قتل عام هزاره ها همیشه توجیه پذیر است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۰    ۱۳۹۷/۵/۳۰ کد خبر: 153992 منبع: پرینت

هنوز هم مراسم کفن، دفن و فاتحه خوانی نونهالان مرکز آموزشی موعود تمام نشده است، هنوز هم ده ها تن مجروح این حادثه هولناک در میان مرگ و زندگی در شفاخانه ها بسر می برند.

چهره های مرموز و وابسته به ارگ و شورای امنیت ملی در سدد توجیه این حمله مرگبار برآمده اند و ادعا دارند که مسوولیت این حمله به دوش مسوولین مرکز آموزشی موعود است این بدان معنی است که هزاره ها باید مکتب و دانشگاه نروند، در مساجد، تکایا و زیارتگاه ها جمع نشوند، تظاهرات نکنند، در راه ها و شاهراه ها به راه نیافتند اگر چنین کردند قتل عام می شوند و مسوولیت آن هم به دوش خود هزاره ها است.

جالب این است که خود هزاره های مسخ شده نیز در اینگونه تبلیغات سهم می گیرند این سفله صفتان به یک امر ساده توجه نمی کنند که فلسفه موجودیت حکومت و نهادهای استخباراتی مسوول حفظ امنیت شهروندان است نه هیچ کس دیگر.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قتل عام
مردم هزاره
دولت
مسوولیت
نظرات بینندگان:

>>>   شما چه طور میگوید که مسولین کورس موعود در قبال این حادثه مسول نیست. مگر تلاشی و نظارت بر شاگردان از وظایف کی هست؟
درست است که کوتاهی از دولت هم است. اما هزاره ها از دولت نباید توقع امنیت کنند. چون همین دولت دشمن اصلی مردم هزاره است. اصلاً داعشی در افغانستان وجود ندارد این حملات همه از حلقه خاص مورد حمایت دولت است با نقاب داعش توجیه میشود. پس با این حالت چطور باید متوجه امنیت خود نباشیم. درحالی که همین مرکز از قبل مورد اخطار هم بوده. من منحیث چهره ضد دولتی همیشه بر کارهای دولت انتقاد داشته ام. اما این حادثه را نباید مثل حادثات دیگر فکر کرد.

>>>   مردم شریف، مومن، زحمت کش، علم پرور،صادق ووطن دوست هزاره های مناطق مرکزی افغانستان(هزاره جات) از زمان های خیلی طولانی برای پیشرفت و ترقی و وحدت ملی افغانستان جان فشانی وقربانی های زیادی داده اند که درتاریخ افغانستان درج است. مردم زحمت کش هزاره های مناطق مرکزی افغانستان برای همکاری و خدمت به دولت مرکزی افغانستان بطور داوطلبانه همواره به شکل ایلجاری و وهم دوسال به خدمت مقدس عسکری زیر بیرق ملی کشور افغانستان همیشه پیشگام بوده اند و شهدای را درین مسیر نثار وطن محبوب شان افغانستان نموده اند.مردم مجاهد هزاره جات قبل از هرمناطق دیگر افغانستان علیه رژیم دست نشانده و کودتای برژنف کافرو خائن قیام نمودند ومناطق شانرا از دست دولت جنایتکار وفاشیست کودتای شوروی سابق آزاد نمودند و حوزه های دینی و مراکز نظامی باشرکت روحانیون،افراد مسلکی نظامی و اشخاص باتجربه وریش سفیدان در مناطق شان تشکیل گردیدند.گرچه متاسفانه در مقطع کوتاه مدت تشنج بین گروپ های مجاهدین در هزاره جات بوجود آمدند با آنهم با زیرکی وخردمندی اقشار مختلف مردم شریف هزاره این تشنجات در مناطق مرکزی افغانستان به سرعت رفع گردید.
مردم هزاره جات با اینکه در مناطق کوهستانی وسرد افغانستان زندگی دارنددرپیشرفت علم و ترقی و رشد همه جانبه وطن محبوب شان افغانستان نهایت سعی و کوشش دارند تا ازنعمات تعلیم و تربیه ومادی برخوردار شوند.متاسفانه این مردم زحمت کش ومومن که بیشتر در منطقه غرب شهر کابل سکونت داشته بعد از پیروزی جهاد مقدس در درگیری گروه های مجاهدین مورد اذیت و آزار قرار گرفتند و تعدادی از رهبران طراز اول مناطق مرکزی دریک توطئه خائنانه بین المللی به رهبری وشرکت مستقیم بعضی اعراب جاهل وخاین به شهادت رسیدند.علاوه بران بهترین سیاست مداران،روحانیون،روشن فکران و ،زحمت کشان این قوم مومن و صادق در زمان حکومت خلق وپرچم زنده زیر خاک شدند که تاریخ هرگز فراموش نخواهد کرد.درزمان بعدازحکومت مجاهدین نیز این ملیت مومن ازگزند مصون نماند بسیاری ازمسافرین این قوم زحمت کش و صادق ازموتر های مسافرین درمسیر های مختلف افغانستان پایین آورده شدند وبه قتل رسیدند که ملت شریف ومومن افغانستان آگاه اند.بدترازهمه چهار سال مناطق مرکزی از مواد غذایی وداروی توسط حکومت طالبان تحریم شدند که این ملیت مظلوم هیچگاه چنین ظلم های پیاپی و متواتر را فراموش نخواهد کرد.حالا که دوران دیموکراسی وازادی بیان و تظاهرات و اعتراضات مدنی آمده اند متاسفانه بعضی گروپ های جاهل ونادان و ازدین بیخبر با انفجارات و خودکشی های انتحاری بازهم این ملیت مظلوم ومومن را درمساجد،تکایا،مراکز تعلیمی و مجالس عمومی مورد حملات وحشیانه قرار میدهند وبه شهادت می رسانند و حمله وحشیانه وجاهلانه به مرکز مهدی موعود یکی از جنایت آخر این جاهلان وحشی میباشد که فقط چند روز قبل ازعید سعید اضحی امسال صورت گرفت.متاسفانه دولت و نیروهای امنیتی به امنیت مردم هزاره جات درکابل وولسوالی های مناطق مرکزی افغانستان توجه لازم نداشته اند.مردم شریف هزاره جات از دولت مرکزی احترامانه و صمیمانه تقاضا مینمایند که ازهرطریق ممکن امنیت ولسوالیها ومراکز ولایات مربوطه هزاره جات ومسیر عبور ومرورمسافرین مردم هزاره جات را بطور جدی در نظر داشته باشد همچنین بخاطر دفاع مناطق هزاره جات یک فرقه عسکر ازطرف دولت بلا درنگ وهرچه سریعتر منظور و عملی گردد تا مردم هزاره جات با فکر آرام به زندگی شرافتمندانه ومعمولی شان ادامه دهند.
ومن الله التوفیق.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری از آسترالیا

>>>   در روزی که انتحاری شد و نونهال های تازه قد کشیده را از دست دادیم و بسیاری در شفاخانه ها از اثر جراحات وارده بستر میباشند درست است دشمن دشمن است کار خود را میکنه ولی در این روز نحس و شوم تلاشی از طرف مسول مربوطه صورت نگرفته که در روزهای پیش تلاشی میشده درست همانطور در مسجد امام زمان که اتاقی از طرف داکتر عالمی برای انتحارگران به کرا داده میشه دشمن همیشه در فکر نفوذ از طرف خودی ها خودمان استه که ما را تید و پاشان کنه مسئولیت خونی که ریخته شده گریبان نفر های تلاشی را میگیره چون وظیفه اصلی یک پهره دار استه و باید جوابگو باشه در این دنیا و اخرت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است