بالاخره والی غزنی سر و کله اش پیدا شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۲    ۱۳۹۷/۵/۲۸ کد خبر: 153918 منبع: پرینت

روزهایی که شهر زیبای غزنی با خون و آتش دست و پنجه نرم می کرد از محترم وحیدالله کلیمزی والی آن ولایت خبری نبود که نبود هیچ کس نمی دانست جناب والی یعنی شخص درجه اول ولایت در کجا است و چه می کند خوشبختانه دو روز پیش کلیمزی سر و کله اش در رکاب رییس جمهور غنی پیدا شد.

از چندی بدینسو نه تنها در غزنی در بعضی از ولایات دیگر نیز سربازان رزمنده ی ما گروه گروه در خط اول جنگ می رزمند بعضی ها کشته و شماری نیز زخمی شده اند حتی بعضی در اسارت دشمن نیز قرار گرفته اند به عقیده من سربازان قوای مسلح ما ترسو نیستند دلیر و فداکارند حتی در مقابل دشمن تا آخرین گلوله خود رزمیده اند اما متاسفانه بعضی اوقات بر اثر خیانت ها، بی کفایتی ها و سوء مدیریت بعضی از مقامات عالیرتبه یا پوسته های امنیتی فروخته می شوند یا کار به جایی می رسد که سربازان ما کشته یا اسیر می شوند.

گاهی اتفاق افتاده که سربازان ما یا در صحراها از گرسنگی به جان آمده اند یا به اسارت دشمن افتاده اند. اینگونه رویدادهای تلخ سخن ناپلئون بناپارت را به یادم آورد که گفته بود
فرمانده یا رهبر نالایق و ترسو یک لشکر را به کشتن می دهد. بدبختانه ما مصادیق این سخن را همه روزه در افغانستان می بینیم این غفلت و بی تفاوتی ها باعث شده است تا شجاع ترین سربازان ما در میدان های جنگ و یا حتی نرسیده به این میدان ها کشته شوند یا در صحراها سرگردان و متواری گردند درحالیکه هر کدام از آنها می توانند با ده ها نفر از سپاه دشمن بجنگند.

خوشبختانه سربازان ما الگوی شجاعت اند اما متاسفانه فرماندهان جسور و فداکار ندارند تا خوب سوق و اداره شوند بارها دیده شده که سربازان دلیر ما در بیشتر موارد در خط اول جنگ از سرگردانی و بلاتکلیفی متوقف و زمینگیر شده اند در تاریخ در یکی از نبردها چنین آمده است نقل است که یکی از سرداران و فرماندهان معروف در وسط معرکه ی جنگ متوجه شدند که یک تن از سربازانش با دلاوری و قدرت شگفت انگیز علیه لشکر انبوه دشمن می جنگد فرمانده او را در نزد خود فراخواند و از او پرسید تو که با این همه شجاعت شمشیر می زنی و زیرکانه می جنگی پس در فلان جنگ قبلی که لشکر ما به آسانی شکست خورد و بخشی از سرزمین ما از دست رفت کجا بودی؟ سرباز گفت: من همینجا بودم فرمانده! تو کجا بودی؟

یعنی ما در آن جنگ یک فرمانده و یک رهبر لایق و توانا مثل تو نداشتیم که شکست خوردیم اگر بیرق فرماندهی در دست تو می بود ما هرگز شکست نمی خوردیم. اکنون نیز سربازان ما با شجاعت و دلیری تمام در میدان های جنگ حضور دارند ولی فرماندهان و رهبرانی که علاقه دارند همیشه در مرکز حضور فیزیکی داشته باشند و در جبهات جنگ و روزهای دشوار مانند جناب والی صاحب از آنها خبری نباشد باعث آن گردیده اند تا تلفات ما در مقابل دشمن زیاد باشد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غزنی
والی غزنی
نظرات بینندگان:

>>>   نادر افشار ئوقتی سربازش را دید که چی بی باک شمشیر میزند وچپ وراست دشمتن را بزمین می افگند:
به او گفت : آنزمان که افاغنه سلطان حسین را بدبخت ساختتند واصفهان را اشغال کردند تو درجنگ بودی ؟
آن سرباز گفت : آری من بودم اما تو نبودی !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است