یکطرفه نقد و عقده‌گشایی نکنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۲    ۱۳۹۷/۶/۲۰ کد خبر: 154551 منبع: پرینت

حدود ۱۷ سال است که طالب و تروریست در شهر کابل دهشت و وحشت می‌آفریند و در چهار سال پسین چهل هزار انسان را کشته‌اند و در تازه‌ترین مورد وطنداران هزاره‌ی‌مان را در آموزشگاه و ورزشگاه به شهادت رساندند که اکثر دوستان ما نه‌تنها انتقادی از این اعمال تروریستی نمی‌کنند بل‌که به‌نحوی از آن حمایت هم می‌کنند.

امروز که جوانانی به‌بهانه‌ی سالروز شهادت قهرمان ملی به گشت‌زنی پرداختند و بعضی‌های‌شان به شلیک‌های هوایی پرداختند و نا راحتی‌هایی ایجاد شد این اعمال شان برای رهروان مسعود بزرگ نیز نگران‌کننده بود.

اما نحوه‌ی انتقاد از این کاروان‌ها توسط دسته‌ای از دوستان ما خیلی وحشیانه و عقده‌مندانه بود؛ آنهایی‌که به مرگ هزاره خوشحال می‌شوند و هم‌وطن عزیز ما را رافضی خوانده قتلش را روا می‌دارند، امروز داد از مدنیت می‌زنند، و متمدن‌ترین مردم این‌کشور را لنده‌غر می‌خوانند.

نیاز است که علایق قومی را کنار گذاشته از طالب و ترور هم انتقاد کنیم و برای انسانیت دادخواهی کرده و بی‌عدالتی‌ها را که دلیل اصلی انجام چنین اعمال است از بین ببریم، از بند قوم و قبیله بیرون شده‌، شهروندان متمدن شویم.

اگر بی‌جا و بی‌رویه و یکطرفه نقد و عقده‌گشایی کنیم، این گشت‌زنی‌ها بیش‌تر می‌شود و مردان بیش‌تر تفنگ و تلوار به‌دست خواهند گرفت.

همایون نویان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همایون
عقده گشایی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این فاشست ها ترورست نباشند چرا هروقتی تروریزم را بد گویی کنی اینها به نحوی از انحا در دفاع قرار گرفته و هرحرکت ولو مردمی ، قانونی مدنی هم باشد یک نام بد مانند لنده غرانه وغیره نام گذاری کرده آنرا نفیه میکنندچون درآن شعار های ضد فاشستی و ضد ترورستی داده میشود . خیر شما بگویید که شهادت مسعود را چطور تقبح کرد اگر شغار داده نشود تروریزم بد گفته نشود و ورفتار این قاتلان تقبیح نگردد خیر چطور شود ؟
معلوم است که شما درین هم عکس العمل نشان میدهید یعنی دزد در کلای خود پردارد هرکدام شما که ازین کار بد تان می آید ترورست هستید و قاتل اقوام هستید و از انسانیت دور.
والسلام.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است