جنرال نیکلسن فرماندهی را به جنرال میلر می‌سپارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154247 منبع: پرینت

مراسم تغییر فرماندهی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان امروز یک‌شنبه برگزار می‌شود.
در خبرنامۀ این مأموریت آمده‌است که جنرال امریکایی جان دبلیو نیکلسن فرماندهی مأموریت حمایت قاطع ناتو را در یک مراسم عنعنه‌ای نظامی به جنرال امریکایی دیگر آستن اسکات میلر می‌سپارد.

به گزارش رادیو آزادی، جنرال میلر به دنبال خدمت به عنوان فرمانده فرماندهی عملیات خاص مشترک، این سمت جدید را احراز می‌کند.
جنرال نیکلسن از ماه مارچ سال ۲۰۱۶ به عنوان فرمانده نیروهای ایالات متحده امریکا و مأموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان ایفای وظیفه کرده که نسبت به دیگران طولانی‌ترین دورۀ مأموریت درین سمت را گذرانده‌است.

محمد شفیق همدم مشاور پیشین ناتو و آگاه مسایل سیاسی مستقر در کابل است.
او تفاوت میان رویکرد دو جنرال امریکایی را این گونه برشمرد: "جنرال نیکلسن بیشتر یک عسکر دیپلومات است که بیشتر تجربۀ دیپلوماسی، تجربۀ جرگه و تجربۀ شوراها و نشست‌ها و در عین حال تجربۀ جنگ را دارد. اما جنرال میلر به عنوان قوماندان نیروهای خاص امریکا در افغانستان و عراق و دیگر مناطق جهان بیشتر تجربۀ جنگی دارد. به این خاطر، من فکر می‌کنم که در نقش جدید هم تمرکز بیشتر او بر مبارزه با تروریزم به شمول جنگجویان القاعده و داعش خواهد بود."

جنرال میلر در اظهارات نوشتاری عنوانی کمیتۀ خدمات نظامی سنای امریکا که در ۱۹ ماه جون منتشر شد، در مورد خروج پیش از وقت از افغانستان هشدار داده بود.
او گفته بود که واشنگتن باید محتاط باشد که بسیار سریع از افغانستان خارج نشود، در غیر آن گروه‌های تروریستی دوباره منسجم خواهند شد و جنگ درین کشور را عمیقتر خواهند ساخت.

در بیانیۀ نوشتاری جنرال میلر هم‌چنان آمده‌است که تلاش‌های ناتو، ایالات متحده و حکومت افغانستان برای این‌که طالبان نتوانند از دید نظامی برنده شوند، ادامه خواهد یافت.
اما، در عین حال او گفته بود که فشار نظامی به تنهایی بسنده نیست و برای به دست آمدن راه حل سیاسی به فشارهای دیپلوماتیک و اجتماعی نیز ضرورت است.

جنرال میلر در حالی به عنوان فرمانده جدید مأموریت حمایت قاطع در افغانستان کارش را آغاز می‌کند که طالبان هم‌چنان بخش‌های زیاد از مناطق روستایی را در کنترول خود دارند و در گذشته برخی از شهرها را نیز تهدید کرده‌اند.
بگونه مثال، در ماه اگست این گروه شهر استراتژیک غزنی را مورد حمله قرار داد که در نتیجۀ آن، در مجموع، چند صد نیروی امنیتی‌دفاعی، شورشیان طالبان و نیز غیرنظامیان کشته شدند.

مأموریت حمایت قاطع ناتو در اول ماه جنوری سال ۲۰۱۵ میلادی با هدف آموزش، مشوره و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آغاز به کار کرد که در حال حاضر نزدیک به ۱۶ هزار سرباز در افغانستان دارد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال نیکلسن
اسکات میلر
نظرات بینندگان:

>>>   تمام سال رفت و آمد بی نتیجه این جنرالان است یکی میرود ودیگری می اید ومطبوعات است وسوابق خوبیها وبدی های شان نسبت به دیگری اما نیجه هیچ هر روز اشرار قویتر میشوند

>>>   میگویند یک ماه بعد جنرال دیگری می اید واین جنرال به او قدرت را تسلیمی میدهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است