عشق ملکه ثریا عامل (به اصطلاح) استقلال کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۷/۵/۲۸ کد خبر: 153937 منبع: پرینت

امان الله خان آدمی نبود که به استقلال بیندیشد و به فکر اقرار گرفتن از انگلیس ها برای استقلال کشوری بنام افغانستان باشد.

ملکه ثریا دختر محمود طرزی، دختر زیبا مقبول و دلنشین بود، که حتی حبیب الله پدر شاه امان الله خان قصد ازدواج با ثریا را داشت اما ثریا و پدرش محمود طرزی علاقمند به امان الله خان بودند اما در نهایت، سیاست های عجیب محمود طرزی سبب شد تا ثریا به عقد امان الله خان در آید اما حبیب الله خان از این نامزدی و ازدواج خشمگین بود.

محمود طرزی شخص هوشیار و نویسنده بود. در آن زمان رسم خاندان شاهی بر این بود که در شب اول عروسی که داماد نزد عروس می رفت، چادر عروس را از رُخش بر میداشت و در جمع از اعضای خانوداه‌ی دو طرف، داماد به عروس می گفت: چه آرزو داری که برآورده کنم و همین کار میان شاه امان الله خان و ملکه ثریا نیز عملی شد.

ثریا که درس عمیق از پدرش محمود طرزی گرفته بود، وقتی امان الله چادر را از رُخ زیبای ثریا برداشت و گفت: ثریا چه آرزو داری که بر آورده کنم. ثریا گفت: استقلال افغانستان را از تو می خواهم.
به قول تاریخ نویسان، امان الله خان تا یک دقیقه سکوت کرد و گفت: ثریا جان چنین انتظاری از تو نداشتم.

پس از آن شب، امان الله بی نهایت تلاش کرد تا از انگلیس ها اقرار بگیرد که کشوری بنام افغانستان استقلال دارد.

برخی تاریخ نویسان به این باور اند که اندیشه‌ استقلال طلبی، فقط در ذهن محمود طرزی بود و او از احساسات پاک معشوقان دلبسته به هم استفاده کرد که استفاده اعظم این به اصطالح استقلال را اوغانها بردند.

طرحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عشق ثریا
امان الله
نظرات بینندگان:

>>>   Badry
کسانی که زیاد لاف استقلال می زنند لطفا این سه برگه تاریخ غبار (افغانستان در مسیر تاریخ ) را بخوانند که مکتوبی است از امان الله خان به دفتر ویسرای هند بریطانوی و ننگ نامه راولپندی که سردار علی احمد خان نماینده فوق العاده شاه در مذاکرات بین الدولتین آنرا دستخط نموده است .

>>>   تا حال فکر میکردم که چرا این استقلال مسخره به یک خیمه شب بازی میماند حال جوابش را یافتم

>>>   محمود طرزی، ثریا، و غازی امان الله خان همه واجب احترام اند!
قندهاری

>>>   کدام استقلال
درضمن این داستان سرای ها برای فریب افکار عمومی است مردان آن زمان ار زش استقلال رانمی فهمیدند وکسانی چون عبدالرحمان وتبارش برای همیشه افغانستان را معامله کردند وچطور زنان آن چنین درک داشته باشند.اگر چنین ملکه وچنین پادشاه داشته حالا این وضعیت را نداشتیم.
محمد

>>>   استقلال که از اثر عشق به ملکه زیبا باشد , سرنوشت کشور را به اینجا می کشاند که کشاند .

>>>   صد سلام و احترام به بانوی زیبا و آزادی دوست کشور که ارزوی زندگی خودرا در شب اول عروسی از شوهرش آزادی کشورش را میخواهد، ولی حال وطنفروشان تاحد جنون حتی بنام و نشان کشور ما کینه توزی میکنند.
کابلی

>>>   در ایتالیا ملکه ثریا به امان الله خان گفت:اگر من میدانستم که استقلال افغانستان سبب آواره شدن من از وطن و کچالو فروشی تو در مندوی ایتالیا میشود، من هیچوقت از تو استقلال افغانستان را نمیخواستم.
امان الله خان در جواب گفت:عزیزم من پیش ازین که با تو ازدواج کنم، خبر داشتم که زنان ناقص العقل اند، اما نظر به عشقی که به تو داشتم، به روی تو نمی آوردم.
>>>   وعشق غنى هم به زن صليبى باعث از دست دادن استقلال كشور ما بخاطر بيمان ننكين أمنيتي با أمريكا شد .

>>>   قلمپران آرزوی ملکه پریا اگر چنین بود قابل احترام است . واجان رخشانه بیچاره که از سوی پدرش به اسکندر تحفه داده شد.
نوت ؛ لطف نموده به تاریخ نویس اسکندر مراجعه کنید.

>>>   افرین وصد افرین بهشت برین نصیب تو ای ملکه زیبا قهرمان ومادر معنوی ملت که بجای طلا وزیورات ازادی مادر وطن را از شیر مرد خواستی وهزاران رحمت خداوند بتربت پاکت ای شاه غازی مرد ای قهرمان واقعی و واقعی ملت وووووووو لعنت الله ملا یک وهمه انبیا وصالحا بر وطن فروشان مزدور که بشمول وطن زن وسایر نوامیس خود را فروختند

>>>   مردم اصلی خراسان زمین چیزی به نام استقلال ندارند چون خراسان همیشه خراسان بوده .استقلال معنی ندارد .

>>>   هههههه اینو تازه فهمیدم یعنی کشور افغانستان استقلال رو توسط عشقش بدست آوردند ؟ همین عشق بوده که ۹۰ سال اندی مردم افغانستان تعاون این عشق رو می پردازند ، در این عشق چه جان ها قربانی شدند ، چه خانه ویران که نشد ، و امروزه بی خود نیست که ا از ۱۳۷ کشور عاشق افغانستان بشن و عشق خود رو ابراز کنن به اجداد و نواده کشور عاشق ، دیگر، از کشورها بیایند و عاشق ، عاشق شوند ،و عاشق نواده ملکه که خود عاشق بوده و عاشق های دیگری رو به این سر زمین عاشق بکشاند ، زنده باد عشق و عاشقی ، کشور تعاون عاشقی رو هر روز می پردازد .

>>>   ملکه سبب شد طوریکه امیر بخارا با 4 زن و 11 معشوقه اش در راه عشقشان امارت بخارا را برای روسها گزاشت وخودش با انها هجرت عشق کرد!
مانیتور تاریخ

>>>   همه اش لاف است، اگر أمان الله صاحب آزادي و استقلال افغانستان ميبود، هيچكس، نه نادر كور و نه بچه سقاو ميتوانست او را فرار دهند، ملت مجاهد بود، و جهاد عليه كفر انگليس در دل همه بود، علماء در جنگها اشتراك داشتند، و بعد از اخراج انگليس ديدند كه پادشاه دارد ضد اسلام بنام تمدن و طرقي عمل ميكند، علماء موجب شكنجه و حتي قتل قرار گرفتند، و مردم دوباره دست به انقلاب زدند، تا أمان الله خان خارجي مجبور به فرار شد.

>>>   استقلال
باید مثل حنیف اتمر برای امضای استقلال مسابقه گذاشت
اتمر هم یک روز تاریخ ساز می شود و به او افتخار میکنند که سند افغان امریکا را امضا کرد
واه واه واه ازین استقلال و ازین تاریخ سازی ها
خط دیورند را هم مثل اتمر یک خر امضا کرد که امروز مردم در آتش ان می سوزد
و هنوز قبول ندارند که خودشان امضا کرده اند
چاریکاری

>>>   مگر بيرق اوغانستان با رنگهاي سياه ، سرخ و سبزش بيرق استعماري است كه از طرف استعمار انگليس انتخاب و بدست نوكران شان دادند تا آنرا بر فرازند و رنگ بيرق را به رنگ لباس بانوان كوچي انتخاب و بالاي مردم تحميلش كردند، درمورد بيرق اوغانستان و رنگهايش ضرورت بيك تجسس و پرسپال است!سیاه آش وطن فروشی رنگ سرخ آش انتحاری رنگ سبزاش بالباس زنانه خودرا صحیح وسلامت به پاکستان رساندن
kabol[ asel

>>>   هه هه نمی فهمم چرا خدا عقل نصیب شان نکرده در ننگرهار با پول کلدار برای استقلال افغانستان بیرق خریداری میکنند

>>>   بخوانید. آن گاه درخواهید یافت که فاشیزم برای پذیرفتنی ساختن بتهای قبیلوی خود به چه افسانه های دروغ پناه می برند و حغل می کنند. درست همان گونه که پته خزانه ساختن
kabuli

>>>   عوام فریبی این ملک را تباه کرد.
بلى غلام امريكايى ....هم بدتراست

>>>   Fetrat
.سوال مه از کسانی است که بی خردمندانه دعوای استقلال دارند استقلال یا اینها از افغانستان نیستن؟ این ها همون کوچی های وفامیل ها شما است، در جنوب کشور
شما خوده بازی میتن حالی یک طفل هم میداند
کشور ما استعمار شده. وقت که ریس جمهور یک
کشور توسط جانکیری به رای گوسفندی به چوکی ریاست جمهوری گماشته پس.استقلال چی کار چی کدام استقلال کمی منطقی فکر کنید....
شفیق #فطرت.....

>>>   کل یک سناریو است داستان قصه وغیره

>>>   Aziz Arianfar
دوست عزیز . این افسانه ها ، همه جعل و تحریف تاریخ است و سند و مدرکی در زمینه نیست. هیچگونه منطقی ندارد. در آن هنگام امیر حبیب الله زنده بود و ولیعهد هم سردار نصرالله خان برادرش بود و اصلا پادشاهی امان الله خان مطرح نبود. پس چگونه ثریا از کسی که اصلا پادشاهی اش معلوم نبود، چنین تقاضایی کند.
اگر همچو چیزی درست باشد، معنایش این است که امان الله برای برآورده ساختن خواست زنش، پدر و عموی خود را کشته و با اعلام استقلال کشور، در واقع با ابرقدرت انگلیس اعلام جنگ نمود و هزاران نفر دیگر را هم له کشتن داد.

>>>   خی این استقلال مستقلال نیست طویانه و است و حق محر ثریا خانم

>>>   این اسقلا ل فقط از ارگ است زیرا همه پشتو ن ها قرار دارد دری زبا نان وهزاره ها و ازبک کدام اسقلا ل ندارد فقط همین پشو ن ها بود که ازاردی را گرفتن و این رنجو ها ی پنجشیری مانند امر مسعو د و مارشا ل فهیم این کشور را به 40 کشور غر بی فروخت توسط دالر ها و ع هم از این جمله است

>>>   خوب، انگیزۀ استقلال افغانستان از زیر سلطۀ انگلیس هرچه بود، بلاخره برآورده شد. حالا بگو، آیا تو هم انگیزۀ برای احیای استقلال وطنت از زیر سلطۀ امریکا داری، یا فقط نِق زدن و انتقاد کردن را آموخته ای؟

>>>   پشتونها با انکلیس همکاری کردند تا بالای حکومت قاجاریان شورش کنند و در جنگ بین طرف یک امپراتوری مسلمان و طرف نصرانی که آن روز ها اولا نقشه تجزیه سرزمین های ایرانی و عربی را شروع کرده بود با انکلیس همکاری کردند و از طرف دیگر انکلیس هندوستان که بیش از هفت قرن دست شاهان مسلمان بابریان بود و زبان رسمی ایشان فارسی دری بود را مستعمره خود ساخته بود و روس ها هم میخواستند از خراسان راهی بر هندوستان یابند در این بین دعوی روس و انکلیس برسر حفظ هندوستان باعث فتنه انکلیس برای تجزیه هرات و خراسان شرقی از حکومت قاجاریان ایران شد و بعد از آن دوباره باز انکلیس و روس متحد شده تا سرزمینهای قفقازی اران و ارمنستان و داغستان و گرجستان از ایران به نفع روس تجزیه شود اما تا امروز در بین ایرانیها این شاهان بی کفایت شناخته میشوند مشابه همین پلان شوم را بر سر دولت عثمانی پیاده کردند و در حالیکه تا قلب اروپا پیش افتاده بود اقوام عرب را تحریک کردند که شما بر ترکها سیادت و رهبری دارید و ما شما را حامی شویم تا دوباره صاحب یک سرزمین عربی از دجله تا مغرب شوید بعد از اختلاف قومی عربی_ترکی بین مذاهب حنفی(ترکیه) و حنبلی(عربستان) و مالکی(شمال افریقا) اختلاف انداختند
آنگاه با همکاری همه دول مسیحی اروپا با روسیه و اعراب فریب خورده از چهار طرف بر عثمانی هجوم آوردند و سرزمین های اسلامی را میان خود تقسیم کردند و برخلاف قولشان با اعراب سالها آن ها را استعمار کردند به قسمی که سوریه و الجزایر را فرانسه غصب کرد و لیبیا را ایطالیا و مغرب عربی را پرتغال و اسپانیا مصحوب شدند و عراق و اردن و فلسطین و سودان و مصر نصیب بریتانیا شد اما شبه جزیره عربستان را به طایفه منحرف وهابی دادند تا تحت الحمایه ایشان باشد به طوری که حق انکشاف نفت با آنها بود.
به طور کلی علل شکست مسلمین این بود که زمانه را نشناختند و به جای این که در موقع خطر از سوی ممالک نصرانی با هم متحد شوند بر یکدیگر خنجر زدند اما برخلاف آن اروپاییان و طبق توافقات اعلام کردند که اختلافات و جنگ های داخلی خود را کنار گذارند و با یکدیگر برعلیه مسلمانان پیمان نامه های صلح منعقد کردند تا همه جانبه سه امپراطوری مسلمان را مورد هدف قرار دهند متاسفانه به این نقشه شوم خود رسیدند. علیرغم آنکه در فقه شیعه و سنی در هنگام جنگ بین مسلمانان و کفار یاری طرف کفر حرام است اما برخی مسلمانان طرف کفر را یاری دادند و باعث شدند سرزمینهای اسلام تجزیه شود و سالها مستعمره دول ایشان شوند.
عبدالقیوم سعیدی

>>>   درجامعه افغانستان زنان ناقص العقلند، وقتی مردان وپادشاهان ما بفکراستقلال نبودند، چطورممکن است یک زن این نکته بزرگ به ذهنش رسیده وآن را به عنوان یک آرزو ازشوهرش خواسته باشد؟ اگراین حکایت را قبول کنیم، باید بپذیریم که مردان افغان ناقص العقل تراز زنان شان هستند. ازاستقلال کشورمان زمان زیادی نمیگذرد، اما همراه با ابهام وپیچیدگی ومعماگونه.
جویا

>>>   دروغ محض است مانند آن دروغی که پشتونها برای ملالی در جنگ استقلال میوند ساختند از روی داستان ژاندارک فرانسوی و ملالی را که اصلا وجود خارجی نداشت کشف نمودند

>>>   ولا شرم است اگر استقلال را گرفتند هم گفتند که این کار چی استقلال چی اگر وطن را به دست کفار تسلیم کردند باز صدها حرف خوب و زشت گفتند وحالا که این روز تاریخی را مردم جشن میگیرند بار میگویند استقلال چی . ...............

>>>   استفلال گرفته نشده بلکه داده شده ،،،،،،،،،،پروفشنل تاریخ

>>>   افغانستان کشوری که بیش از 5 هزار سال عمر دارد و از کاشانیان گرفته تا امپراتوری نادر شاه افشار و بعد از آن همیشه مستقل بوده، این حرف استقلال دیگه چه مفهوم دارد

>>>   امان الله «غازى دورغين » فردى كه ناسيوناليزم كور اوغانى در زمانش تيوريزه شد و پروژه ى فاشيستى ناقلين در شمال را روى دست گرفته و عملى كرد، در زمان او اصطلاح زبان « اوغانى» در تقابل سنجيده شده با زبان پارسى به وسيله ى طرزى مطرح شد و سر آغاز دشمنى با زبان پارسى از همان روزگار شكل گرفت. همه ى طرح هاى مدنى او تقليد از اتا ترك بود بدون آن كه براى آن بستر هاى اجتماعى را مد نظر گرفته باشد . او در إخر عمرش هم در روسپى خانه هاى ايتاليا جان داد.
انگليس ها و روس ها در آن زمان توافق كردند تا سر حد امپراتورى شان را مشخص كنند و پذيرش اعلان استقلال از سوى انگليس ها هم در همين راستا بود و رنه شاه بچه ى چون امان الله نه با انگليس جنگيده است و نه هم درخور لقب دروغين غازى است ، او شاه زاده ى عياشى بيش نبود.
پشتون ها مردمان با استعداد در دادن القاب دروغين چون بابا ، انا و غازى اند و تاريخ را پر از اين القاب بى مايه كرده اند. جالب آن است كه پشتون هاى افراطى ، امروز از امان الله تنها ميراث افراطييت پشتونى اش را افتخار مى دانند نه آن ريفروم هاى او را، افراطى هاى قبيله گرا با اخلاق دوگانه به ريفورم هاى امان الله مى بينند. اى كاش اينها از امان الله تقليد مى كردند و زن شان را آدم مى دانستند ، اينش بد ، اما وقتى سر زمين هاى ديگران را به پشتون ها داد اينش خوب. اين برخورد نشان مى دهد كه قهرمان سازى امان الله نه براى ارزش هاى مدنى زمان او بود بل براى ريفورم هاى برترى طلبانه او در مقابل ساير اقوام به خصوص تاجيكان بود.

>>>   ستقبال از شاه امان الله هم از دایره ی آگاهی روشنفکرانه در مورد اصلاحات وی برآمده آهسته آهسته در دایره قوم و جغرافیا محصور می شود. کسانی که به هیچ ارزش های شاه امان الله معتقد نیستند ولی پیروی غیرآگاهانه از شاه امان الله برای شان معادل با ایستادن در کنار قوم است. مثلا من تعداد کلانی را می شناسم که آزادی های مشروع فردی را فحشا میدانند، از گرفتن نام مادر و همسر خود عار میکنند، ولی خود را طرفدار جدی شاه امان الله میدانند...
بریده ای از یادداشت وحید عمر

>>>   Bahrom Khorosoni
کشوریکه مسولش بابا و پدرکشته اش غازی حساب شود ، چه فکر میکنید که این چه نوع کشوری پر ازگند وکثافت خواهد بود.؟؟؟!!!
درهیچ قاموسی انسانی چنین چیزی موجود نیست ، تنها درقاموس" افغانیت واسلامیت ".

>>>   Baten Omid
شرم باد بر کسانیکه روز استقلال را تجلیل میکنند، اما در ولایات شان با پول کلدار داد و ستد دارند.
نه استقلال داریم نه آزادی. تجلیل استقلال را بگذارید در وقت مناسبش.

>>>   Sultani
در یک ولایت بیرق را به پول کلدار میخرند تا استقلال را تجلیل کنند.

>>>   نواسه ملکه انگلستان،پرنس های پارسال با یک دختر امریکایی بنام مورگان مرکل ازدواج کرد.
این که پرنس های با او ازدواج کرد،نه بخاطر عشق و علاقه اش به او بود،بلکه بخاطر نام خانوادگی اش که مارکل و یا مرکل بود که هم نام صدر اعظم آلمان انگلا مرکل است.
پدر عروس در مراسم عروسی شرکت نکرد.
در مراسم عروسی مسیحی ها رواج بر آن است که پدر در مراسم عروسی دست دختر خود را میگیرد و در محفل می آید و دست او را به دست داماد میدهد و مراسم عقد شروع میشود.
اما پدر عروس قصداً اشتراک نکرد،بخاطری که میخواست خود پدر داماد که عبارت از پرینس چارلز است،دست دختر او را گرفته به دست پسرش بگذارد و بدینترتیب او را منحیث دختر خود قبول کند.
زیرا در خانواده سلطنتی انگلستان،پرنس های بعد از پرنس چارلز و پرنس تسلیم و اولاد های تسلیم مقام پنجم را در نیابت سلطنت دارد.

>>>   حنظله...
نمی‌دانم که (طرحی)کیست و با این نبشته ای بی معنی اش چه میخواهد امروز دسترسی به رسانه های گروهی آسان است هر نوع جعل به مردم توسط عده ای از خراسان طلبان تجزیه طلب و هزاره های ایران اندیش به نشر می‌رسد این افراد در خیانت به افغانستان دست کم از اشرف غنی و شرکایش ندارند، این افراد شب و روز در پی توطیه علیه رادمردان تاریخ افغانستان هستند و لی هیچگاه از جنایات حزب وحدت اسلامی هزاره ها و شورای نظار که مردم کابل را به گروگان گرفته اند و تمام حوزه های پولیس پر از همین افراد است که کار فساد را در شهر زنده نگهداشته اند.، حرفی نمیزنند.
من به تمام دوستان که علاقمند تاریخ افغانستان عزیز هستند ، پیشنهاد می‌کنم که یگانه کتاب تاریخی از احمد علی کهزاد ، محمود حبیبی و کتاب افغانستان در مسیر تاریخ مولف مرحوم غبار را با اطمینان مطالعه کنید این افراد یا مورخین با کمال امانت داری وقایع تاریخی را نوشته اند. باقی هر چه میخوانید و مینویسند اراجیف است و شما را به گمراهی میکشاند مانند همین افرادی که کودکانه مسایل مهم تاریخی را طرح کرده اند ، احمد شاه ابدالی ، میرویس خان ،قارن هراتی عبدالله خان اچکزایی ، یا میربچه خان ، کوهدامنی همه جز افتخارات تاریخ ما استند نه حکمتیار و ربانی و علی مزاری هزاره و .... این افراد طور سیستماتیک برای کاشتن تخم نفاق و بد بختی و وارونه ساختن تاریخ افغانستان کار می‌کنند. تا دیروز دشمن مشترک همه طالب و افراطی گری اسلامی بود اما امروز ملیت ستیزی که خطرناک تر از هر جنگی است قصد ا توسط دشمنان افغانستان سازماندهی میگردد.

>>>   کنشکا»»
شاه امان الله مرد آزادی خواه و آزادی طلب بود ، او شیفته آی آزادی افغانستان و عاشق پیشرفت این کشور بود او در این آرزویش جنون داشت و همین شتابزدگی هایش و سایر عوامل داخل قدرت حاکمه ، سلطنت این انسان ترقی پرور را رو به زوال گذاشت تا سرحدی که یک انسان بیسواد توانست جای اورا بگیرد ، تحلیل این مسایل بحث علیخده است ، اما به آن پشتون ستیزان و خراسان طلبان و عده ای از روشنفکران هزاره و افراد مفتن که هر روز و شب در فکر تخریب و تکذیب مسایل تاریخی افغانستان مقالات مینویسند میگویم که ، جای تاسف است ، منگولیان چنگیز خان را که جهان از شنیدن نامش به وحشت میافتاد به حیث یگانه رهبر کشور شان میشناسند و در هر گوشه و کنار مجسمه های اورا نصب کرده اند و در هر خانه پورتریت او روی دیوار ها آویزان است ، اما شما به تخریب افتخارات تاریخی تان کمر بسته اید وچنین زهر را می پاشید تاجوانان را گمراه تاریخ سازید.امان الله خان حد اقل کمر باسواد ساختن تمام مردم افغانستان را بسته کرده بود حتی هزاره ها با او همکار بودند، او تهداب افغانستان مدرن را گذاشت که اگر تو طیه های انگلیس و روحانیون مرتجع و دگر عوامل داخلی و خارجی نمیبود ، امروز ما هشتاد پارچه نمیشدیم و به ترقی و پیشرفت ما همسایگان ما رشک میبردند ، او تقریبا یک قرن قبل دختران جوان را برای تحصیلات به ترکیه فرستاد و خواهان تساوی حقوق زن و مرد بود در حالیکه زنان در اروپا و امریکا سال‌ها حق رای دهی نداشتند، او اگر چانس مییافت امروز افغانستان برق از همسایگان گدایی نمیکرد و سراسر کشور با خط ریل وصل میبود، افراد مخرب چون شما هم در انزمان و هم امروز وجود داشته و دارند و اذهان مردم را مغشوش میساختند و میسازند تا کشور همیشه در فقر و عقب ماندگی باقی بماند و صرف یک عده ای از افراد مفسد تاجیک، هزاره و پشتون حاکم و ثروتمند باشند.

>>>   اى استقلال بيخى رفته رفته به قصه چراغ اعلاودين جور شد

>>>   کنشکا»»
شاه امان الله مرد آزادی خواه و آزادی طلب بود ، او شیفته آی آزادی افغانستان و عاشق پیشرفت این کشور بود او در این آرزویش جنون داشت و همین شتابزدگی هایش و سایر عوامل داخل قدرت حاکمه ، سلطنت این انسان ترقی پرور را رو به زوال گذاشت تا سرحدی که یک انسان بیسواد توانست جای اورا بگیرد ، تحلیل این مسایل بحث علیخده است ، اما به آن پشتون ستیزان و خراسان طلبان و عده ای از روشنفکران هزاره و افراد مفتن که هر روز و شب در فکر تخریب و تکذیب مسایل تاریخی افغانستان مقالات مینویسند میگویم که ، جای تاسف است ، منگولیان چنگیز خان را که جهان از شنیدن نامش به وحشت میافتاد به حیث یگانه رهبر کشور شان میشناسند و در هر گوشه و کنار مجسمه های اورا نصب کرده اند و در هر خانه پورتریت او روی دیوار ها آویزان است ، اما شما به تخریب افتخارات تاریخی تان کمر بسته اید وچنین زهر را می پاشید تاجوانان را گمراه تاریخ سازید.امان الله خان حد اقل کمر باسواد ساختن تمام مردم افغانستان را بسته کرده بود حتی هزاره ها با او همکار بودند،او تهداب افغانستان مدرن را گذاشت که اگر تو طیه های انگلیس و روحانیون مرتجع و دگر عوامل داخلی و خارجی نمیبود ، امروز ما هشتاد پارچه نمیشدیم و به ترقی و پیشرفت ما همسایگان ما رشک میبردند ، او تقریبا یک قرن قبل دختران جوان را برای تحصیلات به ترکیه فرستاد و خواهان تساوی حقوق زن و مرد بود در حالیکه زنان در اروپا و امریکا سال‌ها حق رای دهی نداشتند ، او اگر چانس مییافت امروز افغانستان برق از همسایگان گدایی نمیکرد و سراسر کشور با خط ریل وصل میبود،افراد مخرب چون شما هم در انزمان و هم امروز وجود داشته و دارند و اذهان مردم را مغشوش میساختند و میسازند تا کشور همیشه در فقر و عقب ماندگی باقی بماند و صرف یک عده ای از افراد مفسد تاجیک ، هزاره و پشتون حاکم و ثروتمند باشند.

>>>   غازی ماحد امکان دارد؟
اگر واقعن غازی میبود باید تا آخرین رمق میجنگید و از ارزش هایش دفاع میکرد نه اینکه با صندوقهای ثروت بیت المال به غرب فرار میکرد.

>>>   بلی، جنون و شتابزدگی در هر کاری به معنای حماقت است و اکثرن سبب ناکامی و بدبختی میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است