تاملی بر تظاهرات امروز
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۴    ۱۳۹۷/۶/۷ کد خبر: 154202 منبع: پرینت

احزاب و جریانهای سیاسی و ایتلاف بزرگ ملی اعلام کرده بودند که در ختم ضرب الاجل دو هفته ای در صورت بی توجهی حکومت به خواست احزاب، اعتراضات مدنی و نافرمانی مدنی خودرا آغاز می کنند و امروز اولین تظاهرات مدنی در کابل در دو نقطه مهم و استراتژیک شهر برگزار شد.

سرک میدان هوایی به مدت سه ساعت بسته شد و شاهراه کابل و جلال آباد به مدت دو نیم ساعت نیز بسته شد. هواداران احزاب و ایتلافها اولین روز اعتراضات شان را موفقانه به پایان بردند و در ختم تظاهرات اعلامیه مشترک همزمان در هردو اجتماع خوانده شد.

در شعارها و بیرق ها تاکید روی انتخابات شفاف تاکید روی بایمتریک در روز انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری شد و همچنین احزاب خواهان سیستم "ام دی آر" شدند. مسولان احزاب سیاسی گفته اند تا تحقق خواسته های بر نافرمانی مدنی و اعتراضات مردمی ادامه می دهند.

در تظاهرات امروز رفتار پولیس و نیروهای امنیتی فوقاالعاده ستودنی بود و این نشانه ای از رشد پولیس و نیروهای امنیتی می باشند من به همان پیمانه که از مردم و از هواداران احزاب سیاسی بخاطر پی گیری مطالبات برحق شان ستایش می کنم، رفتار پولیس و رفتار نیروهای امنیتی خود را می ستایم و به ایشان درود می فرستم گرچه گارنیزون با اعتراضات موافقت نکرده بود.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناطقی
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   هر چه هم بازاریابی کنید دیگر مردم تقاضای خرید انتحار شدن ، توکل به احزاب شخصی ، گرم کردن تنور کشمکشهای دائمی شما و خسته تر کردن خود و پلیس و جامعه را ندارد.
اس پ هزاره

>>>   بروید ای مردم قصا ب کابل به خاطر چوکی به کابل امده روز حا ل شما را از این ببعد خراب می کند یعنی گلو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است