سقوط عطا در گرداب غنی، کرزی، خلیلزاد و اتمر
عطا در یک چرخش بی سابقه در جستجوی این است که اگر ممکن باشد بحیث معاون اشرف غنی در تکت انتخاباتی او شرفیاب شود و یا در نقش دستیار اتمر در بازی های انتخاباتی جایی برایش پیدا کند و یا در زیر بال خلیلزاد تازه بدوران رسیده پناه ببرد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154529 منبع: پرینت

استاد عطا زمانیکه والی بلخ بود همیشه از موضع اقتدار صحبت می کرد و خود را یکی از مهمترین معادلات قدرت در کشور می شمرد. پیام روشن داشت و تکیه گاه تعداد زیادی از مردم به حساب می آمد اما حالا او در کابل در میان کفتارهای تشنه قدرت یک بیچاره بیش نیست.

او در انتخاباتی که از قبل نتایجش معلوم است در جستجوی یک حامی از میان ابر کفتارهای تشنه قدرت است گاهی از نبوغ علمی غنی توصیف می کند و گاهی هم از سیاست مردم داری کرزی. برای او اتمر یک "مدیر مدبر" به حساب می آید و تقرر مجدد خلیلزاد در بازی افغانستان از سوی کاخ سفید یک تقرر "مفید و بجا" است این در حالی بود که استاد تا چند ماه پیش غنی را یک "پوچ مغز" می نامید و از او امتحان "الم ترکیف" می گرفت. کرزی برای او یک مکار و سلطان بزرگ فساد افغانستان به حساب می آمد. اتمر یک مغز متفکر تروریزم و حفیظ الله امین ثانی شمرده می شد و خلیلزاد دشمن رهبران شمال و یک خاین آمریکایی بحساب می آمد.

اما حالا در یک چرخش بی سابقه جنابشان در جستجوی این است که اگر ممکن باشد بحیث معاون اشرف غنی در تکت انتخاباتی او شرفیاب شود و یا در نقش دستیار اتمر "مدیر مدبر" در بازی های انتخاباتی جایی برایش پیدا کند و یا در زیر بال خلیلزاد تازه بدوران رسیده پناه ببرد. واقعیت این است که استاد عطا وزن اجتماعی و سیاسی خود را پس از تسلیم کردن کاخ اقتدار خود به فاشیزم در بلخ خوب می داند او نه مثل دیروز تکیه گاه قومی دارد و نه هیبت سیاسی سخنان بلند پروازانه او قصه های مفت برای کودکان سیاسی است.

تمام کارت بازی او رییس اجرایی جمعیت اسلامی است این درحالی است که جمعیت اسلامی عملا نه حضور فیزیکی دارد و نه اجتماعی جمعیت اسلامی صرفا یک نام میان تهی از آرشیف تاریخ سه دهه پیش است. به باور این قلم استاد عطا پسا امپراطوری بلخ یک عطا درمانده، سرگردان و راه گم است، به هر خس و خاشاک دست و پا می زند که اگر ممکن باشد کفتارهای خونخوار او را بحیث معاون بگیرند.

واقعیت این است که معاون شدن نمایشی و بی صلاحیت هم در معادله امروزی قدرت در سکوی اقتدار فاشیزم متکی به تروریزم و طالبانیزم و ابر قدرت امریکا خیلی دشوار شده است تا دیروز حتی دوستم بدنام به بسیار آسانی توسط خلیلزاد در خانه اش در شیرپور در محفل بزم شراب و قابلی ازبکی معاون اول شد و پاداش آن را خوب دیدیم امروز مقام معاونیت سوم و چهارم هم به آسانی پیدا نمی شود.

فاشیزم گستاخ از ضعف استاد عطاها، دوستمی ها و عبدالله ها بقدر کافی معادله قدرت را به نفع شان تغییر داده اند که حتی معاون شدن هم یک خیال و خواب بیش نیست. اگر استاد عطا تا زمان تاج پوشی فاشیزم در 2019 زنده بماند او یک قهرمان است زیرا روزگار بسیاری تلخی در انتظار بازندگان بازی های قدرت است.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطامحمد نور
قدرت
نظرات بینندگان:

>>>   سقوط معلم عطا حتمی بود وبسیارخوب کارشد حساب دارائیهای خود را به مردم بدهد انشاءالله آن روز هم نزدیک وآمدنی است

>>>   هارون امیرزاده شما حالا عطارا شناختید چهر ه عطا از قبل معلوم وهویدابود که جاسوس دوطرفه است در دونقش بازی میکند یک ممثل بسیار خوب وموفق سینمایی است گاهی سر خود را از گریبان اسلام بیرون میکند وگاهی هم از غرب هر کحاکه منافع سرمایه سرسام اور ان باشد مانند ماش هرطرف لول میخورد این گلو پاره کردن ها واین دندان شکتن هاهمه وهم یک درامه بود وبس

>>>   قومندان حالا به هوش امده اظهارات قبلی وی کاملآ احمقانه بود ولی تصمیم که حالا گرفته اگر حقیقت باشد یک تصمیم کاملآ منطقی و عاقلانه خواهد بود تا اینکه خود را از دایره گروه مفسد شر وفساد رها کند وبه حقیقت بپیوندد
نقیب تالقانی

>>>   وقتی همه میگفتند که عطا سیاست نمیداند و باید به حرف بزرگان گوش کند تو حاسوس انگلیس او را امپراطور میگفتی و اتش او را پکه میکردی حال چی شد که حقیقت گویی را شروع کردی یا بادارانت میخواهند برایت یک سناریوی تازه بدهند

>>>   وای به حا تان که، تا حال اشرار بی فرهنگ را نشناخته اید..

>>>   معلم عطا نو فهمیده که به شاخ گاو ...خود را جنگ نیاندازد.

>>>   برعکس تعبیر هارون میرزاد استاد ازقبل کرده اکنون جایگاه سیاسی اش بیشتر شده است به دلیل اینکه ایجاد جبهه نجات افغانستان ؛جذب احزاب وجریان های سیاسی دوری این محور دید وادید شان با دیبلمات های خارجی وغیره موضوعات روزمره به قدرت شان افزوده میشود.

>>>   لعنت بر زور وزر و تزویر.
غنی دارودسته اش یعنی سکولار های تولیدی غرب عبداله و باند های جنایتکار از به اصطلاح مجاهدین دیروز ومافیای امروز ومشاورین بسته بندی شده و وارد شده که اکثریت آنها از باقیمانده های احزاب خلق و پرچم میباشند ویکعده لاشخور های داخلی وبیزنیسمن های که با استفاده از موقعیت شان در کشور های هاروارد کار وزار وطن شده اند همه وهمه بدون استثنا فقد وفقد دنیا پر نمودن جیب های شان وکسب مقام های پر نام و نشان واستفاده جویی های شخصی شان هستند و بودند حتی کسانیکه به نام نجات وطن و بنام وطنپرستی داخل کشور شدند بدام شیطان افتادند و نوکر زر و زور و تزویر شدند هم خود وهم وطن را برباد فنا دادند و دنیای ما و آخرت خویش را سیاه کردند

>>>   یگانه شخصی امروز بالای حساب می‌شود جناب عطا است ایشان توانست بخوبی حزب جمیعیت را دورباه وارد کار زار های. سیاسی کند کلان ترین دست آورد است

>>>   من نمی دانم قحتالرجالی شاید در شمال بی داد می کند که همه بدور این کودک ....سیاسی(عطا) گرد امده اند.
این اقا بخدا غیر منفعت شحصی خودش اگر در فکر فامیل خود باشدچه ماند تا به مردم.
او نه تحصیل دارد ونه کدام علمیت ونه در حلقه نشست برخاست داشت ودارد که اشخاص بدرد بخور باشند.
نمدانم مردم نجیب شمال خود را نا حق در کنار این لاوبالی بی عزت میسازند.
شاید یک تعداد دوستان به عقبه این اقا اگاهی نداشته باشند او در ۱۸ سالگی روی ملحوضات شخصی به صف مجاهدین پیوست یک کورس چند هفته یی کمک های طبی را خواند و در جبهه برای یک دو نفر دیگر یاد داد از انجا شد استاد.
پدرخدابیامرزش کاکا نور محمد یک پر خانه قمار داشت که تمام قمار باز های شمال در انجا قمار می زدند وگاهگاهی یگان تجار کاکا نور محمد را برای سورت کردن پوست های قره قل میخواستند تا پوست ها را دسته بندی کند واین بود تمام در امد زندگی اش.
وقتی دوستم به مزار حمله کرد زن وفرزند را رها کرد وگریخت قریت کشته شده بود با میانجی گری ای اس ای پاکستان از مرگ رهایی پیداکرد و روی بعضی توافقات پشت پرده دوباره به مزار رسانده شد وقتی با گروه مافیایی به کمک طیاره های ب ۵۲ به قدرت رسید تا توانست جیب های خود را پر کرد که این حقیقت مانند افتاب به مردم شمال معلوم است درین اواخر تمام کشور را در پرتگاه سقوط برد ومردم بیچاره شمال را هم به درو خود فریب داد نه چوکی خود قایم کرده توانست ونه کدام طرح سیاسی که بدرد مردم شمال بخورد همینکه مسله دارایی های شخصی اش با دولت حل شد ناجوانمردانه به همه پشت کرد وداخل معامله شد.پس نباید فریب اینده این ....سیاسی را بخوریم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است