اوج تروریزم در مرگ امنیت
ارگ با تضعیف نیروی امنیتی و تزریق قدرت به طالب و داعش ابتدا مقام های بی کفایت در پایتخت و ولایات های استراتژیک گزینش و سپس به تماشای سقوط و قتل عام ها توسط تروریستان می نشیند 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۴    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153787 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ریاست جمهوری بر مبنای اهداف که در افغانستان دارد با تضعیف نیروهای امنیتی تلاش می کند که رویای پشتونیزم کردم کشور را تحقق یابد و در این راه از هیچ کاری فرو گذار نیست به مانند جابه جایی نیروهای داعش در شرق و شمال افغانستان که اکنون مناطق مرکزی را نیز تهدید می کند.

این در حالی است که برخلاف تلاش برخی منابع که تمامی نیروهای که خود را داعش می نامند از سوریه و عراق انتقال یافته اند باید گفت که در کشوری مستعد رشد و شکوفایی تروریستان، بخش اعظم این نیروها از دل افراط گرایان طالب و باقی گروه های تروریستی می باشد.

در این میان، نظام سلطه گر و قبیله گرای اشرف غنی بدون هیچ هراسی از افشاگری ها و رسوایی همکاری با گروه های تروریستی اقدام به استفاده از طالب و داعش برای سرکوب و وحشت مخالفان خود در جای جای افغانستان می کند؛ شرق بدل به لانه داعش شد و طالب به همراه این گروه با طی کردن راه های امن زیر چتر حمایت نیروهای درون حکومتی به شمال راه یافتند و تا یک قدمی بلخ همواره امن رسید.

داعش و طالب اگر چه در رسانه ها به عنوان دشمنانی برای بقا و ماندن در کشور ترسیم می شوند اما تمامی گروه های تروریستی در بنیان یکی و از سوی قدرت های خارجی و داخلی یکسانی هدایت و تغذیه می شوند، مگر زمانی که قندوز تنها در طی یک سال دو بار سقوط کرد و یا فاجعه میرزاولنگ رخ داد، امنیت ملی و رهبران ارگ نشین از امکان حمله به این مناطق بی خبر بودند؟

آتش بس عید فطر که با تلاش های رییس جمهور و به خواست امریکا امکان حضور نیروهای طالب در نقاط مهم کشور را فراهم کرد نتیجه ای جز حمله و غارت ولایت غزنی به دست طالبان نداشت، هرچند این ولایت بنا به برنامه ارگ در هشت سال گذشته صحنه اختلاف های قومی و ناامنی تروریستان بوده و احتمال سقوط آن به دور از انتظار نبود.

حقیقت تلخی که سبب می شود ولایت های مهم و استراتژیک به سادگی یک حمله طالبان به زانو درآید، شهر غارت و مردم در محاصره قتل عام شوند به دلیل رها شدن از سوی حکومت است، اشرف غنی بنا به طرح تضعیف کردن مناطق خارج از کنترل رهبران پشتون و امن برای باقی اقوام، ابتدا قدرتمندان قومی و سیاسی را مجبور به خانه نشینی و انزوا کرده و سپس با گزینش بی کفایت ترین والی ها و رهبران امنیتی وابسته به تروریستان امکان سقوط را فراهم می کند.

بر همین اساس، از قندوز گرفته تا بلخ و هرات تا غزنی با ولایت های درگیر با اختلاف و یا ضعیف در برابر حمله مواجه هستیم در حالی که این مناطق مملو از انبارهای مهمات و اسلحه برای غارت تروریستان است.

از جانب دیگر، نیروهای امنیتی رها شده از سوی حکومت در جای جای کشور یا توسط تروریستان قتل عام می شوند و یا در محاصره ها جان می دهند اما به گفته معاون دوم ریاست اجرایی نیروهای داعش با چرخبال حکومت از میدان های نبرد به مناطق امن منتقل می شوند.

ولایت غزنی که طی چند روز گذشته با از میان رفتن مخابرات در سکوت حکومت و ناتوان از درخواست کمک در آتش کینه ارگ توسط نیروی طالب به خاک و خون کشیده می شود نه رویدادی تازه بلکه دردی است بر پیکر سرزمینی که طی چهل سال نابود شد و در اختیار بی رحم ترین رهبران و خاین ترین مقام ها قرار گرفته است.

غنی همچنان متفکر دوم جهان می باشد و ثبات کرد که حضور کوتاه دیوانه ای انسان ستیز در قدرت کافی است تا یک سرزمین با میلیون ها شهروند را در جنگ و خون غرق کند و بهشتی بسازد برای تروریستان حال بماند که این قدرت شوم در توهم تکرار سلطنت امان الله خان، خیال ماندن دارد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تروریزم
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   فقط و فقط تجزیه از این وحشی ها راه حل است.
اوغان انسان شدنی نیست.
غیر اوغان ها بیغیرتی را بس کنید متحد شوید و خواهان تجزیه بین اوغان و غیر اوغان شوید. دیگر راهی وجود ندارد.

>>>   ریاست عمومی امنیت ملی میگوید:
ما از پیش آگاه بودیم وخبرداشتیم !

>>>   Abdul Habib
مرگ برشما همدستان فاشیست ها ! دوستم تورکتباران ؛ عطا و عبدالله و ضیا تاجیک ها و محقق زنکه باز هزاره ها را جهت زرو پول وقدرت قربانی فاشیزم منمایید!!
مردم وخلق های بومی این سرزمین اشک وخون ؛ باید سرنوشت خویش را بدون این مزدوران فاشیزم و آدمکشان قبایل سراغ نمایند و اگرنه ؛ سرنوشت غزنی ؛ این شهر که از تمدن هزار ساله حکایت میکرد و امروز به خرابه و خون تبدیل شده فراگیر دیگر ولایت های که آن جا غیرقبایل زندگی میکند ؛میشود.چون این رهبران مزدور با پخش کینه وکدورت و نابودی هم بند و ووحدت طبعی جز مزدوری ، خیانت ؛ مردم فروشی ، زراندوزی و عیاشی دیگر کاری نداشته و ندارند. در نتیجه ؛ وطن فروشان و فاشیستان ارگ و برادران راضی طالبان و داعش یکا یک نابودتان میکنند و پلان این فاشسیت ها لاجرم همین است.

>>>   شامگاهان
برای رهای. ،باید ترس وجبن را کنار گذاشت ودربرابر فاشیزم. عمل بالمثل نمود،،‌،در برابر هر کشته. باید. ده تا را کشت. این است. اصل پاسخدهی برای فاشیزم

>>>   پروژه هادر غزنی و دشت برچی موفقانه به اجرا در آمد مبارک باشه به دولت مردان غنی رفته تا از غزنی دیدن نماید و گذارش را به بادارانش تسلیم نماید. بالای هیچ یک از اراکین دست شانده اش اعتماد نکرده خودش باید غزنی را ازنزدیک بیبیند که یگان خانه از لست باقی نمانده باشد . تا در آینده مورد خشم باداران خویش قرار نگرفته و بار دوم به چوکی و اریکه قدرت تکیه زند. مردم غزنی به دروغ های سیستماتیک این شخص ریاکار اعتماد نکنید. کسی که به دین و آین مسلمان ها اعتقاد و اعتماد ندارد هیچگاه به ارزش والای انسانی مردم ما ارزش قایل نیست. مرکز فرهنک و تمدن اسلام را به غیر ها فروخت هزاران خانواده را آواره ساخت وفرزندان ما را از ما گرفت. توان اقتصادی ما وشما را به آتش کشید. خانه های ما و شمارا که بسا با زحمت آباد نموده بودیم به حاک یکسان کرد. دکاکین های تجاری ما وشما را به غارت برد و مورد دستبرد اقوام خودش قرار داد. زیبایی مادی و معنوی غزنه را به تمسخر گرفت از امکانات ملت شخصی استفاده کرد لول های تفنک و سلاح های خود ما را بالای خود ما استعمال کرد. فرزندان ما و شما را بجان هم دگر انداخت و فرنگ ما و شما را لکه دار ساخت تاریخ ما شمارا در جهان سیاه و تاریک ساخت. قلب های ما داغدار ساخت عزیزان مارا تکه تکه ساخت باز برای چه به غزنی می آید؟ چرا برادران ناراضی و مخالفان سیاسی اش را که استفاده ابزاری از آنها میکنند در ارگ ریاست جمهوری اش برای دیدار و ملاقات نمیخواهد که در غزنی می آید و مرکز فرهنگ وتمدن دنیای اسلام رابه مسخره گرفته و کسیف میسازد ؟ برادران غزنی ابراز نظر های تانرادراین مورد به گوش غنی برسانید و جویای آمدنئشان در سرزمین زخمی و تیر خورده تان شوید. و بپرسید که به کدامین گناه شما را جرحه دار ساخت ؟ چرا فرزندان شما رابه دست های ناپاک بیگانه ها مسله کرد ؟ بپرسید که این عملش چند سال دگر عمرش را در اریکه قدرت طولانی تر خواهد کرد؟ باید به سوالات شکا پاسخ بگوید وگرنه جرمش ثابت است

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟

>>>   تاکه میتوانید چیغ و واویلا کنید، شما بغیر از تئوری و اینکه چنین و چنان کنیم هیچ چیز کرده نمی توانید. شما بهترین تئوریسین هستید ولی نه مرد میدان.در حالیکه دولت و عسکر و ۴۰ کشور دنیا با همه پول و سلاح در اختیار شما است، نمی توانید در مقابل چند طالب و داعش بجنگید، فکر کنید که اگر فزضآ شما کدام گروهک ساختید، کجا است آن روسها که شما با انها مخفیانه پروتکل کنید و کجا است آن نبی عظیمی و...سایر خائنین که قطعات نظامی را با همه سلاحها دو دسته به شما تقدیم کنند این ۱۱ سپتمبر یک تکت لاتری برای شما بود که جامعه جهانی شما را به قدرت رسانید، و شما به عوض اینکه از این چانس جهت وحدت ملی استفاده کنید، چند نفر گویا قلم بدستان عقده مند شما در صدد این برآمدید که باید پشتون ها را ضربه بزنید، و به ضد آنها گند درون تانرا خالی کنید ،اکنون جامعه جهانی دید که از این خمیر شما نمیشود فطیر درست کرد، بوآ اکنون هم آمریکا و هم روسیه قصه شما و دولت که شما خود نیز از آن شکایت دارید را مفت ساخته و ومستقیمآ با طالبان وارد مذاکره میشوند، و روسیه نیز آعضای بلند پایه طالبان را از لیست سیاه خود برون کرد و در اواخر همین ماه هیئت طالبان را به ماسکو دعوت کرده است. و شما، به عوض اینکه از طالبان و داعش شکایت کنید به سر و کله دولت خود میزنید و در مقابل آن جفند میگوئید و دلیل شما این است که چرا فلان وزیر از قوم من نیست؟ جالب اینجا است که اگر آن وزیر از قوم تو باشد کدام ذرت را برایت دوا میکنید؟ مگر متآسفانه حالا بسیار دیر شده و جامعه جهانی از شما و دولت شما رویگردان شده اند، برا شما فقط و فقط همین رسانه ها باقی مانده که از طریق آنها به یکدیگر و دولت خود دشنام بدهید و بس.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است