چگونه حكومت در خلق فجايع نقش دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۲    ۱۳۹۷/۵/۲۷ کد خبر: 153899 منبع: پرینت

بگذاريد ساده انگارانه فرض كنيم؛ سياست هيچ لايه ى پنهان و زيرين ندارد، حكومت افغانستان و حاميان خارجى آن هيچ روابط پنهانى و سَر و سِرى با طالبان و داعش ندارند و همه چيز همانگونه است كه مى نمايد:

- همين كه حاكميت، هزاران طالب تروريست و مجرم را بدون محاكمه و جزا از بند رها مى كند تا آنها بار ديگر به صفوف طالبان بپيوندند اشتراک در خلق فجايع مرتكبه توسط آنها است.
- همين كه از صدها مورد عمليات انتحارى طالبان حتى يک مورد هم به صورت حرفه اى و كارشناسانه مورد تحقيق و بررسى قرار نگرفته و عوامل آن شناسايى و افشا نشده و شبكه هاى ارتباطى آن كشف و خنثى نگرديده است حداقل نشانه ى عدم داشتن اراده ى جدى حكومت در مقابله با طالبان و عدم ايفای وظيفه ى اصلى خويش و در واقع همدستى با طالبان است.
- همين كه حاكميت ذريعه ى قراردادهاى رسمى قلمروهاى خودمختار در اختيار طالبان قرار مى دهد تا آنها به تقويت ماشين جنگى شان بپردازند حاكميت در جنايايت طالبان شريک است.
- همين كه سران حكومت در واكنش به جنايات و تبهكاری هاى طالبان هرگز طالبان را مستقيم و نام گرفته موردخطاب قرار نمى دهند و جنايات آنان را به نيروهاى موهوم نسبت مى دهند.
- همين كه نيروهاى دولتى وقتى در محاصره ى طالبان قرار مى گيرد حكومت هيچ تلاش و تقلايى براى نجات آنها انجام نمى دهد ولى براى نجات داعشيان محصور در حلقه ى طالبان برق آسا عمل نموده آنان را نجات مى دهد.
- همين كه به بهانه ى آتش بس به طالبان اجازه مى دهد تا وارد قلمروی نيروهاى دولتى از جمله وارد پايگاه هاى نظامى دولتى شوند تا با شناسايى مواضع دولتى ضربه هاى كارى ترى به آنها وارد كنند نشانه ى همكارى حاكميت با طالبان جنايتكار است.
- همين كه فرماندهانى از نيروهاى دولتى كه در جنگ با جنايتكاران طالب هرگاه جديت و وظيفه شناسى داشته باشند بجاى مكافات مجازات مى شوند.
- همين كه اتهام وجود دارد كه تروريست هاى انتحارى در موترهاى مقام هاى دولتى نقل و انتقال مى شوند و حاكميت هيچگونه مسووليتى در قبال آن اتهامات احساس نمى كند.

همين كه...
اين رشته سرِ دراز دارد و در حوصله اين سياهه نمى گنجد. مواردى كه فوقا برشمرده شد نشان مى دهد كه حتى اگر ساده انديشانه فرض كنيم هيچگونه اشتراک منافع و رابطه ى پنهان ميان حاكميت و طالبان وجود نداشته باشد صرفا وجود همين مواردِ آشكار و غيرقابل انكار ثابت مى سازد كه حاكميت در خلق فجايع و جنايت هاى بی شمار طالبان شريک است و سران و تصميم گيرندگان اين حاكميت روزى كه قدرت در دست نمايندگان واقعى مردم قرار گيرد بايد به جرم خيانت و جنايت عليه بشريت محاكمه و مجازات شوند.

رسول فدایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
فجایع
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   با تایید از سخنان شما باید گفته
همینکه ترورستان طالبان محکوم به اعدام را اعدام نمیکند و لست تطبیق اعدام روی میز غنی احمدزی افتاده توجه نمیکند
همینکه انس حقانی برادر رهبر شبکه حقانی که هزاران انسان کشور ما را بقتل رسانده و حکم اعدام این قاتل از جانب محاکم ثلاثه صادر شده حکم اعدام عملی نمیگردد و ده های دیگر ثابت میگردد که ارگ و دارو دسته قومگرای معتصب و خاین ان همفکر و همنوا و همراه با ترورستان طالبان هستند و هدف شان قتل و کشتار مردم اقوام غیر پشتون و حکومت تگ قومی خودشان است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است