کشف سیگنال منظم اسرارآمیز از کهکشان دور
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۷/۶/۸ کد خبر: 154209 منبع: پرینت

ستاره‌شناسان در لهستان، نوسانات منظمی را که ۴۵۶ میلیون سال نوری از زمین دور اند، کشف نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Phys.org، ستاره‌شناسان دانشگاه یاگیلونیا در شهر کراکوف در لهستان نوسانات منظمی را که در اشعه گاما بلیزر (Markarian 501(Mrk 501 کشف کرده اند که ۴۵۶ میلیون سال نوری از کره زمین فاصله دارد. تا هنوز دلیل اصلی این پدیده مشخص نشده است.

بلیزرها عبارت از هسته‌های فعال کهکشان‌ها با جریان‌های نسبی اند که به جهت ناظرین فرستاده می‌شوند. بدین ترتیب ، آنها انواع اختروش‌ها را نشان می‌دهند، که در مرکز سیاه‌چاله قرار دارند. بلیزرها در میان پر انرژی‌ترین پدیده‌ها در جهان و یک موضوع مهم در اخترشناسی فراکهکشانی هستند.

دانشمندان به اطلاعات مذکور در نتیجه نظارت Mrk 501 را به کمک رصدخانه مداری Fermi Gamma-ray Space Telescope از دوره‌ی ماه اگست ۲۰۰۸ الی ماه جون ۲۰۱۸، دست یافته اند.

دانشمندان نوسانات دوره‌ای متقابلی را کشف کرده اند که تقریباْ در هر ۳۳۲ روز یک‌بار تکرار می‌شود. این در حالیست که شدت اشعه گاما در طول سال‌های اخیر، ضعیف شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیگنال
کهکشان دور
نظرات بینندگان:

>>>   این کدام چیز جالب نیست. کدام سیگنال صدای کدام زنده جان نیست و یا کدام سیگنال آدم های فرازمینی نیست.
در مرکز هرکهکشان یک سیاه چاله وجود دارد که بزرگی آن هزاران و یا میلیون برابر آفتاب ما است.
این سیاه چاله ها آنقدر متراکم هستند و آنقدر قوه جاذبه دارند ،که حتی نور هم از ساحه جاذبه آنها فرار کرده نمیتواند و توسط این سیاه چاله ها جذب میشوند.
در اطراف این سیاه چاله ها نیز ستاره های غول پیکر در حرکت اند و بعضی اوقات اویژ این سیاه چاله ها حذب و قورت میشوند و یا این ستاره ها با یکدیگر برخورد کرده و باعث تولید اشعه گاما میشود و این اشعه له فاصله های دور می تابد و توسط تیلی سکوپ ها کشف میشوند.
این اشعه های گاما دارای سگنال ها نیز هستند که در جریان حرکت این اشعه تغیر می یابند.
مهم این است که دانشمندان استروتومی با ساختن تیلی سکوپ های قوی،بتوانند سگنال های فرازمینی ها را کشف کنند و یا موجودیت حیات در دیگر سیاره ها که تعداد آنها در فضای کیهان به تریلیون ها تریلیون عدد میرسد یعنی تریلیون مرتبه یک تریلیونی،آنها را کشف و موجودیت حیات را در آن ثابت کنند.
درین هیچ جای شک نیست که در جمله این همه سیاره ها که زمین یک عدد از آنها است،زندگی پیشرفته تر از زندگی انسانها و همچنان زندگی عقب مانده تر از انسانها در آنها وجود دارد.اما کشف اًنها .نظر به فاصله زیاد استرونومی آنها از زمین.مستلزم وسایل پیشرفته تخنیکی است،که هنوز در دسترس بشر نیست.
از عمر آفتاب و زمین ما و شما،پنج ملیارد و چهار و نیم ملیارد سال میشود.
اما هرچقدر یک ستاره بزرگ باشد،به همام اندازه امرژب خود را رودتر مصرف میکند و عمر کمتری دارد و هرچقدر که ستاره کوچکتر باشد.عمر او دراز است و به ده تا دوازده ملیارد سال میرسد.
ستاره هایی در قسمت های نزدیک به مرکز کهکشان شیری وجود دارد که عمر آنها به ده ملیارو سال میرسد.
بنأ در سیاره هایی که بدور این ستاره ها میچرخند،اگر حیات وجود داشته باشد،امکانات موجودیت زنده جانهای پیشرفته تر از انسانها که دارای وسایل الکترونیکی باشند و بتوانند سگنال هایی از موجودیت خویش را به فضای کیهان بفرستند،وجود دارد.
بنأ احتر شناسان ث استرونوم ها این ستاره ها را که معمولاً جسم متوسط دارند و زردرنگ هستند،زیاد تر مورد تحقیق قرار میدهند تا نشانه از زندگی پیشرفته تر حیات ماورای زمین را در آنها پیدا کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است