گارنیزیون کابل قومی و عقده مندانه عمل می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۷/۶/۱۹ کد خبر: 154488 منبع: پرینت

از بدو تاسیس این گارنیزیون منحیث یک واحد امنیتی ملی و مسلکی عمل نکرده بلکه زیر تاثیر مسایل سیاسی و همیشه در خدمت یک طیف مشخص سیاسی بوده‌ است.

نیروهای این گارنیزیون در نقاط مشخص کابل دست به سرکوب جوانان زده‌ و برخورد‌های عقده‌مندانه داشته‌ است و حتی در مواردی به تصاویر قهرمان ملی بی‌ احترامی کرده است. با راهپیمایی جنبش رستاخیز همانند دهشت‌ افکن‌ ها برخورد کردند، جوانان برومند این سرزمین را به رگبار بستند، متعاقبن خیمه‌ های تحصن را با بی‌ رحمی تمام برچیدند و معترضان را زیر تایر تانک کردند.

روز گذشته جوانانی را که تصاویر قهرمان ملی را بر موترهای خود نصب کرده بودند آزار و اذیت و تعدادی را زندانی کرده بودند درحالیکه این جوانان نه سلاح داشتند و نه جرمی را مرتکب شده‌ بودند. گارنیزیون کابل که نام دوم آن گارد ویژه اشرف غنی است روز قبل همچنان ده‌ ها عراده وسایط شهروندان کابل را به جرم حمل تصاویر قهرمان ملی بازداشت کرده بود که پس از ساعاتی به زور مردم رها گردیدند.

اگر رفتارهای اینچنینی گارنیزیون کابل ادامه یابد فاصله میان حکومت و مردم بیشتر شده و حتی منجر به درگیری‌های مسلحانه میان مردم و گارنیزیون خواهد شد.

فهیم فطرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گارنیزیون کابل
سالروز ترور مسعود
عمل عقده مندانه
نظرات بینندگان:

>>>   عقده مندانه وقومی زمانی بود که اگرکسی قروت را کورت میگفت سرش بریده میشد
اما حالا هرکس هرقسمیکه خواسته باشد بگوید آزادانه گفته میتواند بدین حساب حالا عقده مندانه وقومی نیست

>>>   عجب قضاوت یکجانبه ودور از انصاف !
بعضی فطرتا سیاه راسفید وسفیدرا سرخ نشان میدهند درحالیکه مردم خود چشم دارند ومی بینند ، من به چشم سرم دیدم که در نزدیک شاه دوشمشیره موتر که برنگ غیر عادی رنگ امیزی شده بود که گوئی موتراشرار است میل کلاشینکوف رابطرف هوابرده چندین مراتبه فیر هوائی کرد بدون دلیل وبدون موجب که مردم عادی با دیدن آن هرکدامش دشنامی نثار شان میکرد
اگر این اوباشان فیر نمیکردند هیچکس مزاحم شان نمیشد،
تجلیل از شهید با شارگشتک ونموتر دولانی میشود ؟؟؟
تجلیل شهید باید با هختم قر آن خیرات دعاها واهدای خون صورت گیرد
مردم خوب هزاره ما حتی در روز شهادت نواسه خدا شارگشتک نمیکنند .میروند خون اهدا میکنند ازینها بیاموزید تاچی وقت اوبااش گری ویاغی گری ؟؟
ر

>>>   ازعکس قهرمان ملی چون وسیله رعب ووحشت استفاده نمودند ونفرت مردم عادی کابل راعلیه وی بر انګیختند

>>>   محترم فطرت صاحب شاید دیده باشید که درموتر های هواداران قهرمان ملی نوشته شده بود که کزمه شهری دیده میشد که یکنفر تنه اش از موتر بیرون ویک برچه دردست وبرای مردم خود را نمایش میدادبا وصف که مردم ازاین راه پیمای ها راضی نبودند نفرت مردم را نظر به این نمایش بیشتر میساختند وبرخورد شان حتی با سربازان که مانع ایشان درساحه ممنوعه میبود بزور داخل میشدند چشم پوشی نباید کرد
احمد سرباز

>>>   مثل اینکه تودیروزبه کابل نبودی که چه لوچکی بود ای کاش یکی ازاقارب تو دیروز کشته میشد که دیکه دست به قلم جهت جمایت اوباش ها نمیبردی
قاضی زاده

>>>   درخواست عجیب طلاق تنها به خاطر دیده شدن چهره همسر!!
این زن و شوهر پنجاه ساله، ۳۰ سال پیش ازدواج کردند و شوهر از زمان ازدواج چهره زنش را ندیده بود!

به نوشته روزنامه “الریاض” چاپ عربستان؛ شوهر این زن برای اولین بار در دوران ۳۰ ساله ازدواجشان می‌خواست چهره زنش را ببیند و به همین دلیل هنگام خواب نقاب زنش را برداشت، ولی زن که متوجه این موضوع شده درخواست طلاق کرده است زیرا طبق آداب و رسوم معمول در مناطق جنوبی شهر ” خمیس مُشَیط ” در جنوب غرب عربستان “؛ زن نباید چهره خود را به شوهرش نشان بدهد!

الریاض نوشت: زن خانه شوهرش را ترک کرد و سرانجام شوهرش وعده داد که پس از این روبنده را از چهره زنش برای دیدن مجدد چهره‌اش برنخواهد داشت.

برخی رسانه‌های عربستانی نیز پیش از این خبرهائی درباره اینکه مردانی در عربستان با وجود گذشت سال‌ها و گاه چند دهه از ازدواج شان هنوز نتوانسته اند چهره زنان شان را ببینند، منتشر کردند.

به نوشته روزنامه‌های عربستان ؛ فرد دیگری به نام محمد یک بار ناگهانی چهره زنش را دید و زن با وجود گذشت ۴۰ سال از ازدواجشان و داشتن ۳ فرزند درخواست طلاق کرد و فردی به نام علی القحطانی نیز اعلام می‌کند که با گذشتن ۱۰ سال از ازدواجش هنوز نتوانسته چهره زنش را ببیند زیرا روبنده هیچگاه از چهره زنش جدا نمی شود.

“حسن العتیبی” نیز زنش را تهدید کرده بود که اگر چهره اش را نشان ندهد، با زن دیگری ازدواج خواهد کرد ولی آن زن ترجیح داد که روبنده را از چهره اش برندارد و حتی یکی از دوستانش را برای ازدواج با شوهرش پیشنهاد کرد.

زن هفتاد ساله ای به نام ام ربیع الجحدری می‌گوید که شوهر و ۲ پسرش هنوز چهره‌اش را ندیده‌اند زیرا از کودکی روبنده می‌بست و برداشتن آن اشتباه بزرگی است

>>>   همین وظیفه گارنیزیون است باید چنین کند تا زندگی روزمره مردم اخلال نشود

>>>   حالا که جنرال مراد علی مراد قوماندان گارنیزیون کابل است این هم بیشتر از گذشته خود را در خدمت فاشیزم بخاطر بقای خود و چوکی اش قرار داده بی احترامی به تصاویر قهرمان ملی کشور احمدشاه مسعود خط سرخ اکثریت ملت است بی احترای کردن در برابر فوتوی قهرمان ملی بمثابه نابودی هر ان شخص و اداره ای است که به چنین کاری مبادرت ورزیده است .

>>>   اين كريزى ها اكر اينقدر شجاع هستند بروند دو كيلو متر از شهر بيرون شوند و با طالبان بجنكند!! اين خصلت بنجشيرى هست كه هميشه با كسى كه وسيله ندارد مى جنكد و انرا اذيت مى كند!! اكر نه زور قهرمان مولى اينها هم معلوم بود كه دو نَفَر طالب تا به كولاب دوانديشان با همه دار و دسته اش حمايت بادارانش!!

>>>   این کار گارنیزیون ستودنی وقابل تقدیراست باید این اوباش ها به جزای اعمالش برسد تا که مردم شریف کابل درآرامش زنده کند .
صدسلام به فرمانده گارنیزیون وپرسونل گارنیزیون قهرمان واقعی که شماهستیدمن منحیث یک شهروند این سرزمین مسعودرا به حیث قهرمان ملی کشور قبول ندام دلیلش هم هرساله در18سنبله خودتان میبنید دیگه نیاز به توضیح ندارد.

>>>   جنرال مراد باید رویه فاشیستی احمد زی را تعقیب نکند زیرا نبی احمدزی ودیگر احمد زی ها مسعود را روی تعصب قومی بد میبینند. شما ازان پیروی نکنید.زیرا تعصب وقبلیه گراها دشمن شماهم میشوند اگرشمارا درچوکی بی بنیاد جنرالی جابجا نموده اند ولی قومتانرا ذریعه انتحاریها قتل عام میکنند وتقبیح میکنند درحالیکه عامل اصلی خودشان اند.
بااحترام.ع.نجرابی.

>>>   خرگری وحرکت های غیر انسانی را که قوم تاجک ما در روز 18 سنبله کرد کاری احمقانه بود وجان چندین تن افراد بیگناه راه گرفت مرگ بر پدر ومادر که ایچنین اولاد به دنیا آورده وپروورش خوب نداده "زنده باد انسانیت" ...

>>>   اکثریت دزد های شمالی هستند که علاقه به اوباشی وحشیگری وقانون شکنی دارند

>>>   جناب فطرت !
کم هم ازان ویدیو بنویس که هواداران قهرمان ملی شما بالای فوتو ریس جمهور درسرزیرزمینی واقع ده افغانان شلیک میکند ودشنام میدهد . چرا ازوهشت ودهشت روز 18 سنبله نمی گوید درشهرکابل ازطفل هم پرسان کنید این وهشت را محکوم میکند

>>>   مردم خسته شده اند از این قهرمانان وهواداران خون خوار ایشان
کابلی

>>>   بنام خداوند دادگر وتوانا
بزرگوارم
مگر حرکتهای بدمعاش گونه ازار مردم ومردم به گلوله بستن پوک گری ووووو این جوانان بی بندوبار پیروان امر صاحب تحریک امیز وجنبه قومی ملیتی نشلیستی نداشت....؟ اینهارا چگونه ارزیابی مینماید صلاح بدست موترهای که مکتب امر صاحب بازمادکان امرصاحب پیروان فاشیست وبزدل امر صاحب که این مستان از باده وساغر وخون مردم که تمویل وتجهیز نه نماید خیر اینها که قومگرای نمی نمایند پس اینها کی ها اند

>>>   عقده مندانه وقومی زمانی بود که اگرکسی قروت را کورت میگفت سرش بریده میشد
اما حالا هرکس هرقسمیکه خواسته باشد بگوید آزادانه گفته میتواند بدین حساب حالا عقده مندانه وقومی نیست
بعضی فطرتا سیاه راسفید وسفیدرا سرخ نشان میدهند درحالیکه مردم خود چشم دارند ومی بینند ، من به چشم سرم دیدم که در نزدیک شاه دوشمشیره موتر که برنگ غیر عادی رنگ امیزی شده بود که گوئی موتراشرار است میل کلاشینکوف رابطرف هوابرده چندین مراتبه فیر هوائی کرد بدون دلیل وبدون موجب که مردم عادی با دیدن آن هرکدامش دشنامی نثار شان میکرد

>>>   دوستان این آقای که انتصاب به گارنیزیون کابل انتخاب شده، یه سنبول تشریف دارند به‌طور که به نظر دولتمندان یه کاری به غیر پشتون انجام داده باشند این کار رو انجام داده اند تا جلوگیری از یه کمی تعصب رو بدست آورند، این آقا بیچاره کاری از دستش ساخته نیست، کار از مقام های آنون بالای های است، گوش به زنگ هستند هر چه آنون بالای ها بگن همان می شود حرف این آن فایده ندارد این همه دزد و دغل در شهر هر چه بکنن مربوط دولتمندان است رده پاینی ها اصلا کشک هستند ، کسی به دهن آنها تره هم خورد نمی کند.

>>>   صرف به خاطر حمل تصویر مسعود بازداشت نشدند بلکخ به خاطر اوباش گری وبی بند وباری وفیر های که منجر به زخمی شدن چندین تن شد زندانی شدند
درکجای دنیا یاد یک نفر با فید های مرمی و زخمی کردن مردم گرامی می دارند ....؟

>>>   فهیم جان فطرت ، میدانم که شما پنجشیری و ژورنالیست هستید اما ژورنالیست متعهد نه . شما از برخورد نا مطلوب گارنیزیون یاد کردید ، خدمت شما عرض کنم که موتر ها حامل هواداران مسعود با سلاح های شان در شهر غوغا برپا کرده بودند ، حتما روح مسعود از این عمل طرفدارانش نا راحت شده است ، شما منحیث یک ژورنالیست میدانید که قهرمان ملی یعنی چه و کی ، القاب قهرمان و مارشال از طرف یک دولت به افراد و اشخاص داده می‌شود ، نه توسط حکومت دست نشتانده ای امریکا همه میدانیم روز قتل مسعود و حادثه حمله بر نیویورک بسیار با هم نزدیک است و امریکا به خاطر انتقام و جورج بوش برای آنکه ابروی دولتش و حزب جمهوری خواه را به جا آورده باشد به افغانستان حمله کرد و شورای نظار که اوضاع را از سرحد تاجیکستان و افغانستان ترصد می‌کرد مثل مور و ملخ به کابل ریختند و کرسی های دولتی را اشغال و یکی را قهرمان و یکی را مارشال و صد ها ها عضو شورای نظار را رتبه ای افتخاری جنرال دادند، من میدانم که جنرال شدن در افغانستان آسان نبود با ید افسر اردو تحصیلات حربی پوهنتون و حتی باید ارکان حر ب میبود ، فهیم جان اگر من قوماندان گارنیزیون میبودم در همین روز یاد بود از ترور مسعود تانک ها را با بردیم و داشکه در تمام جاده های شهر مستقر ساخته و هر موتر حامل سلاح را متوقف راکبین انرا به جرم اخلال امنیت دستگیر و موتر های شانرا زیر زنجیر تانک میکردم و سلاح های شانرا به سلاح کوت گارنیزیون تسلیم میکردم و هر که اگر برای رهایی شان به گارنیزیون مراجعه می‌کرد رویش را سیه و بر خر سوار ش میکردم و این یگانه طریقه ای مبارزه با زور گویی فساد پیشگی و هزار رذالتی که از طرف اراکین ارشد دولت به شمول عده ای از اعضای شورا و مجلس سنا در برابر مردم مظلوم این وطن صورت می‌گیرد ، می‌باشد.
خیرخواه»»»

>>>   ما مخالف شلیک های بوسیله اسلح هستیم اماگشت زنی بوسیله جوانان را ردنمیکنیم اما باید این گشت زنی ها مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نکند اما اینکه گارنیزیون چه نوع برخورد کرده ویا میکند بدون شک عقده مندانه است زیراحملهبر جنبش روشنایی گواه بر این واقعیت است
سروری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است