والی ننگرهار مدعی رشوت در ویزای پاکستان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۹    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154242 منبع: پرینت

پاکستان کنسولگری‌اش درولایت ننگرهار درجلال آباد درشرق افغانستان را بست.
اقدام فداکارانه والی ننگرهار در مقابل رفتار توهین آمیز کنسولگری پاکستان در مقابل شهروندان افغانستان.
این اقدام نیک اقای حیات الله خان والی ننگرهار در مقابل زورگویان و رشوت خواران پاکستانی در کشور مان قابل تحمل نمی باشد، بالاخره یک والی جوان و شجاع پیدا شد که جلوی زورگویی های کنسول پاکستان در کشور ما بگیرد.
(نه مانند عمرزاخیلوال خود فروخته شده سفیر افغانستان در اسلام آباد که بیشتر منافع پاکستان را درنظر می گیرد نه افغانستان را)

سفارت پاکستان در کابل اعلام کرده که کنسولگری این کشور در شهر جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان به علت مداخله والی ننگرهار بسته شده است.

دلیل این تصمیم نیز "دخالت" حیات الله حیات، والی ننگرهار در امور اجرایی کنسولگری خوانده ‌است، درگزارشی سفارت پاکستان از وزارت خارجه افغانستان خواسته که جلوی دخالت والی ننگرهار را بگیرد و تدابیر امنیتی این کنسولگری را به حالتی که قبل از ۲۸ آگوست ۲۰۱۸ داشت، برگرداند و تدابیر امنیتی مطابق خواست سفارت پاکستان تامین نشده، این کنسولگری بسته خواهد ماند.

والی ننگرهار درواکنش به تصمیم سفارت پاکستان، صبح امروز به خبرنگاران گفت:" در امور داخلی کنسولگری مداخله والی ننگرهار آقای حیات االه خان مدعی شد که "رشوه و فساد" در کنسولگری پاکستان وجود دارد و روزانه "صدها هزارافغانی رشوه گرفته می ‌شود.

آقای حیات الله خان گفته صدور ویزای پاکستان برای شهروندان افغانستان رایگان است اما آقای حیات گفت که هر ویزای پاکستان پنج تا بیست هزار روپیه پاکستانی بفروش می‌رسد.

آقای حیات الله خان برخورد کارمندان کنسولگری پاکستان را با شهروندان افغانستان توهین آمیز خواند و گفت که با وزارت خارجه افغانستان و ریاست جمهوری در اینباره صحبت کرده ‌است، گفت که ادامه این رفتار برایش غیر قابل تحمل است.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
منجمزاده
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   باید آن لانه جاسوسی وفساد دایمی مسدود گردد

>>>   همی کلدار پاکستانی را هم که جلو چلش اش را در ننگرهار بگیرد،کار خوب میشود.

>>>   آقای حیات در جستجوی سهمیه خود است!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است