آنچه که باید اهل تسنن انجام بدهند
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۹    ۱۳۹۷/۵/۲۶ کد خبر: 153849 منبع: پرینت

از سه سال به این طرف شاخه خراسان گروه دولت اسلامی"همان داعش اسبق" بگونه مرتب اهداف غیر نظامی مربوط به شیعیان "هزاره ها" را نشانه می گیرد. در مدت فوق بیش از هزار تن از هم وطنان بی گناه ومظوم ما در مساجد،تکایا و مراکز آموزشی به شهادت رسیده اند وتعداد انبوهی از آنان جراحت برداشته اند.
سنی های افغانستان همواره این حملات را نکوهش نموده و بر اتحاد میان سنی ها و شیعیان تاکید نموده اند، اما در شرایط فعلی سنی ها برای همدلی بیشتر و ارایه پاسخ قاطع به دشمن باید کار های ذیل را انجام بدهند:

1.شرکت گسترده در مراسم خاک سپاری،فاتحه وسوگ واری(کاری که تاحال کمتر انجام شده است).
2.کمک مالی برای مراسم فاتحه و ورثه شهدا(این کار باید ازسوی تجاران اهل سنت انجام شوند).
3.اعطاء بورسیه تحصیلی برای ورثه شهدا در مکاتب و پوهنتون های خصوصی که از سوی سنی ها رهبری می شوند.
4.فرستادن مجروحان وخیم برای تداوی بهتر از سوی سرمایه داران سنی به خارج از کشور.
5.فرستادان ورثه شهدا برای تحصیل در خارج از کشور ازسوی تجاران سنی.
6.ترویج فرهنگ اعتدالی، همدلی وزیست مسالمت آمیز ازسوی روحانیون سنی، نقش روحانیون سنی دراین برهه زمانی بسیار برجسته و بااهمیت ست این روحانیون باید جوانان سنی را تشویق کند تا ازدواج ها میان پیروان این دو فرقه اسلامی افزایش پیدا کند.
7.فعالین مدنی و روشن فکران سنی وظیفه دارند تا از راه های گوناگون سنی ها را تشویق کند که در مناطق شیعه نشین مسکن گزین شوند تا دشمن نتواند پیروان یک مذهب خاص را هدف قرار دهند.

لطیف آرش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شیعه
سنی
نظرات بینندگان:

>>>   بورسیه های تحصیلی باید برای پاکستانی های داده شود که یک زمانی در قرون گذشته پدر کلان های شان پختون بوده اند

>>>   Farid Raufi
آنچی که شما در باره اشرار نوشته کرده اید همه صدق می کند. اما در افغانستان یک مشکل میباشد. مجاهد جنایت خود را به بهانه جنایات پرچم خلق توجیه میکند و غنی جنایت و نسل کشی های خود را به بهانه فساد مجاهدین. دولت غنی امروز فاسد ترین و در عین زمان نژاد پرست ترین دولت بوده و در حقیقت تحول و تداوم، عبدالرحمن، مجاهد و کرزی میباشد. از جنایتکاران پرچم و خلق ( اتمر) تا دزدان مجاهد ( حاجی الماس، امان الله گذر، جمعه گل همدرد، سرور دانش خلیلی و...) از دزدان کرزی (زاخیلوال، فاروق وردک) تا فاشیست‌های عبدالرحمنی ( یون ، خپلواک ،مخکش و خود غنی) در این دولت شریک میباشند. آنچی این دولت را مستثنی از کرزی می کند همان تفکر عبدالرحمنی میباشد. حذف اقوام غیر پشتون و نسل کشی سیستماتیک دیگر اقوام بویژه هزاره ها ما را به یاد زمان عبدالرحمن می اندازد. گاهی کندز و فراه را سقوط می دهد و نسل کشی تاجیکان می پردازد، گاهی میرزاولنگ و غزنی را به دست طالبان برادر خود تسلیم می کند و تمام آثار مدنیت ترک تباران آتش می زند از دهند غوری که قباله رسمی داده شده است، حرفی نمی زنیم. غنی و اتمر بزرگترین فاجعه‌ای بعد از عبدالرحمن خان در این کشور میباشند، که باید به زودترین فرصت در یک محکمه مردمی به سرنوشت نجیب دچار شوند. یکبار چشم تان را باز کنید و فاجعه غزنی را ببینید و یا دشت برچی را ، اگر پشتون نمی بودید میدانستید که غیر پشتون بودن در زیر حاکمیت غنی یعنی چی؟

>>>   پیشنهاد بینظیر است باید همین قسم باشد

>>>   Aalem Abdullah Sarwary
به مهرِ سرخ رنگ توجه بفرماييد !
حالا به هر دليلي كه بود بل برق منزلم در دوماه گذشته را تحويل نكردم؛ اكنون بل چهارماهه برايم آمده و نوشته است كه در سه روز اگر بل را تحويل نكني، برق ات را قطع ميكنيم....
حالا پاسخ من: هر وقت از مردم تره خيل و حوتخيل پول هاي چندين ساله برق را گرفتيد؛ اونوقت من در سه روز نه بل در سه ساعت بل برق منزلم را تحويل ميكنم در غير آن اين تهديدتان حماقتي بيش نيست.
يادداشت: مردم تره خيل و خوتخيل در ناف كابل، اصلا چيزي به نام صرفيه ي برق را به رسميت نميشناسند و دولت هم زورش نميرسه كه برق آن مردم زورگو را قطع نمايد.

>>>   لطیف جان آرش مضمون بسیار خوب نوشته کردید، به گفته ایرانیها دستت درد نکنه، محترم شاید خودت وفامیل محترم حاضر باشند که با اهل تشیع و برادران هزاره دوستی کنند، ویا خودت خواهرت را بکدام برار هیزره گی ما بدهی وآن محترم داماد فامیل شما شود و یا شما داماد یک فامیل محترم هیزرگی شوید، این کاری شما هست، اما من به مردم هزاره احترام دارم اما هیچ وقت یک عضو فامیلم را اجازه نمی دهم که این کار بکند، اگر به سخنم گوش نکرد اول شاید سرش را ببرم ویا برای ابد آقش کنم.
باحترام یاسین کابلی

>>>   اقاي ارش بنظرن اين نظر شما كه ملا هاي سني ها كمك كند اشتكانه هست انها خود مفتيان اين جنايت هستن و شما از انها توقع كمك داريد.
حق گوي از جلال أباد

>>>   بهتری نظر است خداوند سایر افغانهارا چنین بصیرت نصیب تا مردم ما متحدانه علیه این طاغوطیان مقابله کند .

>>>   شیعه وسنی گپ شما است مگرنزد ما انسان ، انسان است هرکسیکه باشد
بنی آدم اعضاء یکدیگراند

>>>   شما ها بالای جسد مرده های تان نیز تجارت می کنید. فقط همین هزاره ها در افغانستان قربانی میدهند. کمی خجالت خوب است.
3.اعطاء بورسیه تحصیلی برای ورثه شهدا در مکاتب و پوهنتون های خصوصی که از سوی سنی ها رهبری می شوند.
5.فرستادان ورثه شهدا برای تحصیل در خارج از کشور ازسوی تجاران سنی.

شما می خواهید که از سنی ها برای تان سپر بسازید. خجالت بکشید.
7.فعالین مدنی و روشن فکران سنی وظیفه دارند تا از راه های گوناگون سنی ها را تشویق کند که در مناطق شیعه نشین مسکن گزین شوند تا دشمن نتواند پیروان یک مذهب خاص را هدف قرار دهند.

>>>   افسوس به این برادر متعصب
دشمن دشمن است و هر یک مورد هدف قرار میدهد و میخواهد ذریعه چنین حملات تفرقه ایچاد کند زمانیکه هریک از هموطنان ما کشته میشود باید هر شخص به اندازه توان خود به آن کمک و رسیده گی کند و لو از هر قوم وی سمت باشد

>>>   برادران اهل تسنن در انفجار خونین دهمزنگ به مجروهان خون اهدا کردند و ما از مشوره و طرح لطیف آرش حمایت میکنیم تا مردم عام فاصله های اجتماعی راازبین نبرد دولت مردان هیج گاهی چنین کار را انجام نمیدهد و این توان را هم ندارندچون همین لیاقت و شایستگی در وجودشان نیست. و تا آخریننفس های شان هم مورد اعتماد مردم این سرزمین قرار نخواهد گرفت با دروغ بستر ساختند با دروغ قرآن خوردند با دروغ عمل کردند با دروغ فجایع انجام دادند بادروغ نسل کشی میکنند با دروغ زندگی مردم را به تاراج و یغما بردند به دروغ پول های مردم را جمع آوری میکنند . بادروغ ریشه هایشانرا در این سرزمین استوار نگهمیدارد با دروغ فقر رادر این سر زمین حاکم ساختندبا دروغ جنگ های قومی رادامن میزنند با دروغ نسل نو را سر به نیست میکنند با دروغ بادارانشانرا از خودراضی نکهمیدارند با دروغ تیشه بر ریشه مردم این سرزمین میزنند با دروغ نفرین رادر اذهان عامه نهادینه میسازندبا دروغ سنگر ها را به دشمنان می فروشند با دروغ به دختران و پسران جوان این سرزمین تجاوز میکنند به دروغ مکتبها را به روی فرزندان این سرزمین میبندند به دروغ کشت و قاچاق مواد مخدر را افزایش میدهند به دروغ قربانیان این پدیده شوم را چند برابر افزایش میدهند تا بلند منزل ها بسازند و با خون غریبان رقص مرده نمایند مردم چطور بالای اینها اعتماد کنند این هتا دشمنان انسانیت است تمام اقوام سامن در افغانستان این موضوع را بخوبی درک کرده انداما برای شان اجازه داده نمیشود تا تصمیم بگیرند زیرا جیات مافیای دولت متقلب به خطر مواجه میگردد گفت آن یار کزو گشت سردار بلند جرمش این بود که اسرار هویدا میکرد . این دولت به مراتب از دولت حفیظ اله امین و نور محمد ترکی بد تر است تنها طریقه و طرز کشتار فرق دارد امین به دستهای خودش میکشت این ها توسظ خودمردم یک دگر شان رابهقتل میرساند مردم باید هر چه عاجل اقدام به کشیدن این دولت به پایه میز محاکمه نماید این ها مجرمین جنگی هستند. هدف شان کاهش نفوس است به نفع خودشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است