در میان این عزاداری ها از استقلال تجلیل می کنند
ما در حالی جشن (به اصطلاح) استقلال کشور را تجلیل می کنیم که دشمنان دانایی و توسعه، تعلیم و تربیت را در کشور سد نموده و منبر، مسجد، ورزشگاه، مکتب، آموزشگاه، مراکز علم، معابر و اماکن عمومی را با سوغات مرگ انفجار می دهند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۴    ۱۳۹۷/۵/۲۸ کد خبر: 153935 منبع: پرینت

ما در حالی نود و نهمین سالروز جشن (به اصطلاح) استقلال کشور را تجلیل می کنیم که فرزندان ناخلف و دشمنان دانایی و توسعه مسیر پیشرفت، تعلیم و تربیت را در تمام کشور سد نموده اند. منبر، مسجد، ورزشگاه، مکاتب، آموزشگاه، مراکز علم، دانش، معابر و اماکن عمومی را با نعره همراه با انتحار و سوغات مرگ انفجار می دهند.

از جنایت سبوعانه کشتن نوزاد تازه متولد شده ننگرهاری تا قتل عام مردم بیگناه در شهرها و تا خلق جنایت ضدبشری و کشتار نونهالان معصوم عرصه دانایی از هیچ پستی فروگذار نکرده اند، چگونه می توانیم با دامان پر از خون و گل های به خون خفته خویش به جشن و پایکوبی از یک رخداد تاریخی بپردازیم؟! آیا نباید اعتراف کرد همین جنود جهل دیروز استخوان در گلوی غازی امان الله خان و امروز لکه ننگ و نفرین در دامان رییس جمهور اشرف غنی خواهد بود؟! آیا نباید باور داشت همانگونه که امان الله خان در مواجهه با این فرزندان ناصالح وطن به ناکامی مواجه گردیده بود تا محو و ریشه کنی تفکر افراطیت و دکم اندیشی این کشور هرگز راهی به سمت توسعه و پیشرفت را تجربه نخواهد کرد؟!

جلالتماب محترم با کمال احترام و دهان پرخون تجلیل از سالروز استقلال کشور را خدمت شما و تمام هموطنان عزیزم تبریک عرض می کنم باور دارم شما هم قلب مبارک و جگر شما از حوادث رخدادهای تلخ لشکریان انتهار و انفجار خون است و در سخنرانی هایتان به خلاف میل باطنی تان به روی همه دشواری ها و ناملایماتی که هر روز در هر گوشه این آب و خاک فرزندان صدیق تو و سرمایه های واقعی کشور بدست ناخلف ترین و جاهل ترین فرزندانت قطعه قطعه می شوند تحملش برای پدری در سن و سال و بضاعت جسمی شما سنگینی می کند.

جناب رییس جمهور!
نیک می دانم بعضی از اطرافیانت در طراحی پلان و استراتژی که برای برون رفت کشور از بحران ممد واقع شود صادقانه با شما همکاری ندارند با تظاهر و نیرنگ دور را نزدیک و نزدیک را دور نشان می دهند، فرزندانت را بجای اهل و نااهل تنی و ناتنی جلوه می دهند و به درستی در جریان هستم باج و خراجی را که کرزی برای ساکت کردن هزاران صاحب مدعا پرداخت می نمود امروز جسم نحیف شما نه در اراده بلکه در توان کم می آورد.

باور داشتم در برخورد با مافیا، مفسدین و نااهلان اگر در تیم و اردوگاه شما با همان کسانیکه برای شما فرزندان تنی و به ناحق نزدیک جلوه داده اند برخورد قانونی جدی صورت می گرفت یک ملت پشت شما را پر می کرد. در طرح آتش بس و روند صلح دایمی برای بیرون نمودن فرزندان ناخلفت از اردوگاه های بیگانگان قبل از تکیه بر جلب رضایت مخالفینت بهتر است اعتماد در سطح ملی و جلب حمایت یک ملت را به همراه خودتان داشته باشید.

جلالتماب محترم!
شهروندان و ملت شما زندگی شان را هر روزه با نفیر مرگ تجربه می کنند که در یک فضایی که احساس می کنند زیر پایشان کاملا خالی است به شما از درددل سعب و ناسزا می دهند. مطمین هستم مادامی که فرزندان صالح و ملت خودت را در دامان پر مهر خودتان جا دهید ما به صلح واقعی و فردای پیروزی نزدیک خواهیم بود. آنگاه است که تمام دشمنان ما ناامید خواهند شد.

سلمانعلی دوست زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سالروز استقلال
اشرف غنی
جشن
عزاداری
نظرات بینندگان:

>>>   Badry
کسانی که زیاد لاف استقلال می زنند لطفا این سه برگه تاریخ غبار (افغانستان در مسیر تاریخ ) را بخوانند که مکتوبی است از امان الله خان به دفتر ویسرای هند بریطانوی و ننگ نامه راولپندی که سردار علی احمد خان نماینده فوق العاده شاه در مذاکرات بین الدولتین آنرا دستخط نموده است .

>>>   این پیامم به شوونیست های قبیله نیست ، به کسانی است که بیشتر از شوونیست ها غازی عاق پدر دوست شده استقلال طلبی می کنند.

>>>   امان الله «غازى دورغين » فردى كه ناسيوناليزم كور اوغانى در زمانش تيوريزه شد و پروژه ى فاشيستى ناقلين در شمال را روى دست گرفته و عملى كرد، در زمان او اصطلاح زبان « اوغانى» در تقابل سنجيده شده با زبان پارسى به وسيله ى طرزى مطرح شد و سر آغاز دشمنى با زبان پارسى از همان روزگار شكل گرفت. همه ى طرح هاى مدنى او تقليد از اتا ترك بود بدون آن كه براى آن بستر هاى اجتماعى را مد نظر گرفته باشد . او در إخر عمرش هم در روسپى خانه هاى ايتاليا جان داد.
انگليس ها و روس ها در آن زمان توافق كردند تا سر حد امپراتورى شان را مشخص كنند و پذيرش اعلان استقلال از سوى انگليس ها هم در همين راستا بود و رنه شاه بچه ى چون امان الله نه با انگليس جنگيده است و نه هم درخور لقب دروغين غازى است ، او شاه زاده ى عياشى بيش نبود.
پشتون ها مردمان با استعداد در دادن القاب دروغين چون بابا ، انا و غازى اند و تاريخ را پر از اين القاب بى مايه كرده اند. جالب آن است كه پشتون هاى افراطى ، امروز از امان الله تنها ميراث افراطييت پشتونى اش را افتخار مى دانند نه آن ريفروم هاى او را، افراطى هاى قبيله گرا با اخلاق دوگانه به ريفورم هاى امان الله مى بينند. اى كاش اينها از امان الله تقليد مى كردند و زن شان را آدم مى دانستند ، اينش بد ، اما وقتى سر زمين هاى ديگران را به پشتون ها داد اينش خوب. اين برخورد نشان مى دهد كه قهرمان سازى امان الله نه براى ارزش هاى مدنى زمان او بود بل براى ريفورم هاى برترى طلبانه او در مقابل ساير اقوام به خصوص تاجيكان بود.

>>>   Baten Omid
شرم باد بر کسانیکه روز استقلال را تجلیل میکنند، اما در ولایات شان با پول کلدار داد و ستد دارند.
نه استقلال داریم نه آزادی. تجلیل استقلال را بگذارید در وقت مناسبش.

>>>   Sultani
در یک ولایت بیرق را به پول کلدار میخرند تا استقلال را تجلیل کنند.

>>>   Sarwary
کاملا دقق در وطن شان دختر فروشی هم رواج دارد مثلی امتعه واری به فروش برسد
1

>>>   دوستان کسانی حرف از استقلال می زند که خود استقلال ندارند، نه استقلال فکری نه فزیکی، در استقلال فزیکی مانن مرده های متحرکی هستند، که توان شنیدن و عملی کردن از اظهار نظر مافوق ها هستند و نه اظهار نظر در مورد کشور و کشور داری دارند نه توان آبادی، رفاه، آسایش، امنیت و.... ، تنها برده کلامی هستند، تا حرف به خور ملت و مردم بده و بس با بیان اینکه یه نمایش نامه تحویل مردم بده و به اصطلاح دهن کجی به ملت افغانستان باتمسخر باید حرفی برای آزادی زد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است