نیم نگاهی به سفر غنی در ولایت غزنی
اشرف غنی زمانیکه در غزنی با مردم گپ می زد نه در چهره اش شرم دیده می شد و نه غم و اندوه، بلکه سخنانش توام با نیشخند، کنایه و تبسم بود و وعده های غیرعملی تحویل داد که همه می دانند یک گپ مفت بیشتر نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153883 منبع: پرینت

غزنی در شش روز جنگ بیشترین امار تلفات انسانی و خسارات مالی را متحمل شد و این تلفات ناشی از بی ارادگی فرمانده کل خیالی و مدیریت ادارات دفاعی و امنیتی وی بود.

از آمار و ارقام فاجعه غزنی می گذریم و تنها به رویداد این فاجعه نظری می افکنیم و تاثیر روانی آن را بالای روان مردم شریف آن ولایت اعم از پیرمرد و پیرزن تا اطفال خردسال و نوجوان کشور را می توان دید و متوجه شد که در این شش روز حمله و هجوم در این شهر که موسوم است به شهر اولیا چه گذشته است.

اما غنی رییس حکومت به نام وحدت ملی به بهانه دلجویی و تکریم به مردم داغدیده و ماتمدار سفر نمود که نکات زیر توجه ام را جلب کرده و برایم بسیار دردآور بود است:
غنی در زمانیکه با مردم گپ می زد نه در چهره اش شرم دیده می شد و نه غم و اندوه بلکه سخنانش توام با نیشخند، کنایه و تبسم همراه بود اگر باورتان نمی شود یکبار کلیپ سخنرانی او را بنگرید خواهید دید و متوجه خواهید شد که غنی زمانیکه با مردم مصافحه می کرد همه باشندگان آن ولایت حضور نداشتند و یا من ندیدم که اینگونه نشست ها را باید اداره محلی با درنظرداشت همه مسایل برگزار کند.

نکته سوم وعده های زیاد و غیرعملی غنی است که هر شهروند غزنی می دانست و می داند که این وعده ها یک گپ مفت و وعده های کمپاینی و سرخرمنی است. چهارمین نکته که برایم خیلی کشنده و زجردهنده بود این است که غنی گفت: "پس از این غزنی از امکانات ولایات درجه یک مستفید می شود" این تکه از سخنرانی وی چنان قبیح، زشت و بی خردانه بود که انگار دشمن تروریست خنجر خویش را به قلب غزنه فرو برده باشد.

چرا؟ زیرا غزنی سزاوار قتل و کشتار و هجوم ددمنشانه لشکر جهل و سیاهی نبود تا اشرف خان به غزنه بیاید و غزنی را از ولایت درجه دوم به درجه یک ارتقا دهد چون غزنه باید خیلی سال ها پیش به این درجه ارتقا می یافت.

پنجمین نکته این است که غنی به مردم غزنه گفت: طالبان از برای این به غزنه حمله نموده اند که موشک های همسایه ها به نام غزنوی مسما شده است به همین سبب به این ولایت حمله کرده اند. پرسشی که به نظرم می آید این است که چرا غزنی پس از یورش و حملات تروریستی و سوختن و کشته شدن و تاراج شدن و.... به این امکانات خیالی و نام نهاد دست یابد یا به بیان دیگر غزنی بایستی قربانی می شد تا از امکانات درجه یک بهره می برد؟

نکته اخر اینکه دست ندادن یک جوان باغیرت از دیار سنایی با اشرف غنی عمق نفرت و انزجار غزنوی ها را نسبت به بی تفاوتی غنی در برابر غزنه نشان داد و به اشرف خان فهماند که این سرزمین سرزمین سلاطین غزنه است و سرزمین فاتحین سومنات و هیچ قدرتی نمی تواند که به غرور و عزت این مردم لطمه برساند چه رسد به نوکران پاکستان و ای اس ای.

سکندر قیام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
غزنی
سخنرانی
نظرات بینندگان:

>>>   آنان که در مقابل محمد اشرف غنی بی احترامی کرده اند نوکران ای اس آی کی جی بی و سپاه پاسداران ایران لعین استند نه کدام افغان چون افغانان داکتر صاحب محمد اشرف غنی (افغان) را دوست دارند زنده باد افغانستان عزیز و پسران واقعی افغانستان مثل داکتر غنی افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است