هزاره هم کافی می خورد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۷    ۱۳۹۷/۶/۵ کد خبر: 154130 منبع: پرینت

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قبلی حمدالله محب سکرتر اشرف غنی و کریم متین والی سابق غزنی از نزدیکان اشرف غنی مسوول ارتباط با احزاب بودند.

آنوقت ما با تیم کمپاین اشرف غنی کار می کردیم یک روز برای هماهنگی کاری با حمدالله محب و کریم متین در خانه اشرف غنی که در آن زمان بعنوان دفتر کمپاین استفاده می شد قرار ملاقات داشتیم وقتی وارد دفتر شدم بعد از احوالپرسی کریم متین گفت: "صادقی صاحب چای میل داری یا کافی؟" من گفتم کافی لطفا.

متین گویا از روی شوخی ولی با طعنه گفت: "هزاره هم کافی می خورد؟" حمدالله محب که آنطرف تر پشت میز نشسته بود بلند بلند خندید. من در جوابش با خنده گفتم "هزاره کافی می خورد ولی جالب است که حالا کافی در خانه کوچی هم پیدا می شود." حالا حمدالله محب مشاور امنیت ملی شد و زمزمه وزیرداخله شدن کریم متین نیز به گوش می رسد.

از این رویداد هرچند به ظاهر شوخی تنها تصویری که از این دو در ذهن من شکل گرفت این بود که اینها نسبت به دیگران چقدر کم بین و بدبین هستند آنوقت این طعنه را در حد شوخی یک کارمند ستاد کمپاین فروکاستم و فراموش کردم و هرگز فکر نکردم که این ذهنیت ها روزی نبض و قلب نظام را در دست می گیرد. اکنون هیچ تردیدی ندارم که ذهنیت خودخواهانه، نژادپرستانه و بدبینانه کریم متین و حمدالله محب از یک آبشخور است و آن اشرف غنی می باشد.

اشرف غنی خود با ذهن انباشته از برتری جویی و تعصب قومی است و فقط به اطرافیان نزدیکش که سال ها در فضای خانه و دفترش از حس کینه و نفرت قومی خوب سیراب شده اند اعتماد می کند. او یک نژادپرست واقعی است و اولویت زنده کردن حکومت عبدالرحمن را در کله اش می پروراند.

هادی صادقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نژادپرستی
هزاره
کریم متین
حمدالله محب
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   Omar Ahmad Parwani
چرا با این همه منابع انسانی متخصص، خدمت گزار واقعی و شهروند اصیل، تبدیل به مرده های متحرک شده ایم؟

اگر بشماریم:
۱. بیش از ۸۰۰۰ کارشناس همه چیز فهم در رادیو و تلویزیون که مطلق جامع الکمالات هستند از پمپرز اطفال تا سامانه فضایی ناسا را میتوانند موشکافی کنند.
۲. حدود ۲۸۰۰ خدمت گزار واقعی مردم (نامزد پارلمان) که همه شفاهی و تحریری بیان داشته اند که خدمت خلق می خواهند بکنند.
۳. حدود ۱۲۸۰۰۰ تحلیل گر سیاسی، اقتصادی، امنیتی، خانواده گی، تاریخی، فرهنگی، روانشناسی و .... در فیسبوک که هر‌مسئله ای را زیر ذره بین فهم ناقابل خود قرار میدهند.
۴. کم و بیش ده ملیون مسلمان بالغی که ضعیف ترین نوع ایمان را ایمانی میدانند که مومن مانع بدی ها نگردیده و صرف در دل بد ببیند.
۵. حدود یک ملیون نماز گزار صف اول پال در مساجد که نزد او بالا نکشیدن پاچه های تنبان نماز گزار، بزرگ ترین تخطی در برابر خدا حساب میشود چه برسد به این که کسی در برابر او دروغ بگوید، خیانت کند، و دست به دزدی بزند و بد تر از همه رشوت بگیرد.
۶. صد هزار فعال سیاسی داخل نظام و احزاب سیاسی و جنبش های مردمی و ...

پ.ن۱: دروغک های ما بسوزد. با همین ادعا های دروغین نه تنها خود بلکه چندین نسل خودرا نزد جهانیان سرافکنده و ذلیل ساخته ایم.
پ.ن۲: بجای این همه دروغ و لاف اغوا کننده بهتر است بگوییم نمی فهمیم و چیزی نیستیم تا نسل پس از ما خودرای بسازد.

دروغ آدمی را کند شرمسار
دروغ آدمی را کند بی وقار

>>>   همین طور است دیگه باهمین بااعتراف شما ازکم بینی شان وبدبینی شان بازهم همان دانش است همان محقق وهمان خلیلی که مانند مگس که دور مرطبان عسل جمع میشوند دور غنی کرزی جمع شدن برای شما این حرف های متین وحمدالله یک گب خیلی عادی است چونکه ازنشر این مطلب تحقیر امیز خجالت نکشیدی.
(قهره مانان شمالی مردخیز)

>>>   صادقي جان تو به شوخي هم نميفامي دوست هايت بودند هم فكرانت بودم همرايت شوخي كردن تو نبايد ابروي هزاره هاره ده باد بتي .
غوربنيد

>>>   آقای هادس صادقی شما و امثال شما و عبدالعلی محمدی و دیگر هزاره ها سینه چاکان غنی بودید و این دیوانه را به عنوان دومین متفکر جیغ بلند آوازه کردید. شما نیز در این پروژه شریکید از باب همراهی با ظالمان و نژاد پرستان قرن بیست و یکم.
جهانیان به دنبال شناسایی اولین متفکر جهان بودند که با رویکار آمدن ترامپ این معما حل شد.
اصول دین غرب پرستان افغانی دو تا است: اول ترامپ دوم اشرف

>>>   اقای صادقی!از نظر من قصه تان جالب وجوابتان عالی بود.
عاقل

>>>   اقای صادقی!من گرچه هزاره نیستم ول به پیشرفت برادران هزاره خود درمسیر اموختن علم ودانش میبالم. دیگران باید بشرمندواز هزاره ها بیموزند.
عاقل

>>>   نابود باد جهالت !

>>>   ازین قسم متل ها زیاد است.مثلاً:
هزاره را که روی دادی،بوی دامادی میدهد.
وبا:

چهار چیز است در جهان چشم پاره.
مرغ و مگس و سگ و هزاره.
حتی خود کلمه هزاره گی نیز منحیث تعنه استفاده میشود.
برای پشتون ها نیز وجود دارد.طور مثال میگویند: اوغان غول.
با برای ازبک ها مثلاً میگویند:
ازبک،توربه بگیر،بازار برو،شلغم بخر.
یا یگان نفر که زیاد فهمیده باشد،میگویند که:
آنقدر فهمیده است که فقط میگویی که تاجک باشد.
بنأ همان طوری که من منحیث یک تاجک ازین متل ها کدام پروایی ندارم،باید پشتوت ها و ازبک ها و هزاره ها نیز نباید ازین متل ها خفه شوند.

>>>   هزاره كافي را خشك ميخورد، و يا طبق معمول كافي مينوشد؟
سابق متل بود كه: هزاره و چپلي، افغان و سلاطه (سلاد) ، بقه و يخمالك

>>>   موزه‌پاکان غنی، کافی را نشان فرهنگ بالا می‌دانند؟

>>>   من هزاره نیستم ، ولی به اساس یک قضاوت بسیار دقیق
و عادلانه ، از روی قرائن و واقعیت های روز گفته می‌توانم
که اگر قرار باشد یک روز افغانستان عزیز ما به یاری
خداوند رحمان و از توجه نسل جوان به درجه عالی پیشرفت
و انگشان نایل گردد، نسل هزاره ملت غیور ما یک بخش
عمده ، مؤثر و قابل ملاحظه درین مسیر خواهد بود.
کوشش کنند قربانی منافع رهبر های سیاسی بیکفایت
شان نگردند .
ک - م
از کلیفورنیا .

>>>   پشت مصال ها نروید اوغان برای یک گوز جهل سال گمشد تا خانمش عجب و رجب را به دنیاآورد. اما واقعیت همین است که امروز به چشم سر ما میبینیم که چه میگذرد که چه است هر چه میخواهیداز امروز خود بگوید همانمردم سابق رابرای خود شان بگذاریم شما در این عصر تکنالوزی جدید جه میکنید که پدر کلان های مان درعصر بردگی و فقر انجام میداد ؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است