"جان بس"، توصیه های لازم را به "ویس برمک" کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۹    ۱۳۹۷/۶/۱۱ کد خبر: 154263 منبع: پرینت

روز گذشته جان بس سفیر آمریکا در کابل به وزارت داخله رفت و با ویس احمد برمک وزیر داخله دیدار و گفتگو کرده و موارد مورد نظر آمریکا را در رابطه با اصلاحات در وزارت داخله به وی گوشزد نمود.

برمک، با اشاره به پیشرفت های به میان آمده در راستای تطبیق برنامه‌های اصلاحی در این وزارت گفت که رهبری وزارت امور داخله اصلاحات گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف این وزارت طی یک سال گذشته به وجود آورده است.
به گفته وزیر امور داخله یک استراتژی واحد در ماه اگست ٢٠١٧ ترتیب شده که بر اساس آن، تطبیق روند اصلاحات در دو بخش (پولیس و وزارت) صورت گرفته است.

جان بس، سفیر آمریکا در کابل با حمایت از برنامه‌های اصلاحی مورد نظر آمریکا در وزارت امور داخله، پیشرفت های به وجود آمده را کافی ندانسته ابراز امیدواری کرد که این وزارت بتواند تمامی برنامه های داده شده از سوی سفارت آمریکا را تطبیق نماید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر آمریکا
وزیر داخله
نظرات بینندگان:

>>>   این اداره از 17 سال پیش تهداب آن از فساد ساخته شده جان باز خان هرگز نباید انتظار داشته باشدکه اصلاح میشود حرف های وزیرداخله را دیگران هم میگفند که اصلاحات !!! روزبروز بدتر میشود چون این وعد ه ها صرف برای فریب ووقت گذراندن است تا زمانیکه این وکلا وجنگ سالاران باشند هیچ وزارت اصلاح نمیشود ، آمرین حوزه وقوماندانان ولایات توسط کمیشن کاران پارلمان غیر قانونی تعیین میشوند به همین دلیل امید بهبودی نیست ، وقتی اشرار عملیات میکنند اگر دریک پوسته هزار نفر پولیس یا اردوی ملی هم باشندودرمقابل دوصد اشرار باشدآنها میگویند برای ما کمک نرسید !
مهمات را می فروشند تیل را می فروشند معاش سربازان را به حساب های بانکی خود انتقال میدهند

>>>   به مطالعه جان باز خان !
(مـعاش جمعه گُل )
حدود بیش ‌از ۳۴ میلیون افغانی ماهانه از معاش منسوبان وزارت امور داخله، از طریقِ چندین حساب بانکی به‌نام یک شخص و ده‌ها حساب‌ جعلی و خیالی دیگر در نوی کابل‌بانک، حیف ‌ومیل می‌شود.
، شخصی به‌نام «محمد‌اسماعیل شجاع» ماهانه ۳۴ میلیون افغانی را، از درَکِ معاش ماهوار کارمندان وزارت امور داخله در زون جنوب کشور از طریق ۱۷ حساب بانکی نوی کابل‌بانک به‌نام خودش و ۲۵۰ حساب دیگر به‌نام‌های جعلی و خیالی، دریافت می‌کند.
اسناد مکمل این اختلاس که شامل فهرست ۲۵۰ نفری حساب‌های جعلی و خیالی و ۱۷ حساب دیگر به‌نام یک شخص با یک نام و یک چهره و یک وظیفه می‌باشد؛ در تابستان سال گذشته توسط اعضای تفتیش داخلی نوی کابل‌بانک، تهیه و در ماه میزان ۱۳۹۶عنوانی وزارت‌های مالیه، امورداخله، بانک مرکزی، دادستانی کُل، سهم‌داران و هیأت نظارت بانک، رسماً ارسال شده‌است.
اما یافته‌های پَیک نشان می‌‌دهد که به‌جای اجراآت قانونی درین مدت، به‌‌تازه‌گی هشت تن از کارمندان و اعضای تفتیش نوی کابل‌بانک که در تهیه‌‌یی این گزارش سهم داشته‌اند، از وظایف شان منفک و یا تبدیل شده‌‌اند
مسوولان نوی کابل‌بانک در این باره چیزی نمی‌گویند
ر

>>>   اسکندر کبیر :
من از لشکر شیران که فرمانده آن گوسفند باشد هراسی ندارم ، اما از لشکر گوسفندان که فرمانده آن شیری باشد بیم دارم !
سربازان ما همه شیر استند اما فرمانده !!!

>>>   جان باز خان همو وزیر دفاع را هم یک فشار بدهد تا خودرا اصلاح سازد

>>>   اول همو معاون صاحب بی کفایت راباید اصلاح سازد
دوم آیا براستی برمک صاحب از دزدی های یاورش (ع. ن ) مربوط رجال برجسته آگاهی ندارد ؟؟ دروزارت خانه سابق چی کارهای بود که نکرد ،اگراز تمام مامورین وزارت بخواهند که هرکدام شان از یک خلاف کاری او نام ببرند هرکدام میتوانند یک موضوع را بگویند، با پانزده هزار افغانی معاش بلدنگ میسازد

>>>   امر بادار است باید تطبیق شود
برمکی

>>>   غلام كه بودى . چاره ندارى بايد تطبيق كنى.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است