احمد شاه مسعود را بار دیگر دیروز ترور کردند
در افغانستانی که فرهنگ جنگی با فرهنگ قوم پرستی آمیخته، دانشمند و ورزشکار و جنایتکار و فاسد را به قوم او تعمیم می دهیم، چه هماهنگی میان رقص و سمای هواداران مسعود در فرانسه با این نمایش خشونت در کابل می بینید؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۸    ۱۳۹۷/۶/۱۹ کد خبر: 154504 منبع: پرینت

نمی دانم که رهبران جمعیت اسلامی به دهشت افکنی "هواداران مسعود" دیروز در کابل که باعث ترس، واهمه همشهریان و بی نظمی و حتی مجروح نمودن عده (همه از هموطنان تاجیک ما) شدند چگونه برخورد نمودند.

من فقط به حرف های داکتر عبدالله گوش دادم و عنوان این پست را از گفته های او گرفته ام. آری امسال مانند سال های گذشته یک عده افراد جاهل و غیر مسوول ولی مسلح با مسلسل و هر نوع سلاح به راه افتادند و آن فرهنگ جنگی را که از جهاد، بخصوص از اوانی که جهاد علیه تجاوز خارجی تمام ماهیت خود را از دست داد و "احزاب" به باندهای مسلح قومی مبدل شدند و روزی را بر مردم کابل و جاهای دیگر آوردند که از اوراق سیاه تاریخ چند دهه اخیر ما است، من علیه آن مبارزه می کردم به نمایش گذاشتند.

داکتر عبدالله در بیانیه خود گفت که چنین اعمالی به هیچوجه با امیال و اهداف مسعود همخوانی ندارد. آری این سرنوشت تمام "قهرمانان" و شخصیت های بزرگ چه در افغانستان و چه در جهان می باشد که بعد از مرگ آنها فرزندان ناخلف مبارزه آنها را، اهداف آنها، دستاوردها و کمبودهای آنها را طوری تعریف و به تصویر می کشند که ممکن است هیچ قرابتی با قهرمان شان نداشته باشد.

گرچه به هیچوجه نباید چنین اعمال خشونت را تبریه کرد، نباید آن را به یک قوم نسبت داد. در افغانستانی که بدبختانه فرهنگ جنگی با فرهنگ قوم پرستی آمیخته به سادگی یک دانشمند، یک برنده کانکور یا ورزشکار و یا برعکس عمل یک جنایتکار و یا فاسد را به قوم او تعمیم می دهیم رواج دارد اما چه نزدیکی، قرابت و هماهنگی میان "هواداران مسعود در فرانسه" که طی سه روز با شب شعر و موسیقی، مسابقه فوتبال و یک اجتماع بزرگ در مرکز پاریس که در آن عکس های سایر شهدا بشمول استاد مزاری در کنار عکس مسعود توجه را جلب می کرد با این نمایش خشونت در کابل می بینید؟

با آن هم از نگاه سیاسی حرکت "هواداران مسعود" در کابل که به چند نفر محدود نبود مسلح بودن آنها و فیرهای هوایی و ... ممکن نیست که بدون یک حداقل سازماندهی انجام بگیرد. از ناتوانی حکومت و یا هم شاید اراده باز گذاشتن راه به چنین اعمال برای منظور سیاسی صحبت نکنیم. هر یکی دلیلی اریه خواهد نمود ولی آنچه که اهمیت دارد دانستن این است که آیا این حرکات سازماندهی شده بود؟

از سخنان داکتر عبدالله پیدا است که نه. در این صورت سوال دیگری مطرح می شود آیا رهبران تاجیک توانایی کنترل صفوف خود را از دست داده اند؟ اگر پاسخ آری باشد ما در برابر یک تراژدی قرار خواهیم داشت. یکسال پیش در میان هزاره ها کسانی بودند که مدل امروزی را می خواستند زیر نام "شفیع دیوانه" سازماندهی کنند که خوشبختانه با هوشیاری مردم خنثی شد.

یک نکته را که بارها گفته ام که دفاع از خود را حتی مسلحانه در هنگامیکه دولت ناکام است و به وظایف خود عمل نمی کند من مشروع می دانم ولی دفاع مشروع مسلحانه با ماجراجویی و دهشت افکنی متفاوت است.

کریم پاکزاد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هواداران مسعود
سالروز ترور
خشونت
مردم کابل
نظرات بینندگان:

>>>   اما متاسفانه مرد افغان در پاریس عروس شهر های جهان ودر روز بزرگداشت قهرمان ملی با ضرب چاقو هشت نفر را زخمی میسازد ونشر اخبار مسعود قهرمان در پشت سیاهی این جنایت پنهان میگردد

>>>   همین باغ را همن حاصل است
پس چه باید کرد

>>>   دوست محترم کریم پاکزاد:
آیا ضرب المثل مشهور را نشنیده اید که میگوید .
(همین آش وهمین کاسه )همین رهبری فاسد شوروای نظار وهمین گرواوباشان وولگرد های کوچه به گفته شما اگر آنها رهبری سالم وخردمندانه میداشتن خود بخود جلو همچو حرکان غیر انسانی وحیوانی این گروه پودری ، چرسی ، وشرابی را گرفته میتوانست پس رهبری ندارند هرچه خواستن وهر لوچکی راکه دل شان خواست انجام میدهند در خانه اگر پدر باشد هیچ وقت اولاد های شان از دایره اخلاق وتربیت فامیل به دور شده نمیتواند به خاطر که در کنترول پدر است یک موضوع را باید خاطر نشان سازیم اینکه برگذاری مراسم ها امروز شکل رقابت های ناسالم را بخود گرفته چند روز بعد نوبت اوباشان مزاری ودار ودسته ان میرسد همین عمل وصفت های شیطانی راآنها تکرار میکنند مانندسالهای قبل که انجام داده اند رهبران شان در غم اندوختن سیم وزر وعیاشی خود نشه اوباش های شان در ازیت وآزار مردم از رهبران این شیاطن به پرسید که این همه مصرف گذاف وغیر شرعی وانسانی از کجامیشود که تمویل میکند به این همه هزاران موتر ،موتر سایکل تیل از کجامیشود اینکه موتر های خود را مانند شیاطن چتل وپتل رنگ آمیزی میکنند وهزاران بیرق وهزاران عکس های خورد وکلان همه سوال برانگیز است که درپشت تمویل آنها اسخبارات خارجی موجوداست رهبران شان باز در اجتماعات به شکل ظاهر وازدروغ این عمل شیطانی اوباشان خودرامحکوم میکنندوخاک درچشم ملت میزنندکه گویا ما این عمل را تقبیح می نمایم در حالیکه خود شان دستور میدهنداز رهبران فاسد شان سوال شود که این همه سلاح وتفنگچه وهزاران فیر مرمی را که در اختیار شان که قرامیدهدواگر از همین اوباشان خواسته شود که به خاطر دفاع از مادر وطن در برابرطالب وداعش بروید به هلمند ، فاریاب ، ارزگان ویا ننگرها آنوقت همه شان مرغ میگدند ومانند موش ها سوراخ پیدامیکنندچه خوب در حق این خفاشان گفته شیر خانه وربای بیرون در خاتمه همین قدر میگویم که از دست زنده این رهبرنما ها هم مردم به تکلیف است واز دست مرده شان هم

>>>   راست ګفتی ،هرکه برسرکسی شمشیربلند کند برسرخودش می خورد. مسعود تروریست معروف جهان است او هرلحظه ترور می شود ، رو سیاه جهان ومردم می ګرد
زنجیبل پنجشیری از عنابه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است