ترک تحصیل دانشجویان افغانستانی در ایران
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۱    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154244 منبع: پرینت

بالا رفتن نرخ ارز در ایران موجب شد تا شهریه دانشجویان افغانستانی بطور چشمگیری افزایش یابد.
خبرهای رسیده به همدل؛ از انصراف و ترک تحصیل دانشجویان افغانستانی حکایت دارد.

دریافت شهریه ده و نیم میلیون تومانی برای رشته پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی!
به گزارش گروه دانشجویی همدل به نقل از یکی از دانشجویان افغانستانی رشته پرستاری در دانشگاه شهید بهشتی؛ با افزایش نرخ ارز در ایران وی مجبور است جهت پرداخت شهریه دانشگاه، مبلغ ۱۰۰۰ دالر (بیش از ۱۰.۵ میلیون تومان) به ازای هر ترم از بازار ازاد تهیه کند.

گفتنی است که جمعی از دانشجویان افغانستانی علوم پزشکی این دانشگاه به دلیل افزایش سه برابری دالر در بازار آزاد و ناتوانی تهیه شهریه به صورت دالر در حال انصراف از این دانشگاه هستند.

پ.ن: سابقا نیز در سال ۱۳۹۲ قریب به صد نفر از دانشجویان افغانستانی محصل در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با افزایش دو برابری نرخ یورو مجبور به انصراف از این دانشگاه شدند.

مرضیه جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
دانشجویان
نظرات بینندگان:

>>>   هر چند ذکر این مطلب فایده‌ای ندارد، اما این مشکل راه حل دارد و آن هم اینکه صدها بورسیه که با زد و بند به این و آن و یک عده بی سواد داده می‌شود بر اساس صلاحیت افراد و سطح علمی آنها داده شود.

>>>   براي تحصيل كرده هاي عالي چندان ضرورت هم نيست، كجا است شرائط كار يابي براي شان، برگردند اول أمن را بياورند و باز در غم تحصيل شوند

>>>   اینکه ارزش پول ایران کم می شود برای یک خارجی بهتر است چون با پول کشور خود بیشتر می تواند در ایران خرید و هزینه کند چرا وقتی ارزش پول ایران کم می شود غیر از ایرانیها خارجیها نیز گله مند می شوند شاید توقع دارید همه چیز را مجانی به خارجیها بدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است