چرا نسل جوان هزاره را قتل عام می کنند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153876 منبع: پرینت

چرا غزنی را سوختاندند؟ چرا نسل جوان هزاره را قتل عام می کنند؟

کانون توطیه از آغاز سال 2001 همه ولایت های شمال و مرکزی و غرب کشور را تحت نظارت داشت و هرچه در توان داشتند برای جلوگیری از توسعه و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این ولایات سنگ اندازی کردند از هرات تا بلخ و قندوز و بغلان و غزنی و بامیان و دایکندی تا فراه و نیمروز تحت پوشش برنامه های توطیه قرار دادند و جلوی رشد و توسعه را گرفتند.

غزنی با وجود همه سنگ اندازی های حکومت مرکزی و فرستادن والی های طالب پرور قد بلند کرده بود و بیشترین سرمایه گذاری را در این ولایت هزاره کرد و سیمای شهر تغییر کرده بود و مردم مصروف کار و زندگی و تجارت بودند. حضور یازده نماینده در مجلس نمایندگان از هزاره ها فاشیزم را دیوانه نموده و با جنون و دیوانه وار و تشنه خون و مال و جان هزاره ها در یک هماهنگی کامل با طالبان غزنی را سوزاندند تا نان مردم را بگیرند و این شهر را فقیر بسازند.

مردم فقیر، بی کار و بی روزگار توانایی سربلند کردن را در برابر حاکمیت فاشیزم قبیلوی نخواهد داشت به همین مناسبت شهر و مارکت ها و تجارت هزاره ها را غنیمت بردند و به آتش کشیدند و مردم را قتل عام کردند. نسل جوان هزاره برای رسیدن به تعالی و ترقی و زندگی سعادتمند به کسب دانش روی آورد با وجود برخورد تبعیض آمیز حکومت مرکزی در زمان کرزی و همچنان غنی احمدزی با زحمت و پشت کارش به دانشگاه ها راه یافتند و دستاوردهای علمی و فرهنگی داشتند و در عرصه فرهنگی و کسب دانش و سپورت افتخار آفریدند و در سطح جهانی درخشیدند.

فاشیزم قبیله و کانون توطیه توانایی و برداشت و دید چنین دستاوردها و پیروزی های نسل جوان هزاره را نداشتند و ندارند و به همین مناسبت در چندین مرحله نسل جوان و دانشگاهی هزاره ها را قتل عام کردند نمونه های بارز آن جنبش تبسم و جنش روشنایی و قربانیان دانایی در همین چند روز اخیر است که بهترین فرزندان دانش آموخته هزاره را در کابل و غزنی قتل عام کردند.

حالا یک نسل جدید نیاز است و جوانان هزاره باید در برابر فاشیزم قبیله نه بگویند و معامله گران خون جوانان هزاره را نفرین کنند حالا مقاومت به مثابه نیاز مبرم زمان است که برای زنده ماندن باید مسلح شد و مقاومت کرد تا دیگر در سر جاده و دانشگاه و مدرسه و مسجد جوان هزاره را فاشیزم قبیله آماج حمله انتحاری و انفجاری قرار داده نتواند.

محمد اسلم سلیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نسل جوان
نسل کشی
مردم هزاره
نظرات بینندگان:

>>>   عضو شورای ولایتی غزنی و اکثر مردم غزنی با همکاری با طالبان باعث کشتن مردم بیگناه در غزنی شدند
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است