مقصر اصلي؛ امريكا است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۷/۵/۲۵ کد خبر: 153833 منبع: پرینت

قدرت هاي بزرگ به دولت هاي دست نشانده خود نه اجازه شكست مي دهند نه پيروزي.
اگر غني بد است، بد عمل مي كند و همه را ناتوان ساخته يا اينكه رقبايش در داخل و خارج عليه او ايستاده اند، نه غني و نه رقبايش پاسخگوي اصلي نيستند. غني،
قدرت، اراده و اختيار اقدام را ندارد تا پاسخگو باشد. او اگر اين اراده، اجازه و درك را مي داشت با پذيرش حكومت وحدت ملي، نهاد مركزي قدرت را تضعيف نمي كرد.
غني، عبدالله، كرزي و حواريون شان بخشي از سربازان منافع امريكا هستند كه مامور و معذور مي باشند و هركدام سهمي در اين بحران دارند.

ما با تركيبي از انواع تروريسم (تروريسم مذهبي - ديني، تروريسم دولتي، تروريسم مليت گرا و تروريسم سياسي) روبرو هستيم كه همه اينها در فضا و فرصتي كه براي تروريسم جهاني برساخته اند، ايجاد شده اند.

بخشي از تروريسم در افغانستان را ناسيوناليست ها و انحصارگران قوم گراي حكومت، دسته اي را طالبان و پاكستان، بخشي را مخالفان منطقه اي امريكا، برخي را هم پيمانان غربي و عربي امريكا و گروهي را عده اي از مخالفان سياسي حكومت تحميل مي كنند اما چتر همه انواع تروريسم در افغانستان، جهاني و امريكايي است. چتري كه زير روپوش آن واشنگتن براي دفاع از منافع، هژمون و پرستيژ خود در نقاط مختلف جهان مي جنگد.

شجاع محسنی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محسنی
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خودمان هم مقصریم؛
چهار دهه است که روز به روز بخاطر منفعت چند شخص سوءاستفاده گر فاصله های قومی ، سمتی و مذهبی را افزایش میدهیم.
دو دهه نمیشود که از خانماسوزی و دربدری به پیشرفتهای مختلف و دموکراسی رسیدیم ولی فرصت ملت سازی و یکصدایی در مقابل غربیها را نمیدهیم.
بخاطر یک وکیل یا یک مافیا که ظرفیتی جز سوءاستفاده گری ندارد سرگها و دولت را به چالش میکشیم ، فیسبوک را بازیچه عقده های شخصی خود به جان ملت و دولت ساخته ایم ، جز منفعت خود ثانیه را هم صرف منفعت کوچه ، اجتماع و نظام اجتماع خود نمیکنیم ، و ...
حالا هم اگر امریکا مقصر باشد ما چه میتوانیم؛ مردم فقیر ، بیکار ، جاهل و پردرد خود را بر ضد دولت نیم بند روحیه شورش دهیم و زمینه چور و خانمانسوزی را فراهم کنیم تا پلان کشورهای همسایه و منطقه بر امریکا پیروز شود و جزایر جنگ و ضعیف تر شویم و دیگران مرزهای خود را مستحکم کنند و شاهد شعله های جامعه ما باشند؟؟؟
اس پ هزاره

>>>   Tofan
اینست عدالت اوغانیت
هشتاد در صد شهدای پولیس تاجیک اند، اینطرف هشتاد در صد رهبری وزارت داخله پشتون است!

جنرال جانان باركزي معاون اول وزارت داخله پشتون
جنرال اختر ابراهيمي معين امنيتي پشتون
جنرال سالم احساس رئيس عمومي پوليس
مسعود عزيزي معين پاليسي پشتون
جنرال اميري معين محافظت عامه پشتون
جنرال الهام وردك رئيس عمومي تعليم و تربيه پشتون
ميرويس جان باز رئيس لوژستيك پشتون

جنرال داوود امين فرمانده امنيه كابل پشتون
جنرال خلیل الله فرمانده زون303 پشتون
جمعه عديل فرمانده زون انصار پشتون
جنرال راز محمد فرمانده زون808
پشتون
جنرال داوود تره خيل فرمانده زون 505 پشتون

جنرال عبدالغفار صافي فرمانده امنيه هلمند پشتون
جنرال فضل احمد شيرزاد فرمانده امنيه فراه پشتون
جنرال عبدالرازق اچكزي فرمانده امنيه كندهار
جنرال امین الله امرخیل فرمانده امنیه هرات پشتون
فرید مشعل قوماندان امنیه غزنی پشتون
جنرال عبدالرحمان رحيمي فرمانده امنيه ننگرهار
مل پاسوال اختر محمد نورزی فرمانده امنیه خوست پشتون
جنرال اكرام سامع فرمانده امنيه بلخ پشتون
جنرال نبی جان ملاخیل فرمانده امنیه فاریاب پشتون
جنرال اكرام الدين سريع فرمانده امنيه بغلان پشتون
جنرال عبدالباقی فرمانده امنیه کندز پشتون
جنرال عبدالقیوم باقی زوی قوماندان امنیه سرپل پشتون
محمد ابدالی فرمانده امنیه لوگر پشتون
عبدالروف ارزگانی فرمانده امنیه لغمان پشتون
جنرال محمد زمان مموزي فرمانده امنيه پروان پشتون

>>>   Wahdat
به نظر من :
برای جبهه ای مردمی ضد طالب یک راه مانده است آن اینکه مانند مردم عراق یک نیرو خودی ضد طالب ایجاد نمایند و خودشان جلو طالبان را به هر قیمتی که شده بگیرند در غیر آن با نشستن به امید حمایت امریکا مانند نوشتن در یخ و گذاشتن در زیر نور آفتاب است، امریکا به دنبال منافع خود است .
اگر خود مردم عراق داعش را تار و مار نمی کردند، داعش در جلو چشم سربازان آمریکایی کودکان شان را سلاخی می کرد .

>>>   Bakhshi Zafari heeft een video gedeeld.
کسی که هنوز به این باور است که امریکایی ها اینها را نمی بینند در انسان بودنش شک کنید.
او‌حتمن خود را به خری زده است .

>>>   در سرپل سه هلیکوپتر به طالبان جنگ افزار رسانده اند
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، یک منبع محلی که نمی‌خواهد هویتش فاش شود، گفته است، که سه هلیکوپتر ناشناس هفتۀ گذشته در ولسوالی کوهستانات سرپل نشست کرده و به طالبان جنگ‌افزار و مهمات توزیع کرده‌اند.
به گفتۀ این منبع، در حال حاضر وضعیت امنیتی سرپل خوب نیست و طالبان قصد حمله بر مرکز شهر را دارند.در همین حال، ذبیح‌الله امانی سخنگوی والی سرپل می‌گوید، که گزارش‌هایی در این مورد دریافت کرده‌اند و تحقیقات در این باره آغاز شده است.او می‌افزاید، که اکنون این خبر را «نه رد می‌کند نه تأیید».

سه هفته پیش شماری از باشندگان ولسوالی کوهستانات سرپل و بلچراغ فاریاب گفته بودند، که جنگجویان خارجی داعش شماری از فرماندهان محلی طالبان را در بدل پول راضی کرده‌اند تا با این گروه کار کنند.

همچنان چندی پیش مسئولان محلی سرپل فرود دو هلیکوپتر را در منطقۀ زیرکنترل طالبان در ولسوالی صیاد این ولایت تأیید کرده بودند. به گفتۀ آنان، این چرخبال‌ها برای تجهیز طالبان آمده بودند.

یادآوری می کنیم، که روسیه چندین بار خواهان شناسایی نشست هلیکوپترهای ناشناس در قلمرو زیر کنترل گروه های تروریستی داعش و طالبان در افغانستان شده بود.
اسپوتنیک

>>>   او برادر بايد اعتراف كنيم كه ٦٣ فيصد افغانستان را قوم پشتون تشكيل ميدهد و هكذا اين را نيز اعتراف كنيم كه در اين بيست و پينج سال گذشته. صرف از يك ولسوالى بنام پينجشير اضافه از پانزده وزير. اضافه از يكصدوپينجاه معين و ريس و اضافه از پينجصد سقاو و پينچرمين عاجل دربات هاى جنرالى مقرر و بخاطر بيسواد و عِوَض امضا. مهر ها ساختگى در جيب ها و تمام ملت را گروگان گرفته بودند كه تاسف بار و قابل تحقيق و باز سرى است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است