عصر حجر شد و این یغماگری چیزی جز حمله به فرهنگ شهرنشینی نبود. در واقع شهر غزنی در آتش حقارت عده‌ای حسود، هرزه و بدبین به زندگی شهری سوخت. آری، غزنی در غبار سُم ستوران تاراجگران فرورفت و اینگونه بود که مدنیت تاوان دو وعده غذای گرسنگان صحاری لم‌ یزرع را داد.

محمد مرادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدنیت
غزنی
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   اسلم سلیم
دیگر ماتم نگیرید ، انتقام بگیرید!
دیگر ماتم گرفتن بس است ، روح انتقام را درخود زنده کنید ، قبیله وحشت سه صد سال است خون می ریزد و می سوزد و یران می کند ، چقدر تحمل و تا چند این همه جوانان ما قربانی توطئه های سران قبیله وحشت شوند ، چند روز است از زمین و آسمان این کشور خون می بارد و مردم در سوگ فرزندان و خانواده های شان خون می گیریند ، دیگر بس است ، غنی ، کرزی ، طالب وداعش همه از یک قبیله اند و یک برنامه دارند به زنجیر کشیدن غیر خودی ها و حاکم بودن بالای دیگران .
ناگفته نماند همه شرکای غنی ، خلیلی ، سرور دانش ، محقق ، عبدالله ، ویس برمک نیز شریک جرم غنی و وحشت قبیله اند و درکشتار مردم ما دست های شان تا آرنج در خون جوانان ما غرق اند ، اینها قابل بخشش نیستند با غنی وکرزی دریک دادگاه مردمی بایدبه اشد مجازات محکوم شوند.
راه دیگری جز مقاومت مسلحانه و انتقام از گروه وحشی وجود ندارد .
این است واقعیت های تلخ خون آشامی قبیله وحشت !

>>>   Homayoun Paiez
طالب و غنی و... دیگران را آدم نمی شمارند و قوم هزارهء محترم را که هیج!...
خلیلی رفته ریس شورای صلح شده... بسیار مضحک است به خدا. خلیلی و خلیلی ها، همه مسایل را بهتر از ما می دانند؛ و این را هم می دانند که کسی به گپ آنها، ملی را هم پوست نمی کند؛ جه رسد به تصامیم کلان کشوری؛ مگر وجدان را فروخته اند و برای زنده گانی ننگین مرفه چند روز خود و خانواده های خود؛ عملن در خدمت فاشیرم و اهداف آن ها قرار گرفته اند. بر عدالت خواهان تمام اقوام لازم است؛ که از سد این معامله گران قوم فروش و هویت فروش عبور نمایند؛ و سرنوشت خویش را خود به دست بگیرند و معین کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است