ولسوالی های بغلان سقوط کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۰    ۱۳۹۷/۶/۱۹ کد خبر: 154478 منبع: پرینت

پاسگاه نیروهای دولتی در روستاهای منگل‌ها، زدران، عرب‌ها، کوک چنار، قیصرخیل و کولابی‌ها در ولسوالی بغلان مرکزی سقوط کرده اند و تابوت‌ها برای بیرون کشیدن جسدهای نیروهای دولتی آماده شده اند، اما تا هنوزهم فرصت انتقال جسدها به آنان داده نشده است.

به گزارش طلوع، طالبان دو شب پیش در روستای منگل‌ها بر سه پاسگاه حمله کردند و این پاسگاه ها را سقوط دادند، منابع امنیتی، تأیید می‌کنند که در این حمله‌ها ۲۰نیروی دولتی جان باختند.

محمد صفدر محسنی، رییس شورای ولایتی بغلان می‌گوید: «ساحه بسیار مهم بود که نیروهای امنیتی این ساحه‌ها را ترک کردند و تجهیزات شان هم به شمول هاموی ها به دست طالبان افتاده است.»

از سه شبانه روز، پایگاه‌های نیروهای دولتی در بغلان مرکزی با حمله‌های طالبان رو به رو استند؛ ده پاسگاه نیروهای دولتی در روستاهای منگل‌ها، زدران، عرب‌ها، کوک چنار، قیصرخیل و کولابی‌ها در ولسوالی بغلان مرکزی سقوط کرده اند و تابوت‌ها برای بیرون کشیدن جسدهای نیروهای دولتی آماده شده اند، اما تا هنوزهم فرصت انتقال جسدها به آنان داده نشده است.

قربان علی، کارمند صلیب سرخ می‌گوید: «چهار موتر هستیم و ۲۵صندوق را با خود داریم بخاطر انتقال اجساد و در راه کسانی دیگری نیز با ما یکجا می‌شوند که آنان نیز جسدهای شان را گردآوری می‌کنند.»

خانواده‌های آن نیروهای دولتی که در بغلان مرکزی جان باخته اند در حالت بدی به سر می‌برند و تاکنون جسدهای نزدیکان شان را به دست نیاورده اند.
محمد شعیب، یکی از بسته‌گان قربانیان نیروهای دولتی گفت: «اگر شهید مان را به ما ندهد مجبور هستیم که راه عمومی را بسته بکنیم.»
شفیق، برادر یکی از سربازان جان باخته در بغلان مرکزی نیز بیان داشت: «هیچ توجه ندارند، اگر اولاد خود شان باشد چنین نمی کنند، یک شبانه روز است که همین‌‎جا منتظر هستیم.»

از سویی هم، سخن‌گوی والی میدان وردک تایید می کند که در درگیری‎‌های امروز در ولسوالی دایمیرداد این ولایت به شمول سید یونس فرمانده پولیس این ولسوالی ده سرباز دیگر جان باختند.
منابعی در وزارت دفاع ملی تأیید می‌کنند که همین اکنون در ده ولایت افغانستان میان نیروهای دولتی و طالبان جنگ‌ها ادامه دارند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
سقوط
نظرات بینندگان:

>>>   با همه اینها وزیر دفاع وداخله از روی چاپلوسی وبی مسئولیتی میروند روز شهید تجلیل میکنند !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است