مدیریت جنگ در دست دزدان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۷/۶/۴ کد خبر: 154103 منبع: پرینت

در زمان حکومت داکتر نجیب اردوی ملی کشور با هفت تنظیم در جنگ بود که هر کدامشان هفت برابر گروه طالبان امروزی قدرت داشتند و هر کدام این تنظیم ها از طرف چندین کشور حمایت می شدند.

با وجود تمام قدرتی که هفت تنطیم داشتند توانایی سقوط یک پوسته را هم نداشتند زیرا مدیران جنگ تربیت شده مکتب انسانیت بود و جز مهر وطندوستی و مردم چیزی در دلشان نبود
اما امروز با وجود اردوی قدرتمند و حمایت مستقیم 42 کشور باز هم چند تا طالب در صد متری ارگ می آیند و این مکان را راکت باران می کنند سقوط شهرها خب در جایش ...

زیرا مدیریت جنگ در دست کسانی است که دیروز وظیفه شان کشتن، ویران کردن و غلامی بود و امروز کارشان دزدی، غارت، فساد و معامله گری است پس نباید انتظار صلح و آرامش را در این وطن داشت ریختن خون سربازان بیگناه و مردم کشور نتیجه معامله گری همین تنظیمی ها است.

هر وقتیکه فرماندهی جنگ از دست تنظیمی ها گرفته شود به زودترین فرصت حالت جنگ تغییر خواهد کرد و دشمن ناپاک طالب است یا هر گروه دیگر شکست خواهد خورد در غیر آن حال و روز ما همین خواهد بود که است.

شبنم پوپلزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
صلح
مدیریت
نظرات بینندگان:

>>>   علت اصلی عقب ماندگی افغانستان ، حاکمیت ۳۰۰ ساله رهبران قبیله ی پشتون تبار جمع دین زدگی مردم افغانستان است ؛ دیگردلایل بسیارکوچک و برامده از دوعلت اصلی اند .

>>>   یشرفت یک کشور ارتباط مستقیم به کسانی دارد که او کشور را رهبری و مدیریت می کنند پس برای من بگو که در این سه صدسال اخیر کی ها براین خاک حکومت کردند که نتیجه اش افغانستان امروزی است ؟
امان الله خان را قشرروشنفکر آنزمان که مشروطه خواهان نام داشتند از قبیل محمدولی خان درازی ، محمود طرزی و غیره مشوره میدانند و امان الله خان ساختند ولی متاسفانه امان الله خان به آنها پشت کرد ، قوم و قوم بازی کرد و بالاخره فرار را ترجیح داد .
لطفا یک مرتبه نامه محمدولی خان درازی را به امان الله خان بخوانید تا بدانید که این قوم پرستی ریشه در تاریخ دارد.
داود خان هم هرچه کرد قربانی پشتون ولی اش شد و همچنین داکترنجیب که می خواست کابل را تسلیم حکمتیار کند و خودش هم یک پشتوالی متعصب بود.

>>>   و تا هنوز هم ندانسته که مردم افغانستان را چه کسی به این حال و اوضاع مبتلا کرده است !
تاهنوز ندانسته که ریشه اینهمه بدبختی به دوصدسال پیش ربط دارد
و.

>>>   قبیله همه جا را به گند کشیدن، هرجای که "زی و خیل" را مامور کنید، از این بیشتر نمیشود توقع کرد،

>>>   همین مناطق پشتون نشین نیستند که مراکز اموزشی تروریستان طالب را درمناطق خود اجازه داده و هرروز برای کشتن ما تروریست تربیه می کنند . شرم اور از این کجاست

>>>   در استانی که نمایندگی می کنید. چند درصد زمین های زراعتی تریاک کشت می شود؟ کدام پول رایج است؟ چرا جلو چلش کلدار پاکستانی را نمی گیرید؟ چرا تصاویر قاعد اعظم را پایین نمی کنید؟ چرا مانع رفتن فرزندان قوم افغان، به مدارس افراطی پاکستان نمی شوید؟ چرا مانع سربازگیری طالب از قوم افغان نمی شوید؟

>>>   ۲۵۰ سال است که حاکم و فرمان روا هستید ، از شما آموختیم ! مردم عادی تان خبر نداشتیم و از پادشاهان تان یاد گرفتیم ، کور کردن برادر را از امیر دوست می خان ، وطنفروشی را از امیر عبدالرحمن خان ، پدر کشتن را از امیر امان خان ، قسم خوردن به ورق قرآن را از نادر خان ، خواب کردن را از ظاهر خان ، مال مردم خوری را از وزیرمامد گل خان ، چال و نیرنگ مردم فریبی را از داود خان ، استاد خود توسط بالشت کشتن را از حفیظ الله امین خروتی ، گریختن شبانه را از داکتر نجیب ، آدم کشتن را از ملا عمر ، شیر شدن را از کرزی ، نان خوردن و به نمک دان شاشیدن را از غنی کوچی .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است