افغانستان بازهم بیرون از مذاکرات پاکستان و آمریکا!
وزیر دفاع امریکا خبر داده بود که یکی از محورهای اساسی بحث آنان، مبارزه پاکستان در برابر تروریزم است در حالیکه در دیدارهای مایک پامپیو در پاکستان هیچ بحثی از مبارزه با تروریزم به میان نیامد 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۱    ۱۳۹۷/۶/۱۹ کد خبر: 154480 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)وزیر خارجه آمریکا، که به پاکستان سفر کرده است با عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان دیدار کرد. پمپئو در این دیدار ابراز امیدواری کرد روابط اسلام آباد و واشنگتن که به دلیل جنگ افغانستان به تیرگی گراییده است، به حال عادی بازگردد.
سفر پمپئو به پاکستان نخستین سفر یک مقام بلندپایه آمریکایی به این کشور پس از آغاز به کار دولت جدید پاکستان است. هدف از سفر وزیر خارجه آمریکا به پاکستان کاهش تنش های به وجود آمده در روابط واشنگتن و اسلام آباد به دلیل اتهام زنی دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور به پاکستان است.

همچنین مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا با وزیر خارجه پاکستان دیدار کرد. وزارت خارجه پاکستان با نشر بیانیه ای اعلام کرد که هر دو طرف روی موضوعات منطقه‌ ای و بین‌المللی، روابط دوجانبه و آنچه که بین پاکستان و امریکا به وقوع می‌پیوند، بحث کرده‌اند و قریشی تاکید بر ضرورت اعتماد به اساس روابط دوجانبه نموده ‌است.
در این دیدار، رییس ارتش امریکا و زلمی خلیلزاد، مشاور وزارت خارجه آن کشور در امور افغانستان حضور داشتند.

هفتۀ قبل، وزیر دفاع امریکا خبر داده بود که در هفته جاری نمایند‌گان امریکا به پاکستان سفر می‌کنند و یکی از محورهای اساسی بحث آنان، مبارزه پاکستان در برابر تروریزم است در حالیکه در این دیدار و مذاکره هیچ بحثی از مبارزه با تروریزم به میان نیامد.

در وضعیتی که افغانستان در بحرانی ترین شرایط نظامی و امنیتی و حکومتداری بسر می برد و واسطه تمامی اینها پاکستان با پشتیبانی آمریکا می باشد، انتظار می رفت تا در این جلسه پیرامون اوضاع افغانستان مذاکره می شد و تصامیم جدی در رابطه با بهبود اوضاع امنیتی در افغانستان اتخاذ می گردید. اما در این مذاکرات صرفا روی بهبود اوضاع سیاسی پاکستان با آمریکا و همکاری های بیشتر این کشور با توسعه تروریزم تا آسیای میانه بحث شد.

افغانستان به عنوان یک کشور واسطه برای آمریکا محسوب می شود و از این کشور قرار است به عنوان ترانزیت تروریزم به آسیای میانه استفاده شود و هیچ اهمیتی برای آمریکا ندارد که تمامی مردم ما نابود می شوند و منابع ما در آینده خالی شده و کشور ما قرضدار تمامی ممالک جهان خواهد بود.

کاش از افغانستان فقط به عنوان واسطه ترانزیت تروریزم استفاده می شد که بر سر راه این هدف، تمامی زیربناهای کشور ما نابود گردید، مردم ما آواره شدند، منابع ما توسط غربی ها غارت می شود، همه ما را عزادار عزیزان ما کرده اند، فرهنگ و عنعنات و تاریخ و آثار گرانبهای ما را به نابودی کشاندند و...

بازهم تکرار می کنیم که از این (به اصطلاح) سران و رهبران و حکومتداران هیچ انتظاری نداشته باشید. اینها تابع قدرت های غربی شدند و از خود هیچ اراده ای ندارند.
ایکاش اینقدر جرات می داشتند که استعفا داده و کنار بروند اما متاسفانه این افراد بی ننگ تر این از حرف ها هستند.

خداوند عاقبت همه ما را بخیر کند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   برای حکومت افغانستان مهمترین وحیاتی ترین موضوع تقسیم چوکی هاست ، آن ملازم مکتب سهمیه غ واین کاتب سهمیه ع باشد
ر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است