نشست کمیسیون انتخابات در خانه رییس کمیسیون
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۷/۶/۳ کد خبر: 154042 منبع: پرینت

طرفداران آنعده نامزدهای پارلمان که کارت کمسیون مرکزی انتخابات را بدست نیاوده اند. ساختمان کمیسیون مرکزی انتخابات را در کابل و سایر شهر های افغانستان را مسدود نموده اند.

سید حفیظ هاشمی دبیر کمیسیون انتخابات گفت: "امضای اوراق رای دهی که مسئله مهم و پیچیده بود در همین موقع در همانجا (خانه رییس کمیسیون انتخابات) امضا کردیم."
وی افزود که بیش از ده روز می شود که درب کمیسیون انتخابات از سوی نامزدان حذف شده انتخابات مجلس نمایندگان بسته نگهداشته شده؛ آنچه کار کمیسیون را تعطیل کرده از همین رو نشست های رسمی کمیسیون، در خانه گلاجان عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون انتخابات برگزار می شود حتی که طراحی برگه های رای دهی مطابق فهرست نهایی نامزدان، در خانه آقای صیاد تصویب شده و از بهر چاپ به یوناما سپرده شده است.

بسته شدن درب کمیسیون انتخابات اثر منفی بر تقویم انتخاباتی نیز گذاشته است. از یکسو مانع اعلام فهرست رای دهندگان شده در زمان تعیین شده آن شده و از سوی دیگر روند استخدام کارمندان روز انتخابات را به چالش کشیده است.
آقای هاشمی بیان داشت:"تعهد های که نیروهای امنیتی در اخیر هفته دادند که در شروع هفته دفاتر ما را باز می کنند و خیمه ها را می بردارند.

کمتر از دو ماه دیگر به روز برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان و شورا های ولسوالی ها باقی مانده اما بسته بودن دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات و برخی دفتر های ولایتی این کمیسیون، نگرانی ها از تاخیر در روز برگزاری انتخابات اوج داده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون انتخابات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است