اعتراف کمیسیون انتخابات به ثبت‌ ۷۸ هزار رای جعلی
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۴۵    ۱۳۹۷/۶/۱۷ کد خبر: 154445 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات افغانستان پس از افشاگری احزاب سیاسی درباره ثبت شناسنامه‌های جعلی در بانک اطلاعات رای دهندگان این کشور اعتراف کرد که ۷۸ هزار تذکره تکراری شناسایی شده است که برخورد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انتخابات می گوید که از چهار و نیم میلیون افراد ثبت شده در بانک اطلاعاتی رای دهندگان انتخابات، دستکم 78 هزار تذکره تکراری ثبت شده را شناسایی کرده‌اند.
وی به رادیو آزادی گفت که بررسی‌ها توسط بانک اطلاعاتی تا پایان ماه جاری ادامه خواهند یافت و پس از بررسی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

هاشمی تاکید کرد که 78 هزار تذکره تکراری از فهرست نهایی رای دهندگان خارج شده است.
سخنگوی کمیسیون انتخابات همچنین ادامه داد، از 9 میلیون نفر شرکت کننده در روند فهرست رای دهندگان تاکنون مشخصات چهار و نیم میلیون نفر ثبت بانک اطلاعاتی شده است.

این در حالی است که هفته گذشته ایتلاف بزرگ ملی نیز حدود صد هزار تذکره تقلبی که استیکر‌های انتخاباتی نیز بر روی آنها برچسب شده بود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.
پس از آن ریاست جمهوری افغانستان هیاتی را بخاطر حل این مشکل تعیین کرد که این هیات متشکل از نهاد‌های امنیتی، کمیسیون انتخابات و اداره مرکزی ثبت احوال نفوس است.

از سوی دیگر، یوسف رشید رییس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه به رادیو آزادی گفته است که باید روند انتخابات هرچه سریعتر و با کیفیت به انجام برسد زیرا زمان کمی مانده است.
رشید ادامه داد؛ برای شفافیت این روند باید کمیسیون انتخابات و اداره ثبت احوال نفوس بطور مشترک به خاطر اعتبار بخشی و شناسایی عوامل فساد در روند ثبت نام رای دهندگان فعالیت کنند تا انتخابات پارلمانی افغانستان در زمان تعیین آن و شفاف برگزار شود.

قرار است انتخابات پارلمانی افغانستان در 28 مهرماه سالجاری برگزار شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رای جعلی
تذکره
نظرات بینندگان:

>>>   ....تا چند روز پيش خود را ملك ميگفتي كه هيچ تذكره ساختگي ثبت نشده حالا به هشتاد هزار تذكره تكراري قناعت داريد، اگر كدام تيم فني تفتيش امورات تانرا نمايد همان پنجاه فيصد تقلب راست ميشود، چقدر پست فطرت هستيم كه بخاطر پول و قدرت حلال را حرام و حرام را حلال ميسازيم. كمي با وجدان شويد.

>>>   فرد
خاین بالفطره کی گردد صاف و پاک
گر صد بار با آب زمزم وضوء کند
رییس جمهور جعلی است ، نظام حاکم قانونی نیست و جعلی است
چون درخت از بن جعلی و نا قانون است ارکان ثلاثه هم قانونی نیست
کمیسیون انتخابات برامده ازین نظام غیر قانون و جعلی و بی اعتبار است
ما مردم بیچاره در گرداب جعل و تذویر تخته بند استیم . تا خدا رحمش
بیاید .
م.ش.ف کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است