اینبار مرکز زلزله غوریان هرات بود
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۰    ۱۳۹۷/۶/۲۳ کد خبر: 154631 منبع: پرینت

ساعت ۷:۲۲ بامداد امروز زلزله‌ای به بزرگی ۴.۴ ریشتر رخ داد و برای نخستین بار ثابت شد مرکز آن ولسوالی غوریان در غرب شهر هرات بوده‌است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دو سال پیش‌، تحقیقی از یک پژوهشگر ایرانی منتشر شد که ادعا می‌کرد مناطقی از غرب شهر هرات روی گسلی زلزله‌ خیز قرار دارد. وی هشدار داده بود که این گسل نزدیک ۱۰۰ سال است که خاموش است و این خاموشی نگران کننده‌است.

سپس نهادهای پژوهشی داخلی افغانستان، این تحقیق را غیر علمی عنوان کردند.
هرات کم‌ و بیش زلزله‌هایی را تجربه داشته اما مرکز آن همواره مناطقی در شرق ایران بوده‌است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلزله
غوریان
نظرات بینندگان:

>>>   زلزله به سه شکل صورت میگیرد.
یا بصورت طبیعی در اثر تصادم اقشار زمین و استحکاک آنها با یکدیگر.
ویا در اثر استخراج معادن نفت و گاز و ذغال سنگ و در نتیجه ایجاد حفره ها در قشر زمین و در نتیجه فروریختن آنها که باعث زلزله میشود.
و یا هم در اثر آزمایشات زیر زمینی سلاح های ذروی و هستوی.
ناگفته نماند که نیکلای تسلا اختراع کننده جریان برق متحول که فعلاً در تمام جهان برای انتقال برق از فاصله های دور به شهر ها ،از همین اختراع وی استفاده میکنند،میخواست یک استیشن بزرگ برق بسازد که در آن امواج صوتی توسط جریان برق قوی ساخته میشد و فریکوینسی آن بالا میرفت و این امواج را با از فضا بالای زمین و یا هم از زیر زمین انتقال میداد که در نتیجه سبب زلزله های بزرگ در شهر ها میشد.
اما دولت امریکا بعداً مانع مار او شد و اسناد او همه ثبت وقید شدند و خودش در تنهایی در یک هوتل مرد.
همین قسمی که صدای شما از طریق تیلفون توسط امواج برقی قوی ساخته شده و انتقال میکند و در گوشه دیگر دنیا دوباره به صوت تبدیل میشود و مخاطب شما آن را میشنود،به همین منوال توسط همین صوت،امکانات بلند بردن فربکوبنسی آن توسط برق و در نتیجه ایجاد زلزله در یک منطقه نیز امکان پذیر است.
خو مه همراه شما چه بگویم؟
شما آنقدر با دین و قرآن و نماز و روزه و شق القمر پیغمبر تان گرفتار هستید،که اصلاً بویی از طبیعت و قوانین طبیعت و انرژی طبیعت و تغیر و تبدیل آن و استفاده آن در تخنیک و تکنالوژی و غیره نمی برید.
اگر یک موضوع راجع به دولت و یا گلبدین و یا قومیت و با یک چیز دیگر نوشته شود،صد ها نظر مثبت و منفی و دار و دشنام و غیره،درپای این موضوع از طرف مردم منحیث نظر نوشته میشود.
اما اگر یک موضوع علمی نوشته شود،همه ثمن بکمن.هیچ کس هیچ چیزی نمی فهمی و هیچ چیزی نمی نویسد و فقط من باید جواب بدهم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است