خلیلزاد نماینده کاخ سفید نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۲    ۱۳۹۷/۶/۱۴ کد خبر: 154365 منبع: پرینت

وزيرخارجه امريكا كه امروز وارد پاكستان مي شود تاييد كرد كه زلمي خليلزاد را به عنوان مشاور وزارت خارجه در امور افغانستان تعيين مي كند.
او گفت كه خليلزاد به وزارت خارجه مي آيد تا كار خود را در مورد افغانستان آغاز كند و پروسه ي صلح را پيش ببرد.

روزهاي قبل از تعيين خليلزاد به عنوان نماينده خاص قصر سفيد در امور افغانستان سخن مي رفت، از ماموريت خليلزاد براي افغانستان در وزارت خارجه بر مي آيد كه او را ديگر فرستاده خاص قصر سفيد نگماشتند.

عليرغم آن، به نظر مي رسد كه امريكايي ها در صدد آن شده اند تا با طالبان وارد تعامل شوند و به توافقي برسند. خليلزاد به عنوان امريكايي افغان تبار كه قبل از ١١سپتمبر ٢٠٠١دولت امريكا را تشويق مي كرد تا با طالبان رابطه نزديك بر قرار كند و در مطبوعات امريكا به نفع طالبان مقاله مي نوشت براي اين منظور گماشته مي شود تا اين رابطه و توافق را در مرحله فعلي تامين كند.

اما آنچه كه ماموريت زلمي خليلزاد را به چالش مي كشاند تفاوت شرايط امروز در بازي هاي منطقه اي و جهاني در مورد افغانستان قبل از ٢٠٠١ و پس از ١٨ سال جنگ و حضور امريكا در افغانستان است.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلزاد
کاخ سفید
نظرات بینندگان:

>>>   هر چه كه باشد اگر نماينده قصر سفيد و يا مشاور وزارت خارجه ، بازهم بالاتر از ع و غ است، خداكند كه طالب را راضي بسازد تا حكمران افغانستان شود، و پادشاهان فعلي را سر جاي شان بنشاند.

>>>   خلیل زاد غلا م یهودی امریکا است
گلبیدن هم از او پیشتبا نی می کند زیرا وی گلبیدن را با امریکا دوست سا خت و در سفارت امریکا دختر و پسر گلبدین هم ازادانه رفت و امد می کند وا به جان مردم افغا نستان سا ده لو

>>>   امیدوارم که آمدن زلمی خلیلزاد در پروسه صلح و امنیت در افغانستان جنگ زده موثر و مفید واقع گردد.انشالله وتعالی.
الحاج انجنیر عبدالرشید ناصری

>>>   مهم نیست که نماینده کاخ سفید باشد یا هم مشاور وزارت خارجه مهم این است که خلیلزاد یک دیپلومات ورزیده است که هم به منافع امریکا وهم به منافع ملی افغانستان متعهد است ولی از روزیکه اقای خلیلزاد به این سمت گماشته شده است بالای رهبران اتلاف مفسد شر وفساد شمال لرزه شروع شده است
احمدیوسف سمنگانی

>>>   دیده میشود که بعضی ها پیش از آمدن خلیل زاد باگذاشتن مکنت های چرب ونرم سفره چاپلوسی را پهن و امیدوار سرازیر شدن پول های زیاد در بانک های شان هستند .و با خیال پردازی ها و آمدن صلح وآرامش به رویا های دراز میروند .بیخبر اند که تا زمانیکه اهداف خارجی ها تامین نشود نه صلح است ونه آرامی. و این پیاده روی های منسجم شده از طرف حکومت بنام صلح خواهی که تمام کشور را زیر پا میگذارند نتیجه ندارد و خاک بر چشم مردم زدن است وبس .

>>>   حالات امروزي افغانستان نتيجه كإرهاي خليلزاد، غني و چند نوكر ديگر است. هيچ كار خير از اينها توقع نميرود. خليلزاد در زمان جمهوري خواهان خودرا مطرح و صاحب مال ومنال ساخته، افغانستان را با سياستهاي ناكام خود به پرتگاه نابودي رساند. او در زمان دموكراتها هيچكاره بود، اگر چه وقت و ناوقت به أفغنستان سر ميزد و با رسانه گفتگو ميكرد. بعد از آمدن ترامپ شروع به لابيگري كرد تا اينكه بحيث مشاور وزارت خارجه در مسائل افغانستان تعين شد. او باز هم هيچكاره است، ولي انتظار مشوره هاي نادرستش به وزارت خارجه امريكا استيم. كسيكه از حكمتيار مشوره بگيرد، چه توقع خوبي از او ميرود.

>>>   طالبان و گلبدین مزدوران و غلامان گوش بفرمان و جنایتکاران جنگی هستند هر زمانی که بادار کلان شان به هدف و مقصد خود رسید و دستور دستکشی از جنایات را به انها داد دیگر در افغانستان تق سلاح و ترور اشخاص شنیدهو دیده نمیشود گلبدین که قوله میکشید که اگر یک خارجی در افغانستان باشد من نمی روم اگر بروم امت رسول الله نباشم ما و شما شاهد هستیم که چطور بدون هیچ پیش شرطی و خواستی دوان دوان بکابل امد و دستور بادار کلان را قبول کرد وبگفته خودش که گفته بود یکنفر امریکایی و خارجی اگر در افغانستان باشد من بروم امت رسولالله نباشم در موجودیت تعدادزیاد امریکایی و خارجی بمانند ...دویده دویده امد بگفته خودش از امت رسول الله خارج شد اما از امر بادار اش سرکشی کرده نتوانست طالبان هم بههمین ترتیب هستند غلامان حلقه بگوش و فرمانبردار هستند دیده شود که به طالبان چه وقت دستور داده میشود که دست از جنگ بردارند تسلیمی تانرا مانند گلبیدین انجام دهید بدولت افغانستان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است