چرا اولاد هاي ما همشکل ملای مسجد شدند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۷/۶/۲۲ کد خبر: 154598 منبع: پرینت

صد ها مرد خشمگين در تظاهرات گسترده در پکتيا، خواهان روشن شدن سرنوشت زندگی شان شدند.
آنان ادعا دارند که چرا اولاد هاي شان همشکل ملای مسجد به دنيا آمده است؟


چرا اولاد هاي ما همشکل ملای مسجد شدند

چرا اولاد هاي ما همشکل ملای مسجد شدند

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملای مسجد
پکتیا
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی خندیدم
چون ما هم در منطقه ما یک گربه سیاه بزرگ داریم و چند سال است هرچی بچه گربه می بینیم همه سیاه هستند.
فکر کنم تمام گربه های نر از این منطقه فرار کرده اند و تمامی ماده ها مانده برای این گربه سیاه
حمید

>>>   ما که نفهمیدیم ای هموطنا چی نوشته کردن؟!
اگر کسی معلومات دارد، روشنی بیندازد.

>>>   از مادر اولادهایتان بپرسید....

>>>   وقتي شما سالها در دوبي و سعودي مصروف بوديد ملا صاحب به جاب شما خدمت كرد

>>>   چون همین به نفع پاکستان است !

>>>   هیچ کس در دنیا از نگاه تفکر و لباس و قواره،به شکل ملای مسجد به دنیا نمی آید، بلکه این محیط زیست و اطرافیان وی است که او را به هر شکلی تغیر میدهد.
افغانستان از سال ۱۹۱۹ الی ۱۹۹۲ در جهت تمدن و پیشرفت از نگاه لباس و آزادی مردان و زنان و آزادی افکار سیاسی در حرکت بود، هرچند درین راه در مقاطع مختلف با مشکلاتی نیز روبرو بود،بهرصورت مردم در شهرها، خصوصاً مأمورین و کارمندان دولتی و شاگردان مکتب در شهرها ملبس با دریشی عازم کار و مکتب میشدند.
اما با آمدن مجاهدین در سال ۱۹۹۲ در شهرکابل، این تمدن درهم شکست و پکول و پیراهن تنبان مود شد. بعداً که طالبان آمدند وضعیت بحرانی تر شد و چادری و ریش مود شد واز گشت و گزار زنان و دختران در شهر جلوگیری شد.
حالا تا اندازه یی در شهرکابل دریشی مود است، اما در بقیه ولایات و مناطق افغانستان،خصوصاً در مشرقی و جنوبی، خاستگاه طالبان و داعش، دریشی کاملاً محو شده است و مردم از ترس جان خود، هم لباس طالبانی و هم تفکر طالبانی دارند.
بنأ حالا یک دوره طولانی ضرور است تا اولاً در افغانستان امنیت تأمین شود و بعداً دوباره تمدن شهری در سراسر افغانستان دوباره رشد کند.

>>>   یعنی البسه نووانان با کلاه وپیراهن تنبان مانند ملا است ، یعنی مکتب نیست معلم وذدرس نیست که بچه های ما منند یک متعلم با یونیفورم ملبس باشند

>>>   شما جنابیکه از تمدن سال 1919 حرف میزنید که تمام زنان برهنه گشت گذار میکردن اگر تمدن در برهنگی باشد حیوانان متمدن تر از انسان ها هستن لباس افغان ها نشانه عنعنات تاریخی شان است و نباید از تقلید از غربی ها را کنیم و نشانه یک زن مسلمان حجاب او است و شمابی حجابی و برهنگی را تمدن مینامید افسوس بحال شما متمدین قرن 21

>>>   تو که از لونگی پکول و پیراهن و تنبان حرف میزنی و به او افتخار میکنی او هم لباس غلامی در سیصد سال اخر است

>>>   ميگويند كه طالب در عرض راه موتر ترانسپورتي را توقف داد و بعد از گرفتن حق خود از دريور پرسيد كه شما يكماه و دوماه در راه ها بين كراچي،كابل ،شيرخان بندر و اسلام قلعه در سفر هستيد ، چه ميدانيد كه طفل هاي تولد شده در خانهء شما از خود شماست و يا كس ديگر ؟
دريور گفت ، وقتي بچه كمي كلان شد چهره اش را ميبينيم ، اگر به خودما مشابهه بود خوب و در غير آن به مدرسه هاي پاكستان ميفرسيم كه طالب شود

>>>   برهنگی از نقطه نظر افراد حتی در داخل جامعه افغانستان فرق میکند.
اگر شما در یک قریه در سمت شمال بروید و به یک مرد بگویید که چادری را از سر خانم ات پس کن و در عوض چادرنماز که در هرات کروج است.بر سرش کن،او هیچگاهی آن را قبول نمی کند.
اگر یک کابلی به هرات برود و به یک هراتی بگوید که چادر نماز را از سر خانم ات پس کن و در عوض یک پطلون در جام اش کن و یک چادرک در سرش،مثل زنان کابل،او هیچ گاهی قبول نمی کند.
بنأ هرکدام آنها.کوچکترین تغیری در لباس عنعنوی خویش را،به مثابه بی حجابی میدانند.
به همین منوال چه در افغانستان سابق و چه در کشور های متمدن امروزی،لباسی را که آنها میپوشند،از نقطه نظر آنها بی حجابی نیست.
حجاب عبارت از پرده است.این که این پرده تا کجای بدن را باید بپوشاند،از نقطه نظر اشخاص و افراد و کلتور ها فرق میکند.
چرا حجاب یک مرد از ناف به پایین و از زانو به بالا باشد،در حالی که همان را نیز مراعات نمی کنند و در مسابقات زیبایی اندام فقط یک نیکرک کوتاه در جان شان است و تمام سامان هایشان در روی میدان معلوم میشود،اما از زنان از سر تا پایشان باید پت باشد؟
بی بی عایشه محمدی از کارته سخی.

>>>   جوش نبيار لعنتی داغ خوردی
شما جناب که به نوشته های بالا اعتراض کردید.مثلی اینکه درست متوجه نشدید.کاربر محترم چه نوشته.اول اینکه آن بنده خدا فقط دوره های گذشته را تذکر داده .حالا لباس های که مردم افغانستان در زمان ظاهر خان وداوود خان وياحتي داکتر نجیب استفاده میکردن کجایش اشتباه بود.مگر مردم از دین شان خارج شدن.برعکس آن زمان ها مردم بیشتر بااخلاص وبا اراده بودن ایمان محکم و قوی داشتن حالا دران زمان ها هرطور لباس ميپوشيدن ویا نميپوشيدن بخودشان مربوط بود اما تاجایی که من یادم میآید مردم ایمان شان اعتقادات شان مسلمانی شان محکمتر وپررنگتر از حالا بود.حالا مسلمان بودن چه ربطی به لباس دارد .مردم قلبا مسلمان هستند من شخصا خود از تی قلب مسلمان هستم.هیچ کس هم نمتواند مسلمانی من را از من بگيرد .بروهندوستان زن هندی ببین تمامی بدنش را با پارچه لباس پوشانده اما خودش بودایی است.چطور تمام اشياه و وسایل های که غربی ها ساختن از قبیل تلفون.موبايل.کامپیوتر موتر باسيکل.مواد غذایی شان.دالرهايشان برای ما خیلی خوب است فقط لباس های شان بد است.کشور های اسلامی مثلی مصر سوریه ترکیه عراق لبنان پاکستان امارات عربی برو از نزدیک نگاه کن مردم اش چه لباس های ميپوشن اما مسلمانی شان از ما مردم افغانستان محکم تر و باايمانتر است

>>>   سلام دوستان عزیزم
خب اینکه اولادهایتان به شکل ملاهایتان است شاید نتیجه ای جهادنکاحی باشد که توسط مولوی هایتان به وقوع پیوسته باشد چون قبلا بصورت مخفی بوده الان داعش ازین پروژه عملا رو نمایی کرده است.
مشفق

>>>   هههههه ،در کشور افغانستان هیچ چیز تغییر نکرد و هیچ کس نه فهمید چه لباسی رو باید پوشید، چه کلچری رو پذیرفت چه چیزی رو باید قبول کرد ، پاکستانی ها مانن افغان زنان شان یه نوع لباس دارند که پنجابی بهش میگن و مردان شان نیز مانن افغان ها لباسی همان شلوار و پیراهن است، هند هم چنان، اما مشکل اینه که از نگاهی فرهنگ نود و نو ساله هیچ تغییری دیده نشده که چه کسی در چه جاهی ودر چه درجات رسید چه پیشرفتی، چه فرهنگ سازی، چه تغیرات اجتماعي، فرهنگ سازی و... صورت نگرفت در همان چاهی که بود تا الان دست و پا می زند، ما که هیچ نوعي از تغییر در هیچ چیزی ندیدم، دانش صفر، فرهنگ اجتماعی صفر، مرد سالاری صد، زن ستیزی صد، آدم کشتن صد، دزدی صد، غارت اموال مردم صد، دین داری صد، ترقی اجتماع صفر، اینه کشور افغانستان که 99سال از آزادی آن می گذرد در پاین تر عقب مانده ترین بیسواد ترین کشور های جهان قرار دارد.

>>>   تمدن با لباس و اندیشه و فرهنک است. لباس طالب ملوس با جرم طالب است لباس منظم نشانه از اندیشه روشن و متمدن یک انسان است حجاب با قلب رعایت میگردد نه با پوش کردن شما در افغانستان دیدی که جادری که زنان رادرخود جای میدهد بد ترین اشخاص از این پوشش برای جنایت استفاده کرد و ملیون ها انسان را غرق و نابود کرد. بهترین حجاب برای یگ انسان علم و اندیشه سالم اوست نه چادری و چادر سیاه که گنهکار و بی گناه را یک قسم نمایش میدهد.

>>>   اگر هدف تان از شكل ظاهري و قواره و چهره شان باشد، حتماً ملاي مسجد تان كدام كس مثل ملا لندي سمت شمال است ، نوبت خود را حلال ميكند، چون معمولاً در أطراف ملا نوبت ميداشته باشد و هر روز بايد يك خانه برايشان نان بدهند و يا ملا را بخانه ببرند، بخاطر خاطر جمعي تان تست DNA نمائيد، ملا ها زياد حرامي شده اند،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است