توافق بین المللی برای حذف مسعود فیصله شده بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۹    ۱۳۹۷/۶/۱۸ کد خبر: 154451 منبع: پرینت

برای ترور احمدشاه مسعود؛ تروریستان مراکشی تنها ابزار حمله بودند، توافق بین المللی برای حذف مسعود فیصله شد و نیروهای درون جبهه مقاومت هماهنگی این ترور را از قبل داشتند.

تروریستان در قالب خبرنگار، سه شب و روز در خواجه بهاالدین تخار با امکانات انفجاری خود منتظر عملی شدن حمله بر مسعود بودند، آنها با کاغذی که در آن یکی از رهبران جهادی آنان را معرفی و تضمین کرده بود وارد دژ پولادین امنیتی قرارگاه مسعود شدند.

پس از حمله قرار شد که مسعود ولو زنده هم بماند کار او باید یکسره می‌شد، تروریستی که پس از حمله فرار نمود بصورت مرموزانه ای کشته شد.
این حمله دقیقا شش ماه بعد از سفر مسعود به پاریس بود که در آن جلسات فوق محرمانه خانم رافائل از او خواسته بود با آنها برای ایجاد یک حکومت جدید همکار باشد، دلایل گوناگونی سبب شد که مسعود این طرح را رد کند و بگوید که اگر به اندازه کلاهم در افغانستان جایی باشد میحنگم و مقاومت میکنم.

مسعود مبارز نیرومندی بود، از میان بردن او کار ساده ای نبود، آنقدر قدرت استخباراتی و نظامی اش محکم بود که در مقابلش نه تنها دشمنان تعریف شده عرب بلکه کشورهای به ظاهر دوست و رفقای درون جبهه اش از پشت به او خنجر زدند و در سنبله ۱۳۸۰ شمسی با زخم های متعدد جان داد و افغانستان را در مسیر دیگری از بحران و بازیگران جدید تنها گذاشت

مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
ثاقب
نظرات بینندگان:

>>>   احمد شاه مسعود اصلا تو سط امریکا شهد امریکا برای دو نفر عرب پول انگفتی داد تا وی را بکشد
وسبب کشتن احمد شاه این بود که او نمی خو است کفار در وطن ما غلا می و یا باشد

>>>   غرض فهم دلیل حذف مسعود،باید شرایط وقت جهانی را در نظر بگیرید.
در اروپا بحران جنگ یوگوسلاویا و کشتار مسلمانان بوسنیا توسط صرب ها که همانند جنگ افغانستان که غرب طرفداری مسلمان های افغانستان را در مقابل روس ها کردند،در یوگوسلاویا نیز غرب طرفداری مسلمان های بوسنیا و کوزوا را در مقابل حملات صربستان که از طرف روس ها پشتیبانی میشد.کردند.
قوای ناتو بشمول امریکا مناطق مختلف صبرستان را بمبارد کردند و بالاخره یوگوسلاویا به شش کشور جداگانه تقسیم شد.
امریکا میخواست مثل جنگ جهانی دوم بحران جنگ یوگوسلاویا ادامه پیدا کند و زمینه برای تشکیل پایگاه نظامی امریکا در بالکان فراهم شود.
اما اروپایی ها خواهان قطع فوری جنگ شدند و خود قوای اروپایی مسؤلیت امتینی سرحدات کشور های جدید التاسبس را گرفتند.
در روسیه نیز وضعیت امنیتی خوب نبود و در چیچین نیرو های ضد دولت که خود را مجاهدین چیچین میگفتند،وضعیت امنیتی قفقاز روسیه را خراب کرده بودند.
روابط امریکا و اروپا نیز به خرابی گراییده بود و بالعکس بعد از آتش بس بالکان،روابط اروپا و روسیه خوبتر شده بود.
امریکا در طول تاریخ از روابط نزدیک روسیه و اروپا در حذر بود،زیرا یکجا شدت منابع طبیعی روسیه و دانش علمی اروپا را ،برای خویش منحیث یک خطر میدانست.
بنأ امریکا در صدد ایجاد جبهه جدیدی در مقابل دولت ربانی که با روس ها نزدیک شده بود و پیمان صلح تاجکستان را امضأ کرده بودند،شدند.
امریکا در تفاهم با پاکستان،گروپ طالبان را ایجاد کردند.
در آخرین سالهای حکومت خود کلینتن میخواست پلان صلح بین فلسطین و اسراییل را بنیان بیاورد،بدین منظور به اسراییل رفت ،اما پلان صلح اسراییل و فلسطین،بخاطر شناختن بیت المقدس منحیث پایتخت اسراییل از جانب یاسر عرفات رد شد و او در حضور بیل کلینتن،جلسه را ترک کرد و دیگر کشور های عربی نیز اعتراض کردند.
القاعده سفارت خانه های امریکا در نایروبی و یک کشور دیگر را مورد حمله قرار دادند.
پایگاه نظامی امریکا و فرانسه در بیروت مورد حمله قرار گرفت.
در یمن کشتی نظامی امریکایی مورد حمله قرار گرفت.
عربستان خواهان کشیدن قد ها ملیارد دلار پول خود از بانک های امریکایی شد.
خوب حالا شما خود را دولت امریکا فکر کنید که هم اروپا و هم روسیه و هم شرق میانه،در مخالفت با شما قرار داشته باشد،شما چه میکنید؟
مثلی که در دوران کارتر پروبلم اشغال افغانستان و رژیم آخوندی ایران سبب تغیر رژیم در انتخابات در امریکا شد.
این پروبلم ها نیز در امریکا سبب تغیر رژیم در انتخابات شد و در نتیجه جمهوری خواهان به قدرت رسیدند
در نتیجه حادثه یازدهم سپتامبر صورت گرفت و دوباره جهان تحت نام مبارزه با تروریزم،به امریکا بیعت کردند و در پهلوی امریکا ایستادند.
درین جریان پیمان ناتو نیز تا سرحدات شوروی توسعه پیدا کرد.
حالا امریکا که غرض توسعه نظامی خود در سراسر دنیا به پیمان ناتو و متحدین اروپایی خود ضرورت داشت.دیگر صرورت ندارد.
زیرا ار جاپان ث کوریا گرفته تا فلیپین و سرق میانه و اروپا و اروپای شرقی و لیتوانیا و لاتویا و استونیا و بعضی کشور های افریقایی،تقریباً در پنجاه و هفت کشور دنیا پایگاه نظامی دارد.
حالا امریکا منافع اقتصادی خود را در نظر دارد و تمام کشور های متحد خویش را امر میکند که سر کیسه را باز کنید و به امریکا پول بدهید،چه بخاطر دفاع نظامی،چه بخاطر تعرفه های اقتصادی و غیره.
امریکا در حقیقت ار اروپا منحیث یک تکه صافی کهنه استفاده کرده است و حالا او را به دور می اندازد.
این که پلان امریکا در مورد امیریکا فرست که زیاد تر مسایل اقتصادی را در بر میگیرد،تا چه اندازه موفق خواهد بود،آینده نشان خواهد داد.
اما یک چیز در تاریخ همیش واضح بوده است که تمرکز قدرت در یک منطقه و تشکیل امپراطوری ها،مخالفین را نیز بوجود آورده است که این امپراطوری ها یادر اثر مبارزه مخالفین از بین رفته است و با هم توسعه زیاد آنها و در نتیجه قابلیت عدم کنترول آنها،سبب از بین رفتن این امپراطوری ها شده است.
در شرایط فعلی امریکا ازین که کشور های بزرگ اقتصادی،ار نگاه روابط تجارتی سالانه صد ها ملیارد دالری آنها با امریکا،به بازار امریکا وابسطه اند،میخواهد کشور های کوچکی چون ایران و کوریا و وینزویلا و کوبا و غیره را مورد تحریم قرار دهد،که این کشور های بزرگ اقتصادی نیز از باعث روابط بزرگ اقتصادی شان با امریکا،با این تعزیرات موافقه میکنند و روابط تجاری خود را با این کشور ها قطع میکنند.
اما این که نوبت خود این کشور های بزرگ اقتصادی چه وقت میرسد.جدیداً آغاز شده است و شامل تعرفه های گمرکی در مقابل صادرات کالاهای چینی و اروپایی و مگزیکو و کانادا و غیره شروع شده است.
بهر صورت این دوران دونالد ترامپ و سیاست جدید امریکا در مقابل متحدین اش،کاملاً یک سیاست جدید است.این که نتیجه خواهد داد و یا نه،هنوز معلوم نیست.
بهرصورت این سیاست اقتصادی جدید امریکا فکر میکنم،در نتیجه باعث این خواهد شد که بقیه جهان وابستگی اقتصادی خویش را با امریکا کم کنند و در نتیجه یک اعتلاف اقتصادی بین آنها در بازار آزاد اقتصادی جهانی خواهد شد و این که امریکا در مقابل این اعتلاف جدید برنده و یا بازنده خواهد بود،آینده نشان خواهد داد.

>>>   مبالغه أميز هست!! استخبارات قوى؟!؟ در كجا؟؟ او از بشت جبهه خود خبر نميشد كه جطور طالبان رخنه مىًكردند ولايات وا يك بشت ديكر را ميكرفتند!!

>>>   هوالله
اگر مبالغه نه کنم به اذهان شما فرشته بود
واین قهرمان ما درجنگهای کابل اتحان نموده ایم این طور قهرمانان کاغذی راتاریخ به خاطر دارد

>>>   ثاقب جان نشه که به پیامبری وی اقرار کنی. او یک اجنت استخبارات غرب و آله فرانسه بود.

>>>   آن خائنین نامرد های بزدل همین های هستن که فعلا درشهر کابل به خودشان ساختمان های مجلل درست کردن وبا کمال بی غیرتی وبا .ده ها عذاب و وجدان زندگی می کنند.این دنیا چه ارزشی داشت که آن همه افتخارات دوران.مقاومت را به باد فنا دادن

>>>   واقعیت را گفتید یکتعداد با عزاب وجدان زئده و یکتعداد هم مرتد شدن

>>>   تا حالا دیدید که یک حزب یا تنظیم .درکشور ما مستقل فعالیت بکند.نداریم چنین چیزی .این اجزاب های که در داخل کشور فعال هستند هر کدامشان از طرف یک کشور خارجی حمایت و کمک مالی میشود.جالب اینجاست که بعضی از این حزب هابه همديگر میگویند خودفروخته.این ها با آن مغز های گندیده شان وابسته به خارجی هارا رسیدن به قدرت میدانند همین راکتيار خودش را به آمریکا.انگلیس.و تعدادی از کشور های عربی40 سال قبل فروخته.فقط آن زبان لعنتی اش را یکطرف دیگر میچرخاند. برای همین هیچ کدام شان به آن هداف پلیدشان نميرسند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است