غنی به احزاب: اگر خاموش نشوید منحل می‌شوید
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۷    ۱۳۹۷/۶/۴ کد خبر: 154121 منبع: پرینت

محی‌الدین مهدی عضو شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان و یکی از اشتراک‌کنندگان نشست دیشب اشرف غنی با نمایندگان احزاب سیاسی می‌گوید، در جریان این نشست رییس جمهور تهدید کرده است که اگر احزاب بر روی خواسته‌های‌شان پافشاری کنند، بر بنیاد قانون آن‌ها را منحل می‌سازد.

به گزارش سلام وطندار، فرید حمیدی دادستان‌ کل نیز خلاف اصول و به‌ عنوان یک حربه‌ در این نشست حضور یافته بود.
محی‌الدین مهدی در ادامه می‌گوید، رییس جمهور قصد دارد تا با خریداری 27 هزار دستگاه ثبت نشانۀ انگشت، رأی‌دهندگان را بایومتریک کند.
به گفتۀ آقای مهدی، احزاب با این طرح موافق نبودند چون این ماشین‌ها صرفاً در اختیار حکومت قرار خواهد داشت.

گفته می‌شود، که نشست احزاب با رییس جمهور با تنش به پایان رسیده و احزاب به رسم اعتراض نان شب ارگ را نخورده و مجلس را ترک کرده‌اند.
اما شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری نشست اشرف غنی با احزاب سیاسی را سازنده خوانده و می‌گوید، بر بنیاد فیصلۀ احزاب و حکومت، یک کمیتۀ مشترک برای رسیدگی به چالش‌های انتخاباتی ایجاد خواهد شد.

پیش از این، کمیسیون انتخابات گفته بود، که خواسته‌ها و پیشنهادات احزاب برای انتخابات مجلس نمایندگان قابل تطبیق نیست؛ اما در انتخابات ریاست جمهوری می‌توان این خواست‌ها را عملی کرد.
یادآوری می کنیم، که احزاب سیاسی پیش از این در نشستی گفته بودند، که اگر در انتخابات از سیستم بایومتریک استفاده نشود، آنها انتخابات را تحریم می کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
احزاب
نظرات بینندگان:

>>>   تسلیمی اصلی را بشناسید:
بارها شنیده‌ایم که کسانی مثل امرالله صالح به طعنه به حکمتیار “تسلیمی” خطاب کرده‌اند. من که هرچه فکر می‌کنم در این حکومت یک تسلیمی وجود دارد و آن هم عبدالله عبدالله است. داکتر عبدالله رای میلیون‌ها شهروند افغانستان را که با شوق و آرزو به او رای داده بودند، خرج زندگی شخصی و عیاشی خود کرد. او در طی این سال‌ها حتی یکبار صدای خود را بخاطر مردمی که به او رای داده بودند نکشید.
عبدالله خصوصیات تمام لشمک‌ها را دارد: بی‌شهامت، بی‌شخصیت، طناز، ناجوان، پیش‌پای‌بین، بی‌غیرت و آرایش‌شده‌گی. تاجیک و هزاره در تاریخ یک بار بازو‌به‌بازوی هم ایستادند و حماسه خلق کردند، اما حیف که رهبری این جریان به دست یک مترسک آرایش‌شده‌ی مفت‌خور بود. کسی که بودونبودش در دولت یکسان است.
جعفر عطایی

>>>   Salam
كشور پاك از سوى امريكاى ها و جاسوسان پشتونتبار امريكايى رهبرى مى شود .

>>>   رئیس صاحب جمهور از کـد 91 استفاده کنید

>>>   به نظرمن اگرریس جمهور میخواهد یک انتخابات ازاد سری وسراسری داشته باشد وواقعادرانتخابات نقش رای دهنده گان درنظرگرفته میشود نخست گروه های جنگی که شهرکابل رابه ویرانه تبدیل کرده است ودرحقیقت امرجنایت کاران جنگی میباشد منحل اعلان کند وچانس براحزاب که مطابق قانون احزاب تمامامعیارهای حزبی راتکمیل کرده باشد بدهد تامردم افغانستان ازشراین جنگ جویان رهای یابد.

>>>   این خواستۀ ضد و نقیض احزاب سیاسی را ببینید. آیا این یک بهانه گیری نیست؟
- "احزاب سیاسی پیش از این در نشستی گفته بودند، که اگر در انتخابات از سیستم بایومتریک استفاده نشود، آنها انتخابات را تحریم می کنند."
- "ییس جمهور قصد دارد تا با خریداری 27 هزار دستگاه ثبت نشانۀ انگشت، رأی‌دهندگان را بایومتریک کند."

>>>   قبل ازین که کمیسیون انتخابات به احزاب اجازه اشتراک در انتخابات را بدهد،باید از تمام احزاب بخواهد که اساسنامه و مرامنامه خویش را به کمیسیون انتخابات بسپارند که چه تفاوتی بین آنها وجود دارد؟
در هنگام جهاد شان،تمام احزاب جهادی پسوند اسلامی داشتند،بشمول جمعیت اسلامی،حزب اسلامی،حرکت اسلامی،حرکت انقلاب اسلامی،وحدت اسلامی،محاذ اسلامی و غیره.
آیا کوچکترین اختلافی در مرامنامه و برنامه آنها وجود دارد که هرکدام این احزاب تشکیلات و رهبران جداگانه دارند؟
در افغانستان احزاب برای اشخاص ساخته میشود،نه برای مرام.
احزابی که مرام مشترک دارند باید اعتلاف کنند و یک حزب تشکیل بدهند و تعداد احزاب به سه و یا چهار حزب معدود شود و در انتخابات اشتراک کنند و هرحزلی برنده شد،دولت تشکیل کند و اگر رای شان کافی نبود،با حزب دیگر اعتلاف کنند و دولت تشکیل کنند.

>>>   سلام دوستان.
وقتیکه شیر در خواب باشد روباه ها دور شکار مستی را آغاز میکنند.وقتیکه شیر بر خیزد روباها در حال فرار میشوند.اگر اشرف غنی هم از جرئت قانونی کار گیرد .وجرئت نماید.جنایت کاران را بچشم نخواهید دید.در مقابل این قا چاقبران وجنایتکاران حرفوی.از مدارا کار گرفته نشود.
باشنده کابل

>>>   alam
مقصد پشتون باشى مهم نيست متخصص بازى كمپوتر باشى يا كارگر فابريكه سى دى سازى ، حتمن درخور ديپلوماسيى و امنيت كشور خواهى بود . غنى در بى حيايى و بى شرمى اصلن همتا ندارد .

>>>   آغاي Alam اين نظرت بالكل غلط است كه پشتون باشي هر كاره ميشوي ، بخدا قسم كه پشتون يا هزاره و يا تاجك و هم ازبك و غيره باشي، شش دوكتورا داشته باشي ، چهل لسان بداني، سابقه كار داشته باشي ، مجاهد باشي، و ...غيره ، هيچ كاره هستي، اما اگر هزاره باشي، يا تاجك، يا پشتون، و يا ازبك، خو بشرطيكه يا داماد، يا خسربره، خياشنه، مزدور، خايه مال يكي از رهبران باشي هر كاره ميشوي، و هر چوكي برايت خالي ميشود ، سويه مهم نيست، و هم اگر أجنت يك كشور خارجي باشي .

>>>   نماينده جمعيت كه محي الدين ....بود جناب نور و يا صلاح الدين كجا بودند؟
چون گپ محي الدين را خود جمعيتي ها هم قبول ندارند باز چه خاصه اشرف مادر ديوانه،
نماينده حكمتيار كي بود؟
اين دو حزب به اصطلاح خودشان مليوني كه چيزي گفته نميتوانند، از افغان ملت و ديگران چه گله؟
باز عجيب تصميم نهائي گرفتند كه نان شب را نخوردند، خدا ملت را دوباره به طالب بسپارد، يك غيرت و قهر وطني خو داشتند، شما ها اول بين خود جور شويد كه باز مانند قانوني در كانفرانس بن خون شهدا را نفروشيد.

>>>   اخطار غنی جدی است هرچند قانونی حق انحلال احزاب را ندارد
این مرد دیوانه است
شیما کابل

>>>   اقای باشنده کابل این سخن تان که اشرف غنی را به شیر تشبیح کرده اید و دیگران را روباه قابل خند اور است این شیر ببر کاغذی تان با همین صفت های کاذبانه هواه خواهان اش که متفکر دوم جهان و این ان وصف و توصیف میکردیداکنون درین بیشتر از چهار سال حکومتش لچ و لق گردیده از فزیبکاری تا عوام فریبی وقومگرایی و تعصب قومی و زبانی و بیکاره گی و خود خواهی و همکاری با طالب ترورست جاسوسان ای اس ای پاکستان همه و همه برای مردم بر ملا گردیده دیگر این ساختن شیر های کاذبی و صفت های جاهلانه و بابا خواندن هایتان بی فایده و بی اثر است چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است روباه را شیر خواندن مسخره است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است