افغانستان، کشوری بی در و پیکر برای تروریست ها
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۷    ۱۳۹۷/۶/۷ کد خبر: 154178 منبع: پرینت

بنابر موازين و اصول پذيرفته شده بين المللى دولت ها ممثل حاكميت ملى و حافظ تماميت ارضى مردم و سرزمينى اند كه از آن نمايندگى مى كنند كه حكومت پوشالى وحدت ملى فاقد چنين وجاهت و جايگاه سياسى در سطح منطقه و جهان است.

بنابر آمار رسمى در حال حاضر 32 سازمان تروريستى در افغانستان فعال است كه اين گروه ها داراى افراد مسلح و جغرافياى مربوطه خويش مى باشند كه دولت افغانستان و حاميان خارجى اش تا هنوز توان حذف و نابودى هيچ يک از آنها را نداشته است. بارها مناطق شرقى كشور بويژه مربوطات ولايت سرحدى كنر آماج راكت پراکنى نظاميان پاكستانى قرار گرفته كه هيچ عكس العملى از جانب افغانستان در قبال نداشته است.

چندين بار مقامات بلند پايه دولت ايران با زبان تهديد و مغاير عرف ديپلماتيک ادعاى حقآبه شان را از افغانستان مطرح نموده اند كه اخير جواد ظريف وزير خارجه آن كشور از استفاده اهرم هاى فشار عليه افغانستان ياد نمود. دو روز قبل بمب افکن هاى روسى تاجيكستان منطقه مرزى درقد ولايت تخار را بمباران نموده، مورد حملات هاوان و آتش توپخانه قرار دادند كه تا هنوز صداى هيچ اعتراضى نه از سوى دولت و نه هم از جانب احزاب و ایتلاف هاى سياسى بلند نشده است.

اين اتفاقات درحالی به وقوع مى پيوندد كه علاوه بر صدها هزار تن منسوبين اردوى پوليس و امنيت ملى ده ها هزار نظامى خارجى نيز در افغانستان حضور دارند و حكومت وحدت ملى نه تنها ساخته و پرداخته كشورهاى غربى و در راس امريكا است بلكه از حمايت و پشتيبانى بى حد و حصر سياسى و اقتصادى جامعه جهانى نيز برخوردار است.

مسلما دولت هايى كه فاقد مشروعيت ملى و مقبوليت مردمى اند و منبعث از اراده اجنبى و زدوبندهاى استخباراتى كشورهاى خارجى اند نميتوانند از حاكميت ملى و تماميت ارضى كشورشان حراست و پاسدارى نمايند.

محمدعارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت افغانستان
فاقد مشروعیت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است