توقفي در مذهب افغانيت-اسلاميت!
اگر در مقابل ناسيوناليسم پشتونيسم ايستادگي نشود آينده خوفناك تر از اين روزها در انتظار مردم ما است. براي آزادي، عدالت، آرامش ما نيازمند مبارزه كردن بر ضد شعار ها و عملكرد هاي قوم گرايانه هستيم 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۴    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154240 منبع: پرینت

نظريه پردازن مكتب افغانيسم در سياه چاله تاريك تاريخ عصر خويش بنام افغانيت،اسلاميت چنان بي رحمانه مردم را در انديشه هاي عصر حجري خود در زنجير ظُلْم جِهل بسته اند حتي كودكان و زنان قبيله و تبار افغان خود را از كاوش و تكاپو در زندگي روزمره و عادي باز مانده اند، و براي يك ملت دام انديشه هاي جنون آميز خود را پهن كرده اند همه را گرفتار واژه افغان كرده اند كه پيرامون آن بنشينند و ببينند.

افغانيت،اسلاميت چيست؟!
شوونيسم افغانيسم گروهي از تحصيل كرده ها و باز ماندگان پشتون دوره ظاهر شاه و دَاوُد خان است كه براي تبديل كردن قبيله پشتون از اقليت به اكثريت در كشور برنامه ريزي مي كنند و در عين حال به دنبال يك نظام پادشاهي قبيله اي زير نام دموكراسي هستند كه در آن انتخابات برگزار شود اما ریيس جمهور و حاكميت پشتون تغير نكند! مجلس نمايندگان داير شود اما لويه جرگه قبيله اي تصميم هاي أساسي را بگيرد! ...

از آنجا كه اين گرو مخرب نقشي در جامعه سنتي و روستانشين پشتون ندارد زيركانه شعار ديني و قومي را براي پيشبرد اهداف خود برگزيده اند. ناسيوناليسم پشتونيسم با الگو برداري از مكتب صهيونيسم در بسيج نيروهاي قومي پشتون زيرنام افغانيت، و مذهبيون پشتون زير نام اسلاميت در هر نقطه اي از جهان تلاش مي كند اين برنامه تا حدود زيادي جواب مثبت داده است و توانسته بالابي گري در كشورهاي اثر گذار در بحران سرزمين ما و با استفاده از ترور و رعب وحشت، اختلاف، رشوت و... در جامعه غير پشتون به استقرار حكومت قبيله اي و برنامه هاي خود موفقانه پيش برود.

اقليت فاشيسم پشتونيسم روزگاري كه در كشور حضور فيزيكي نداشتند طرح ها و انديشه هاي خود را در بيرون از مرزها براي اعاده قدرت قومي و منسجم كردن جامعه پشتون زير نام افغانيت-اسلاميت آماده كردند و در آن مسير هدفمند حركت و در چند سال نتيجه اش را گرفتند...

اگر در مقابل ناسيوناليسم پشتونيسم ايستادگي نشود آينده خوفناك تر از اين روزها در انتظار مردم ما است.
براي آزادي، عدالت، آرامش ما نيازمند مبارزه كردن بر ضد شعار ها و عملكرد هاي قوم گرايانه هستيم وبراي هدفي تلاش كنيم كه در جامعه ما هيچ انساني از انسان ديگر به خاطر قوم،مذهب،دين،ثروت،قدرت،محل و... برتر نباشد. اين بدست نمي آيد مگر با تغير كامل نظام و ساختن يك نظام جديد كه بر پايه عدالت اجتماعي بنيان نهاده شود.
پيشرفت يك ملت مستلزم آرامش است،
آرامش مستلزم عدالت است
عدالت مستلزم آزادي است
آزادي مستلزم انسانيت است.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امیری
فاشیسم
نظرات بینندگان:

>>>   بار دیگر جنگ تاجک وافغان(شمالی وجنوبی) در خواهد گرفت باید ارگ جلواش را بگیرد

>>>   آقای امیری شما موضوع جالب و قابل تاملی را متوجه شده اید. کار به جایی کشیده که افغانیت و اسلامیت را مترادف هم ذکر میکنند، حتی چپی های فاشیست در ادارات دولتی و سازمان های غیر دولتی کلاه سفید به سر میکنند و به همان خدایی که اعتقاد ندارند روزانه چندین بار در نظر عوام سجده میکنند!!
حتی گلبدین بی دین که داد از اسلام سیاسی میزد، حالا اسلامش را در عمل رها کرده و به سیاست انحرافی قومی چسپیده است. این ها زبان خوش حالی شان نمیشود، جز به زور به کمتر از آن تمکین نمی کنند. مسعود به مشت حقانیت به دهن این ....ها کوفته بود، من مطمینم که نسل جوان و آگاه باز هم به دهن ....این ها خواهد کوفت.

>>>   مذهب افغانیت ۱۰۰۰ سال دوام دارد! اما وای بجان قومیکه در هزار سال در تاریخش کسی نداشته باشد و لاف هم بزند و خودرا از کس کم هم نمیداند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است