زن افغانستانی برنده انتخابات ایالتی در آمریکا (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۰۴    ۱۳۹۷/۶/۲۲ کد خبر: 154628 منبع: پرینت

یک زن آمریکایی افغانستانی تبار برنده انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ایالت نیوهمپشایر آمریکا شد.

صفیه وزیر که ۲۷ سال دارد، توانست در انتخابات مقدماتی ایالتی، رقیب خود را که برای چهار دوره در مجلس ایالتی نیوهمپشایر نمایندگی کرده بود، شکست بدهد.
او در حالی پیروز این انتخابات شد که دیک پتین، رقیب کهنه‌کارش در هنگام کارزار انتخاباتی همواره می‌گفت که پناهنده بودن خانم وزیر بر کمپین او تاثیر منفی می‌گذارد.

خانم وزیر در واکنش گفته بود: "این ایالت برای ۱۱ سال خانه من بوده است. من می‌فهمم که او [رقیبش] در اینجا بزرگ شده اما اکنون من در اینجا هستم. من افتخار می‌کنم که بگویم که نیوهمپشایر خانه من است."

به گزارش بی بی سی، ریک بالی، رییس حزب دموکرات‌های نیوهمپشایر، گفت که نامزدی صفیه وزیر نشان‌دهنده "تغییرات نسلی، جنسیتی و قومی در منطقه بوده است".
این زن آمریکایی افغانستانی تبار شش سال داشت که با خانواده از افغانستان به ازبکستان رفت و در سال ۲۰۰۷ با مادرش در آمریکا پناهنده شد.
او در دبیرستان/لیسه کنکورد فارغ التحصیل شد و در سال ۲۰۱۳ شهروندی آمریکا را به دست آورد.
سه سال بعد، پس از کار در فروشگاه زنجیره‌ای وال‌مارت و سپس کتابخانه دانشگاه، مدرک تحصیلی از یک کالج محلی دریافت کرد.
او متاهل و در انتظار فرزند سوم است.

یکی از انتقادهای دیگر رقییش این بود که این مادر باردار با دو کودکش چگونه می‌تواند از عهده امور ایالتی برآید.
مقامات نیوهمپشایر می‌گویند اگر خانم وزیر در انتخابات ماه نوامبر دنیس سوزی، رقیب حزب جمهوری‌خواه را شکست دهد، او اولین پناهنده‌ای است که اداره امور ایالتی در نیوهمپشایر را برعهده گرفته است.

کد (10)


زن افغانستانی تبار برنده انتخابات ایالتی در آمریکا

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زن آمریکایی
افغانستانی تبار
نظرات بینندگان:

>>>   خداوندبرای هرکس یک استعداد داده که ازش استفاده کنه و چون ایشان توانایی‌شان را داشته که به همچنین مقام راه پیداکرده ومن هم برایشان آرزوی موفقیت می‌کنم که همیشه کامیاب باشند

>>>   پیروزی خانم وزیر را برایشان تبریک گفته و موفقیت های مزید شان خواهانیم. لطفاً از استفاده اصطلاح"افغانستانی" دریغ ورزید چون هر کسی که از افغانستان افغان است

>>>   انهای که در خارج اند نه به زن ونه به مرد به هیچ کدتم شان افتخار نکنید اکثرشان مانند زلمی خلیل زاد وجلالی وکرزی وغنی وعبدالله و... هستند تا این تعهد را نداشته باشند تا این جا هرگز نمی رسند وطبعا اگر چنان باشند به هیچ صورت برای افغانستان وافغانها مفیذ فایده نبوده بلکه مصیبتی در مسایب ما افزوده میشودنه تنها انها اینهایش که در بیرون هم نبوده چون معنوی وقانونی وبسم الله محمدی وگیلانی ومجددی گردیده در وطن فروشی وخیانت به ملت دست کرزی وهبدالله وغنی را از پشت بسته اند چون مزدور مزدور است خارجی وداخلی ندارد هریک میکوشد تا در خدمت گذاری واخلاص از دیگری پیشی بگیرند
ولایت خان از کاپیسا

>>>   ما افغان ها خیلی احمق هستیم . این زن دیگه افغان نیست هرجا درسرخط هرخبر های داخلی ببینی میگن امریکائی افغانی تبار. چرا این همه خود را فریب بدهیم. این دیگه افغان نیست چون پیش از اینکه به سنای امریکا داخال شود باید نسبت به کشور امریکا سوگند بخورد تا منابع امریکا را در اولویت قراربدهد.
اریامهر ازکابل

>>>   یک مردی که مادرش آیرلندی و پدرش آلمانی است،رییس جمهور امریکا مقرر شده است.میدانید این مرد کیست؟
دونالد ترامپ.
اما در آلمان و آیرلند هیچ کس خبر ندارد.زیرا سالها است که این مرد آلمانی و زن آیرلندی،تبعه امریکا بودند.
بنأ کسی که دریک مملکت بجایی میرسد،این محیط زیست او است که او را له جایی میرساند،نه زاد و ولد و جای تولد وی.
اگر این زن افغان در جنگل های افریقا و آمازون بزرگ میشد،حالا شاید رندگی جنگلی میداشت.
همین حالا اگر یک امریکایی سالها در افغانستان رندگی کند و زبان مردم را یاد بگیرد و تابعیت افغانستان را داشته باشد و به مردم خدمت کند،ما او را امریکایی نه،بلکه افغان میشمریم.
بنأ شما متوجه این نباشید که کدام افغان در خارج به کجا رسیده است و چه میکند،زیرا او هرچه میکند،له مملکتی میکند که در آن زندگی میکند،بلکه شما به افغانها و خارجی هایی فکر کنید که در داخل افغانستان رندگی میکنند و برای افغانستان چه میکنند.

>>>   صفیه وزیر برای تمام زنان افغانستانی)قابل افتخار است. مؤفقیت بیشتر برایش آرزو میکنم.

>>>   أصلاً نسلت از همانجا باشد، تو و امسالت براي افغانستان چه كرده ايد كه به أمريكا نمائيد، حيف أمريكا كه من و تو را نان و جا ميدهد، وأي بر حال مردم منطقه كه تو نماينده شان باشي

>>>   "من افتخار می‌کنم که بگویم که نیوهمپشایر خانه من است."
خوش باشی قندولکم. چون تو کم نیستند گوسپندانی که هرجا که علفش سبزتر بود را خوش دارند. شعار امثال تو اینست که گور بابای وطن ! صرف باید به فکر خود باشم.

>>>   آن هم تبعه امریکائی است به افغانستان کدام ربتی ندارد
صالحه

>>>   برای افغانستان افتخار نیست

>>>   دوستان عزیز وهموطنان گرامی .
اینکه فلاندختر خانم در انتخابات پارلمانی این کشور وآن کشور پیروز شد کوچک ترین فایده ی برای ملت افغان ندارنداین هاهم بازی دستگاه های استخباراتی همان کشور هااست که اجنت های خود را میخواهد تحت نام این وآن در زیر چتر استخباراتی خود بهره برداری سیاسی ، مذهبی نماید همه این بازی های شیطانی صرف به خاطر فریب جوانان بخصوص گمراه نمودن زنان ودختران افغان ما میباشد تا از این طریق دختران معصوم ما را توسط همین اجنتان خود به دام شیطانی بیندازندیک سوال خیلی ساده . چرا تاکنون یک پسربچه افغان نتوانسته به اصطلاح این افتخار دروغین را کسب کند ؟ اگر هر دختر وپسر افغان که هموطن مادر هر عرصه از زنده گی یک پیروزی را کسب کند مایه افتخار ما میباشد مانند خواهر که چندی قبل در امتحانات کانکور سال 1397 در داخل کشوراول نمره عمومی گردیدجای افتخار وتمجید است باید به آن به دیده قدرنگریست هر آن کسی که از جغرافیای کشور ما خارج شده باشد وتابیعت کشور دوم را گرفته باشد او دیگر از مانیست ودر زنده گی هم از کشور ما نخواهد شد .

>>>   به افغانستان کدام ربتی ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است