حکومت به طالبان پاسپورت افغانی داده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۷/۵/۲۹ کد خبر: 153961 منبع: پرینت

حکومت افغانستان برای اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر "پاسپورت افغانی" داده است!
سفر های اخیر رییس و هیات این دفتر با پاسپورت افغانی به کشور های خارجی صورت گرفته و دولت افغانستان هرگونه تسهیلات به شمول پاسپورت را برای طالبان فراهم میکند.

شورای صلح این موضوع را تایید کرده افروده است: در پانزده روز دو سفر خارجی؛ شیرمحمد عباس استانکزی رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر با یک هیات این گروه در روز های نخست ماه اگست به ازبکستان سفر کرد و از دوازده تا پانزدهم اگست هم به اندونزیا رفته بود با پاسپورت افغانی بوده است.

اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه نیز تایید کردند که با پاسپورت های افغانی به تاشکند و جاکارتا رفته اند و این پاسپورت ها را هم دولت افغانستان برای آنان فراهم کرده است.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای صلح گفت: طالبان در سفر های اخیر شان خصوصا ازبکستان که رفتند و با دولت ازبکستان در باره تسریع بخشیدن پروسه صلح داشتند، با پاسپورت افغانی رفته بودند و این سفر در هماهنگی با دولت افغانستان صورت گرفته بود.
سخنگوی گروه طالبان نوعیت پاسپورت های اعضای دفتر سیاسی این گروه در قطر را محرم می گوید اما وزارت داخله و خارجه افغانستان حاضر نشد تا در اینباره سخن بگوید.

افراد نزدیک به طالبان می گویند که هیچ محدودیتی در گرفتن پاسپورت از سوی طالبان وجود ندارد و برای اعضای دفتر سیاسی دوحه، قونسلگری های افغانستان در قطر و پاکستان، پاسپورت های افغانی توزیع کرده است تا آزادانه به کشور های خارجی رفت و آمد کنند.

سید اکبر آغا عضو پیشین گروه طالبان بیان داشت: اگر در پاکستان قونسلگری افغانستان است یا در امارات یا در قطر همه پاسپورت میدهند و تا اکنون برای پاسپورت دادن برای طالبان هیچگونه محدودیتی وضع نشده است.

گفته می شود که در آینده نزدیک دفتر سیاسی طالبان از قطر به پایتخت ازبکستان انتقال خواهد یافت و این گروه از تاشکند بحث صلح را با افغانستان دنبال خواهند کرد اما دفتر دوحه آنان فعالیت غیرسیاسی خواهد داشت.
نظر محمد مطمین، آگاه سیاسی اظهار داشت: طالبان در نزدیک به ده ولایت نماینده دارند و در سفر به تاشکند و دیگر کشور ها تلاش می کنند که در آنان نماینده داشته باشند.

تاکنون طالبان هیچ چراغ سبز برای آغاز گفتگو های صلح با دولت افغانستان نشان نداده اند اما حکومت پیوسته از آنچه که امتیاز دهی بی هیچ سودی برای گروه طالبان خوانده میشود، زیر نقد قرار گرفته است.

میراحمد خواجه


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاسپورت افغانی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   از یکطرف گروه ترورست طالبان دولت موجود افغانستان را دست نشانده میگویند با دولت وحدتملی در جنگ قرار دارند و اما وقتیکه ضرورت به سیر و سفر پیدا میکنند همه گفته های شانرا فراموش میکنند بدفاتر دولتی میروند و پاسپورت برای شان میگیرند و دولت هم از یکطرف انها را دشمنان صلح و ازادی و ترقی و ملت کشور مان میخوانند اما با انهم برای دشمنان خاک و مردم و جاسوسان استخبارات بیگانه که در خاک بیگانه هستند پاسپورت میدهند این چه سیاستی است که در هفده سال جریان دارد و از مردم ما با این سیاست غلط رهبران خاین دولتی از مردم ما قربانی بیشمار گرفته و هنوز ادامه دارد.

>>>   طالبان تا حال تابعیت کشور راندارند قانون اساسی را قبول ندارند.کشتن نیروهای امنیتی مارا لازم میدانند.بازهم دولت ازخودشان است.زمینه رابرایشان مساعد ساخته تا کشتارکنند.

>>>   اعطای پاسپورت افغانستانی برای طالبان تروریست سفر سایر افغانستانی هارا و ویزای دخول در فرود گاهارا دشوار تر از قبل میسارد
حاجی عطا محمد حیدری

>>>   اشرفغنی کرزی حکومت د اوغان های طالب بتین مردم بیگناه را دکشتن ندین چون تو یهودی هستی دلت د مردم افغانستان نمیسوزد

>>>   فغانستان را همین برادران پشتون یا افغان خراب کرده اند .اما مقصدم کل
برادران پشتون ( افغان ) نیست . بیبینید طالب کیست و داعش که در ننگرهار
مرکز دارد کیست؟؟؟؟
احسان الله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است