هنوز حقایقی از استعفای اتمر فاش نشده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۲    ۱۳۹۷/۶/۵ کد خبر: 154133 منبع: پرینت

به عقیده من استعفای مشاور امنیت ملی اتمر که یکی از بانفوذترین مشاوران رییس جمهور غنی گفته شده است یک عمل قابل بحث و تبصره است.

به باور من هدف نهایی این استعفا بخشی از تلاش های وی برای رسیدن به ریاست جمهوری در انتخابات سال 1398 است. از سوی دیگر به نظر می رسد که از مدت چندی بدینسو اختلاف نظر جدی بر سر اصول و سیاست های دولت با رییس جمهور نیز در میان بوده است.

از طرف دیگر غنی علاقه ندارد که در ریاست جمهوری حریف آن هم از اقوام پشتون با وی در رقابت قرار داشته باشد همچنان باور دارم در داخل حاکمیت موجود اتمر یاران و دوستان زیادی دارد در درون حلقه های حکومت وحدت ملی بخصوص در سکتور امنیتی قدرت و نفوذ اتمر از هر کس دیگر زیادتر و محکمتر است.

دور از امکان نیست که بعد از استعفای اتمر اشخاص و افراد دیگری نیز در این راه با اتمر هم سفر شوند هنوز دومین روز استعفای مشاور شورای امنیت ملی است یک و دو روز بعد حقایقی که هنوز ما نمی دانیم روشنتر خواهد شد.

آنچه که من از اتمر تقاضا دارم این است که هرچه عاجلتر طی یک کنفرانس مطبوعاتی حقایق استعفای خود را با مردم شریک سازد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
استعفا
حقایق
نظرات بینندگان:

>>>   از انجاییکه امریکا به این نظر گردیده که انکلیس ها با رقابت با امریکا توسط مهره های خاص اش مانع یکطرفه شدن جنگ در افغانستان هستند به همین علت مهره اصلی انگلیس اقای اتمر است و از قدرت خاص دولتی بر خوردار است از یکطرف و ازجانب دیگر رشته اختلافات بین حنیف اتمر و اشرف غنی احمدزی خود خواه مغرور این دو عامل سبب گردید تا حنیف اتمر راوادار به استعاف از جانب ریس جمهور غنی کند و این اختلاف غنی با اتمر باعث گرده است تا در روز چوکی نشینی محب الله بجای اتمر شخص اقای اتمر حضور نداشت و ریس جمهور هم از کار کرد اتمر یادهانی هم نکرده است .

>>>   در يك مسجد دو ملا جاي نميشود، برطرفي اتمر بخاطر تخريب كاري عليه غني در مراجع خارجي بوده است، چون همه مشكلات موجوده را كه خود اتمر طراح آن بوده بدوش غني انداخته و هم نظر به ديدن كدام چراغ سبز از طرف باداران خارجي اش دست به تبليغات و فعاليت هاي انتخاباتي رياست جمهوري براي خود ميزد، كه اين فعاليتها به هيچ وجه قابل تحمل غني ليوني نبود،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است