سکوت و تماشاگری تا کی؟!
چرا در برابر این همه کشتار و قتل‌عام بی خاصیت و بی تفاوت شده ایم؟ دیوانگان میادین دفاع از نوامیس ملی مان کجا اند؟ آیا همگی آنها به آغوش خاک خفته و آرمیده اند؟ چرامردم به پا نمی خیزند؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153826 منبع: پرینت

نمی دانم در دوره ی حکومت این خون آشامان ارگ نشین کنونی چرا اینقدر قتل عام می شویم؟

چرا در برابر این همه کشتار و قتل‌عام بی خاصیت و بی تفاوت شده ایم؟ چرا این شهر و دیار اینقدر بی سر و بی اباذر شده است؟ دیوانگان میادین دفاع از نوامیس ملی مان کجا اند؟ آیا همگی آنها به آغوش خاک خفته و آرمیده اند؟ چرامردم به پا نمی خیزند؟ چرا در هرحادثه غم انگیزی دشمنان اصلی پست فطرت مردم خود را فراموش کرده و به خودزنی و خودشکنی متوسل می شویم؟ چرا سران و نخبگان ملی ما به اجماع یخن کشورهای هفت رنگ هزار چهره را جمع و جفت نکرده و از معنای واقعی پیمان امنیتی نمی پرسند؟ چرا دهانشان پیش آنها پرآو است یا اینکه حسش نیست؟

دیروز؛ دشمن را از خاک خود مردانه برون کردیم اما اسفا امروز در پوشش دوست از پنچره داخل آمده و در سالروز استقلال نمادین و نام نهاد کشورمان به "وابستگی هایمان" قهقهه می زنند و به استیصال شدن مان خنده و چهچهه. وای برما! چقدر بی ننگ و سنگدل شده ایم. چقدر مرگ گروهی و سوزاندن گلستان و بوستان این گل زمین و تحمل بی آبی ها و قحطی عاطفه ها برای ما عادی و عادی گشته است؟

هنوز یک عده از مدعیان بر طبل نفاق و شقاق می کوبند و در لانه انزوا و تفردگرایی می لولند و از خشم و عقده و زیادی کینه عنقریب که قالب تهی کنند کجا شدند مردان آهنین قوم؟ کجایید ای شهیدان خدایی؟ سبک بالان دشت نینوایی؟ کجایید ای زجان و جاه رهیده؟ این آیت پر حکمت قرآنی گویا همین امروز نازل گشته که طنین افکن است: ومالکم اذاقیل لکم انفروا او...اثاقلتم الی الارض!

مردم؟ چه شده است شما را وقتی گفته می شود به پا خیزید، حرکت کنید محکم به زمین می چسپید و بی اراده در جا می خسبید شهادت، مردن نیست، مرگ در کلام علی می تواند در متن و بطن حیات یک جامعه ساری و جاری باشد: الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیات فی موتکم قاهرین.

آیا باز هم باید سکوت کرد و چشم به راه فاجعه ای دیگر بود؟ آیا زمان آن نرسیده است که شاهد فوران آتش خشم توده ای و طوفانی مردم خود علیه توحش و تحکم و در دفاع از مظلومین و محرومین باشیم؟

محمد عیسی رحیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سکوت
مردم
کشتارها
قتل عام
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی فرزند اصیل عبدالرحمان فاشیست واز همان نسل شاه شجاعی که انگلیس ها افسارش را بدست داشتند امروز زاده ای اصیلش افسار بدست آمریکا سپرده ،ولی هر که فراموش کند تاریخ فراموش نخواهد کرد. وروی اشرف غنی در هردو جهان سیاه است

>>>   Wahdat
به نظر من :
برای جبهه ای مردمی ضد طالب یک راه مانده است آن اینکه مانند مردم عراق یک نیرو خودی ضد طالب ایجاد نمایند و خودشان جلو طالبان را به هر قیمتی که شده بگیرند در غیر آن با نشستن به امید حمایت امریکا مانند نوشتن در یخ و گذاشتن در زیر نور آفتاب است، امریکا به دنبال منافع خود است .
اگر خود مردم عراق داعش را تار و مار نمی کردند، داعش در جلو چشم سربازان آمریکایی کودکان شان را سلاخی می کرد .

>>>   اقاي رحيمي تنها راه نجات تجزيه افغانستان است و بس
سيد ضيا كويته

>>>   من نه شعور سیاسی دارم ونه نبوغ نظامی و نه قدرت بدنی دارم زیرا یک سیاه سر هستم.یک سیاه سر از یک ملت سیاه بخت.اما انسان هستم چون درک دارم ،شعور دارم و احساس.
خدمت فرهیختگان و دانایان و دلسوزان هزاره یک پیشنهاد دارم و از محضر قوم شریف هزاره یک سوال.
ای فرهیختگان هزاره! تو و خدا دیگر چشم امید تان به این سران و رهبران فعلی هزاره نباشد زیرا اینها سابقه جهاد دارند و رهبران جهادی هم که معلوم الحال اند.از برای خدا تنها اقلیت شیعه هشت تا حزب جهادی داشت که همین هشت حزب هم مثل سگ و پشک (هر چند که مقایسه تنظیم های جهادی با سگ و پشک اهانت است به ساحت حیوانات) همدیگر را می زدند و می کندند و می زنند و می درند.باید فرهیختگان هزاره یک مرد لایق و کار دان از میان هزاره های داخل افغانستان و یا خارج از افغانستان بر گزینند.و آن مرد لایق هزاره باید هزاره ها را از داخل و خارج وطن اعم از پیر و جوان، زن و مرد و و حتی کودکان ، جمع و منسجم کند و ریشه ی دزد جان و دزد نان و دزد ناموس هزاره را از بیخ برکنند چون مورچگان را گر بود اتحاد = دمار از روزگار فیل ژیان در آورند.
یک سوال از محضر قوم شریف هزاره:
أَلَيْسَ مِنْكُمْ رَجُلٌ رَشيد ؟!؟!؟!
.

>>>   شرم کنید این قدر اباذر و اباذر نکنید همه توان مردم هزاره را شما نصری های از خدا بی خبر از بین بردید و تمام زحمات مردم هزاره را در توبره خلیلی و محقق انداختید یکی معاون اجرایی شد و دیگری رئیس صلح؟؟؟ همه انزوا نشینان در اثر هوچی گری های شما و امثال شماست. آقای رحیمی این سوالات را از رهبران تان که به قیمت خون همه سرداران هزاره از مزار تا غزنی بادکنگی شدند. قاتلان اختری ها و صالحی ها و افکاری ها و خلوصی ها و صادقی ها امروز در نزد مردم و فردا در پیشگاه خدا باید پاسخگو باشند و پادوان آنان نیز باید برای چنین چیزی آماده باشند. هرچه نصری آدم کش در این دولت کثیف به نمایندگی از هزاره ها به نان و نوایی رسیدند و مشاور شدند. شرم تان باد که پس از کشتار همه هزاره ها رهبر خیالی تان ادعا می کند که نه صلاحیت دارد و نه امکانات. واقعا؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است