نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۷/۶/۹ کد خبر: 154224 منبع: پرینت

قرارست نشست سه‌جانبه میان افغانستان، چین و دولت جدید پاکستان برگزار گردد.
یکی از سخنگویان وزارت خارجه گفت که یک نشست سه‌جانبه میان وزرای امور خارجۀ افغانستان، چین و پاکستان در آیندۀ نزدیک برگزار می شود.

در همین رابطه حکمت‌خلیل کرزی، معین سیاسی آن وزارت با چینگ گوپنگ، کمیشنر مبارزه علیه تروریزم و مسایل امنیتی جمهوری چین دیدار کرده‌است.
دو طرف در این دیدار روی‌ ایجاد ساز و کار هاى بهتر جهت مبارزه موثر با تروریزم، گسترش بیش از پیش روابط دوستانه سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دوکشور، آموزش دیپلوماتان افغانستان در چین گفتگو کرده‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست سه جانبه
چین
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   این نشست ها فایده ندارد زیرا حکومت ملکی پاکستان در مورد جنگ و صلح کشور ما فاقد صلاحیت هستند و نظامیان پاکستان در هر زمان و در طول چهل سال جنگ کشور ما به اثبات رسانده اند که نظامیان پاکستان زیر امر وتاثیر حکومت ملکی پاکستان نبودند و نه هستند بلکه تمام سیاست خارجی پاکستان را نظامیان بعهده دارند نظمیان پاکستان قصد غارت ملک ما را دارند و یا حد اقل حکومت دست نشانده انها در افغانستان بشد مانند زمان اشغال قسمت بزرگ خاک ما توسط نظامیان پاکستان که از راه سرحد اسپین بولدک داخل کشور ما با تانک و توپ و سلاح های مجهز نظامی شانداخل خاک ما شدند و جنگ را با حکومت مجاهدین براه انداختن و امارت اسلامی ساخت پاکستانی را بنام گروه مزدور و جاسوس شان مستقر کردند اما تمام صلاحیت ها را نظامیان پاکستان داشتند دار و ندار کشور ما را به پاکستان انتقال دادند حتی از بردن قاطر و ریشه درخت بادام و پسته دریغ نکردند چیزی را که قابل انتقال نبود ویران کردند مانند بت های بامیان تاک های شمالی را سوختاندند سنگ های قیمتی را با وسایط پاکستانی شان دزدیدند و به پاکستان انتقال دادند پاکستان دشمن دیرینه افغانستان است .

>>>   سلام به همگان، اگر دوستان و بینندگان متوجه باشند از چندین سال به اینطرف است که نشست های سه و چهار جانبه از طرف اکثر کشورها پیشنهاد و راه اندازی شده است اما نتیجه را که ملت افغانستان از ان داشته باشد در پی نداشته است. بناء این نشست سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان نیز مانند نشست های قبلی بیجا و بی معنی بوده است که باید ملت به چند موضوع توجه داشته باشد اینکه: چین با پاکستان روابط اقتصادی خود را دارد که هیچگاه بر مسئله افغانستان نمیخواهد آن روابط را خراب بسازد. آمریکا نیز با پاکستان روابط خود را دارد که در موضوع افغانستان نمیخواهد آن را خراب بسازد. به همین شکل برتانیا، سعودی و سایر کشورها همه آنها به شکل از اشکال روابط اقتصادی ، تجارتی، سرمایه گذاری و غیره دارند که نمیخواهند در فشار آوردن پاکستان به صلح در افغانستان آن را از دست بدهند. بناء تمام این نشست ها فرمایشی و تبلیغاتی بوده کدام نتیجه نخواهند داشت، و از رهبران دولت جمهوری اسلامی افغانستان صمیمانه تقاضا میدارم تا واقعیت های که در حال گذر در مورد افغانستان است بدون کم و کاست با ملت خود شریک بسازند. تا به مشوره ملت و دولت هر دو پیش بروند در غیر آن تصمیمات کور کورانه به نفع دولت و ملت نبوده، دولت فقط میخواهند حکومت خود را نماید و بس.
وسلام ا.س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است