شما بگویید کدام استقلال را جشن بگیریم؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۷/۵/۲۸ کد خبر: 153941 منبع: پرینت

استقلال به معنای آزادی است؛ ما که آزادی نداریم که از آن تجلیل کنیم.

درست است که 99 سال قبل از زیر سلطه انگلیس خارج شدیم اما امروز 99 سال بعد از آن روز زیر سلطه کشورهایی به مراتب خطرناکتر از انگلیس قرار داریم اگر منکر می شوید پس بگویید:
1. آیا دولت فعلی و قبلی شما براساس اراده سیاسی و آرای شهروندان تشکیل شده است؟
2. آیا گاهی فکر کرده اید که اگر روزی آمریکا معاش نیروهای امنیتی را نپردازد دولت حتی قادر به پرداخت معاش یک روزه این نیروها نیست؟
3. آیا می دانید که معاش اکثریت کارمندان ملکی وابسته به کمک کشورهای خارجی در راس آمریکا است؟
4. بگویید کدام پروژه بزرگ ملی در کشور بدون کمک مالی خارجی ها تطبیق می شود؟

حال آنکه همه می دانیم مهندس اصلی دولت فعلی، جانکری وزیر خارجه قبلی آمریکا است نه ما مردم افغانستان این یعنی ما استقلالیت سیاسی نداریم. میزان معاش تمام نیروهای امنیتی و دفاعی ما و هزینه جنگ و دفاع از کشور در مجلس سنای آمریکا تعیین و توسط آمریکایی ها پرداخت می شود و معاش کارمندان ملکی را نیز خارجی ها می پردازند. تمام پروژه های بزرگ در کشور به حمایت مالی خارجی ها تطبیق می شود پس ما استقلالیت مالی هم نداریم.

حالا باز شما بگویید کدام استقلال را جشن بگیریم؟

علی جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جشن
استقلال
بیگانگان
نظرات بینندگان:

>>>   استقلال افغانستان=اسارت خراسانیان

>>>   Badry
کسانی که زیاد لاف استقلال می زنند لطفا این سه برگه تاریخ غبار (افغانستان در مسیر تاریخ ) را بخوانند که مکتوبی است از امان الله خان به دفتر ویسرای هند بریطانوی و ننگ نامه راولپندی که سردار علی احمد خان نماینده فوق العاده شاه در مذاکرات بین الدولتین آنرا دستخط نموده است .

>>>   این پیامم به شوونیست های قبیله نیست ، به کسانی است که بیشتر از شوونیست ها غازی عاق پدر دوست شده استقلال طلبی می کنند.

>>>   ما مزاخ کردیم حتی امان دروغ گفته بود
هیچوقت ما استقلال نداشتیم ونخواهیم داشت همیشه کشور ما اشغال بوده برای روسها ،انگلیسها،امریکایی ها ،عربها ،وهر کشوریکه بخواهد اشغالما میکند حتی
پاکستان .

>>>   شمار زیادی از فعالان سیاسی و مدنی و کاربران شبکه‌های اجتماعی به خاطر ارج گذاشتن به خون شهدا و فاجعه‌ی غزنی و شهادت بی رحمانهٔ دانش‌آموزان مرکز آموزشی «موعود» که توسط وحشیان قرن انجام شده بود، پیش‌نهاد نمودند تا امروز تاریخ 28 اسد روز ماتم ملی اعلام گردد.
از نظر ما، امزوز ماتم ملی است و مردم ستم‌دیده‌ای‌ ما سوگ‌وار اند.
#هارون_معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است