وزارت خارجه آمریکا: طالبان نیاز به آتش بس دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153819 منبع: پرینت

طالبان در غزنی از قتل عام سربازان، افسران و مردم افغانستان خسته و مانده شده اند و نیاز به آتش بس دارند و قرار است وزیر خارجه آمریکا و شاهزاده سعودی زمینه آتش بس را مساعد سازند.

وزارت خارجه آمریکا می گوید که مایک پامپو وزیر خارجه و محمد بن سلمان شاهزاده سعودی راجع به پروسه برقراری آتش بس میان طالبان و حکومت وحدت ملی برای روزهای عید قربان تبادل نظر و گفتگو کرده اند. واقعا طالبان به آتش بس نیاز دارند چون در شهر و ولسوالی های ولایت غزنی کشتند، قتل عام کردند، بسته شهر غزنی را به آتش کشیدند، اموال و دارایی مردم را به سرقت بردند و سیاست سرزمین سوخته را در شهر غزنی به نمایش گذاشتند.

بنابراین آنها به یک آمادگی دیگر و پلان دیگر برای یک شهر دیگر نیازمند وقت هستند تا در جریان آتش بس افراد پیاده و استخباراتی خویش را مانند آتش بس قبلی زیر شعار زنده باد آیسکریم جابجا نمایند از جانب دیگر آمریکا می خواهد با مذاکره و طرح روابط با طالبان پای اعراب ثروتمند و در راس عربستان سعودی را به قضیه افغانستان بکشاند.

عربستان سعودی هم دلچسپ در بازی سیاست های افغانستان گردیده است که اگر بتواند با پینه کردن طالبان با گروه های تندرو تروریستی یک جبهه ضد ایرانی را در افغانستان فعال نماید بنابراین دیده شود که تا هنوز اجساد قربانیان جنگ غزنی دفن و کفن نگردیده اند که باز هم معماران اصلی قضیه افغانستان چه نسخه جدیدی را برای مردم گیرمانده افغانستان تجویز می کنند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
آتش بس
سیاست افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   به این سخن استخوانسوز هم شهری ما توجه کنید :
---------------------------------------------
«چه بنویسم، برای کی بنویسم؟ می دانم که درد ما مشترک است و مرگ ما به نوبت است!» اما " تفنگ برای افغان و تابوت برای نا افغان."
حسن علی

>>>   ای اس ای با نزدیک شدن طالبان با مردم در زمان اتش بس اعصاب خود را از دست داده و حلا با اعمال انتحاری و کشت وخون را براه انداخته و نه طرفدار صلح و نه طرفدار اتش بس است باید حکومت افغانستان و استخبارات ریس ای اس ای و فضل الرحمان و سمیع الله را از بین ببرندو قصد کشتن مردمان بی گناه را از انها بگیرند
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است