بدانید لشکر دانایی بر لشکر فاشیزم پیروز می گردد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۳    ۱۳۹۷/۵/۲۶ کد خبر: 153852 منبع: پرینت

اشتیاق عطا الله و فرزانه برای درس خواندن باعث خشم و اتحاد شوونیزم و تروریزم برای نسل کشی هزاره ها گردیده است!

پدرش حسن رحیمی که کارگر یک نانوایی است می گوید که در روز که فرزندان دوگانه اش به شهادت رسیدند تقریباً شکم گرسنه به مکتب رفته بودند چون دیگ عدس نپزیده بود و با نوشیدن یک پیاله چای تلخ و نان خشک به مکتب رفتند و به خانه برنگشتند.

واقعا هم نسل جدید هزاره ها با تحمل صد ها درد و غم اکثراً با شکم گرسنه راهی مکتب می شوند تا علم بیاموزند و در روشنایی علم سرنوشت فردای خود را رقم بزنند، اما در مقابل عده ای فرزندان خود را برای انتحار ، انفجار و انسان کشی آماده می نمایند تا بهشت را از راه نسل کشی هزاره ها نصیب گردند.

متاسفانه در افغانستان تقابل فرهنگ روشنایی و دانایی که هزاره‌ها تعقیب می کنند و فرهنگ خرافه پرستی، انتحاری و انفجاری که عده‌ای از دیگران تعقیب می کنند وجود دارد، علت عمده ای که هزاره ها را به قتل می رسانند هم فقط ترس از فردای روشن نسل جدید هزاره ها در انتخاب آموزش علم و دانش است.

از نگاه تاریخی حکومت ها در افغانستان اپوزیسیون هزاره ها بوده است و مانع رشد هزاره ها گردیده است، با کمال تأسف حکومت وحدت ملی در اتحاد با تروریزم از حالت اپوزیسیون عبور نموده و کمر به حذف فیزیکی هزاره ها بسته کرده اند و بیم از آن دارند که مبادا نسل جدید هزاره ها به علم و دانش مجهز گردند.

گرچه از نگاه تاریخی و جامعه شناسی فاشیزم و تروریزم کامیابی های موقتی داشته اند ولی در آخر آرمان خود را به قبرستان برده اند، پس امید آن می رود که روز لشکر روشنایی و دانایی بر لشکر فاشیزم و تروریزم پیروز گردد و آرمان عطا الله و فرزانه و تمام شهدای روشنایی و دانایی انگیزه ای برای این کار باشد.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
لشکر دانایی
نظرات بینندگان:

>>>   Allahyar
مردم فاریاب دیگر منتظر نیروی دولتی نمیباشند خود از عزت ناموس ‌ومردم خود دفاع میکنند
شما هم دیگر منتظر افراد گوش به فرمان فاشیزم ارگ نشین نباشید خود دست بکار شوید

>>>   ترامپ، بلک واتر را جایگزین نیروهای امریکایی در افغانستان می کند
تلویزیون ان بی سی روز پنج شنبه گزارش داد که ایریک پرنس، بنیان‌گذار شرکت خصوصی امنیتی امریکایی «بلک واتر» یک بار دیگر پیشنها می‌کند تا پیمانکاران امنیتی که در ارتش امریکا خدمت کرده‌اند جایگزین نیروهای امریکایی در جنگ افغانستان شوند و در هر واحد نظامی حمایت کافی هوایی را انجام دهند.
به گفتۀ او، با این کار هزینۀ جنگ افغانستان ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دالر در سال نه بل تنها ۱۰ میلیارد دالر خواهد بود و برای نابودی هراس‎افگنی نیز این رویکرد اثرگذار واقع خواهد شد.
او می‎گوید که پاکستان هنوزهم واشنگتن را درجنگ افغانستان فریب می‎دهد.

>>>   برادرتا زمانیکه شؤنیزم وفاشیزم گفته بروی حال ما ازین بدترخواهد شد لطفا تفرقه قومی رادامن نزنید تروریزم دشمن تمام بشریت است

>>>   فاطمه اسم دختر است که از ولایت غزنی ولسوالی ناهور و در روز افتتاح برنامه ملی میثاق شهروندی در ارگ ریاست جمهوری یکی از بخش های این برنامه که بنام اراده مردم و همکاری و تعهد مردم با دولت بوداجرا میکرد و فاطمه بعد از ادای سلام و احترام به ریس جمهور و اشتراک کنندگان در این مجلس با خواندن
قطعه شعری پوستر بزرگ را به خوانش گرفت شعر که فاطمه به خوانش گرفت را خوب به خاطر دارم از تلویزیون ملی افغانستان زنده پخش میشد اما مفهوم آنرا دران زمان ندانستم شعر فاطمه این طور بود که رویش را به طرف اشرف غنی کرد و خواند (اگر سوزند کتابم را به روی خاک بنویسم سوال امتحانم را به برگ تاک بنویسم ) آن وقت فکر کردم که این اشعار کهایف خاص ندارد اما امروز که صد تن دانش آموز در هنگام آموختن و پیمودن موفقانه راه زندگی تلاش عادلانه مینمودند نعش بر زمین شد و حریق گردید شعر فاطمه در ذهنم خطور کرد که فاطمه از ابتدا دانسته بود که فرزندان علم و انسانیت در افغانستان جایگاه ندارد کتاب هایشان را میسوزانند دروازه های مکاتب را به روی شان میبندد کتابچه های شان را با رنگ خون شان رسامی میکنند و آرزو های شان را پایمال و لگد مال میکنند. قدرت و توانایی را از ایشان میدزدند بعد مانند خفاشان خونخوار در انتظار جسم شان مینیشینند . فاطمه عزیز شاگرد برومند و آزاده در هر کجایی که هستی توانایی هایت برازنده باد ذهنیتت پر از استعداد و قلبت پر از آرامش و قلمت رسا باد . زنده باد فاطمه عزیز ای کاش یک بار دگر فاطمه را از یکی از تلویزیون ها میدیدیم و از ایشان میپرسیدیم که این شعرا رابه کدام مناسبت انتخاب کرد و در قصر ریاست جمهوری به خوانش گرفت ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است