ریزش تیم اتمر از بدنه حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۳    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154251 منبع: پرینت

حنيف هردم ز قصر ارگ، خِشتى مى كَنَد بيدل
پى تعمير اين ويرانه (جان كرىِ) دگر بايد

با تزلزل در ساختار قبيلوى ارگ و خروج حنيف اتمر از ساختار قدرت، مهره هاى تعبيه شده او در بدنه دولت يكى پى ديگری در حال فروريزى است هر چند اين روند قبل از كنار رفتن خودش با استعفاى وزراى شهرسازى و مسكن و ماليه آغاز شد اما پس از استعفاى حنيف اتمر سرعت بيشترى كسب نموده است.

در روزهاى اخير عبدالله حبيب زى شهردار كابل و دو روز قبل هم تميم عاصى معاون وزارت دفاع در امور پاليسى و استراتژى از سمت هاىشان كنار رفتند و اين روند همچنان ادامه خواهد داشت.

بدون شک ريزش كدرهاى كليدى ارگ همانند ضياع قطرات خونى است كه پيكر نحيف و بيمار تيم تداوم را هر آن بسوى مرگ سوق مى دهد آنهم در حاليكه طيف وسيع اپوزيسيون داروى مسكن تدوير مجلس بزرگان (لوی جرگه) و حكومت موقت را تجويز مى نمايند و ارگ را با چالش جدى مكانيزم انتخابات پارلمانى مواجه نموده اند.

آيا اينهمه فعل و انفعالات بى ارتباط به ورود مجدد زلمى خليلزاد به صحنه سياسى افغانستان است؟

محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اتمر
شهردار کابل
ارگ
خلیلزاد
نظرات بینندگان:

>>>   شاروال حود کفا شده بودوتمیم هم به علت عاصی بودن کنار رفتند

>>>   زلمی خلیلزاد هرچه کرد ویا میکند به هرصورت اما قطع کمک مالی امریکا از ارتش پاکستان هم شاید دستور خلیلزاد باشد که بسیار کار بجا وشایسته است هرچه منفی به افغانستان کرده باشد این کار خلیلزاد همگی را پوش میدهد آفرینش بسیار خوب کردی , ای پاکستان افغانستان را به زانو درآورد یقینا به قطع این کمک ها تغیر در عملکرد ارتش پاکستان خواهد آمد , ودیگر توان حمله مثل که درغزنی انجام داد نخواهد داشت.
فرهاد شریفی کابل فعلا مقیم جرمنی

>>>   دو عضو داعش که به حیث فرماندهان جنگ‌جویان داعش در شرق کشور فعالیت می‌کرده‌اند در ننگرهار به نیروهای امنیتی تسلیم شده اند.
عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به خبرگزاری افق گفت، دو عضو ارشد گروه تروریستی داعش روز گذشته(شنبه، ۱۰ سنله) به نیروهای امنیتی تسلیم شده اند.
او افزود که این افراد از چهار سال پیش تاکنون ماموریت‌های تروریستی داعش را رهبری می‌کردند.
ازعمر مشاوریت امنیت ملی هم چهارسال میگذرد

>>>   او مردم سا ده لو افغا نستان شما علیه اتمر قیا م نماید زیرا در طول همین قدر وقت با عث کشتار و انفجار مردم ما همین لنگ بو ده است شما فکر کنید از زمانیکه همین لنگ اتمر از وظیفه دور شده نه انتحار و نه انفجار شده و هم کدام ولایت سقوط نکرده است پس همه فسا د در پای همین لنگ انگلیس نما بو د

>>>   اصلا ما وشما مردم افغا نستان سیاست را نمی دانیم همه کار ها به خصوص انتحار و انفجار تا حال از برکت اتمر بود بعد از انکه اتمر از چوکی که کنش سرش بود خطا خورد امنیت نه تنها در کابل بلکه در همه ولایات افغا نستان بو جود امد شما باید این لنگ را محکمه صحرای کرده تا خون همین شهدا که در زمان زمامداری وی شده بو د

>>>   وزیردفاع که همه مردم بیکار مشرقی و افسران تقاعد شده را به وزارت موظف ساخته و بست های بلند را به ایشان داده ،بحیث خدمتگار اتمر باید زودتر به استعفا میرفت .
این شخص ازخاطرعدم اداره سالم واکمالات اردو فرزندهای بسیاری را دربین تابوت ها به مردم بیچاره میسپارد وادامه دارد ،بنآ لازم است که این فرد زودتربخاطر آنچه منفی اجراات کرده به کیفرش برسد.آمین
امیرمحمد ازخوست

>>>   روند تسلیم شدن جنگ جویان داعش در بعضی ولایات بعد از استعفای اتمر تسریع یافته است خدا میداند که درین تسلیم شدن ها چه راضی نهفته است ؟ باید در مورد ارزیابی ها صورت گیرد.

>>>   عجب شاروالی بود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است