باید به این بی تفاوتی ها پایان دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153869 منبع: پرینت

یادداشت صاحب این قلم: "ممکن است من به خطا رفته باشم ولی دیدگاه من همین است".

اگر سقوط این رژیم سفاک با یک قیام سراسری در شرایط فعلی بنابر دلایل سیاسی و امنیتی موجود نیست و یقینا مشکلاتی هم در این زمینه موجود است بنابراین گزینه ای که حداقل در یک مقطع زمانی کار ساز بوده باشد و بتواند از کشتن و سلاخی شدن حتمی فرزندانتان جلوگیری نماید همانا جز مقاطع کلی با این حاکمیت مستبد چیز دیگری بوده نمی تواند در اینصورت باور دارم که بدون هیچ نوع مبالغه ای این حاکمیت خودبخود در کوتاه مدت به زوال ابدی روبرو خواهد شد و کاخ استبداد فرو می ریزد.

همه می دانیم که تمام راه ها بسته شده است و هیچ راه دیگری هم باقی نمانده است تجربه تاریخی یک تعداد کشورها نشان داده است که این نوع عملکردها (بایکوت و مقاطع) واقعا می تواند موثر باشد و حتی کشورهایی که در بعضی بخش ها نیمه خودکفا بودند ولی با چنین روش هایی سقوط نکردند. این قتل و قتال فرمان الهی هم نیست که هر روز خون مردم بیچاره این وطن باید به زمین بریزد و خدا ریختاندن خون ناحق را هرگز دوست ندارد و آن را جایز هم نمی داند بلکه این فرمان قصر سیاه آمریکا و کاخ شیطانی باکینگهام انگلیس است که بخاطر اعمال شوم خویش در این منطقه باشندگان این مرزبوم را با ابن خونریزی همه روزه مجبور می سازند تا تسلیمی بدون قید و شرط و اطاعت به حاکمیت طالب درون ارگ و بیرون از ارگ تن بدهند.

حقیقت مسلم این است که من و تو را به ناخن افگار گیر داده اند، وابسته و اسیر چند دالر و پوند نموده اند. بقول معروف که "به مرگ بگیر که به تو (تب) راضی شود" در غیر آن اگر به این سکوت و بی تفاوتی پایان ندهیم به یاد داشته باشید که کوچه و پس کوچه ها بدتر از دیروز و امروز خونین و خونین تر خواهد شد.

ممکن است این دیدگاه من به مزاج یک تعداد دوستان و هموطنان برابر نیاید به بهانه اینکه شما از دل گرم خویش سخن می زنید و چنین است و چنان ولی این یک حقیقت تلخی است که هرگز نمی شود آن را پنهان نمود و شما خود همه روزه شاهد این سونامی خونین هستید به این معنی که درد و مصیبت آتش را کسی حس می کند که خود در آن می سوزد بقیه اش بستگی به شما دارد که چه راهی را انتخاب می کنید.

عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیام سراسری
سقوط رژیم
سکوت مردم
نظرات بینندگان:

>>>   درود جناب نویسنده ، نمی دانم چرا مردم افغانستان در مقابل این همه، کشتن، پیر جوان، نو جوان زن و بچه ، سرباز و...سکوت اختیار نموده و صدای هیچ کس به این همه جنایت بر نمی آید و حتی صدای مردم که چی ،حتی صدای روز نامه ها، تی وی جهانی تی وی فکس، ای بی سی، آن بی سی، بی بی سی، سی ان ان، و صدا رسانه دیگر و میدیا جهانی در مورد افغانستان عام و تام سکوت اختیار نموده، آیا خون مردم افغانستان پر رنگ تر و یا هیچ خون در بدن آنها جریان ندارد؟ اگر سازمانی ملل و صدای سازمان های جهانی هم در گلو خفه شده، چرا مردم افغانستان در دفتر سازمان ملل متحد با تجمع مردم با صدای هم صدایی خویش را به جامعه جهانی و برسانند، همه حقوق بگیران که صدا در گلو خفه پول دلار شده اند، نسل کشی و فرد کشی تا چه وقت باید ادامه پیدا کند، من فکر میکنم تا زمانی که این مواد مخدر و معدنیات افغانستان از بین نره همین کشتن و چپاول ادامه دارد.
خیر الرازقین.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است