هنوز کرزی متهم ردیف اول است
لطفا دیگر به چشم مردم خاک نزنید! حامد کرزی هنوز متهم ردیف اول است! هنوز از یاد نبردیم که سنگ تمامی بناهای تخریب و کشتار قومی و مذهبی را همین کرزی گذاشته است و امروز ما، تداوم بازیهای دیروز کرزی با این ملت است 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۱۱    ۱۳۹۷/۶/۲۴ کد خبر: 154637 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) تمامی اتهام های امروز بسوی کرزی نشانه می رود و در حقیقت متهم ردیف اول کرزی است.
نیم نگاهی اجمالی به دوران ظاهرا 12 ساله ی حکومت حامد کرزی بر روان و ذهنیت مردم ملکی و مجاهدان و سران سیاسی و چهره های شاخص کشور که در باطن به مراتب طولانی تر از این است و تا سالیان متمادی دوام خواهد داشت و قیاس آن با دوران کوتاه حکومت اشرف غنی که در همان دو سال نخستین دولت وحدت ملی خلاصه می شود؛ نتایج شگرف و قاطعی بدست می دهد.

در ابتدا باید اذعان کرد هرچه امروز اشرف غنی احمدزی به عنوان نماینده ی فاشیزم های منتخب غرب برای جایگزینی حامد کرزی و ارگ نشینی، برداشت و درو می کند؛ محصول همان بذرهای معیوب و تخم های تفرقه ای است که دیروز رییس جمهور پیشین کاشته و آگاهانه آنان را پرورش داده است.

از آنجا که بر کرسی قدرت نشستن و بدست گرفتن عنان اختیار حکومت در افغانستان ملزوم سرسپردگی و خوش خدمتی برای غربی ها است و حمایت قدرت های جهانی را می طلبد؛ باید امریکا را پیروز میدان نبرد فاشیزم پشتون ها با دیگر اقوام و حتی خود پشتون ها و در مقابل انگلیس و اتحادیه ی اروپا را محکوم به شکست ابدی در این وادی دانست.

در واقع هرچه امریکایی ها در تلاش برای خدشه دار نکردن ظاهر و وجهه ی سیاسی حامد کرزی موفق بوده اند و راه را برای گریز وی از به گردن گرفتن و مسوولیت مستقیم قصورات فاحش حکومتی چه در سیاست داخلی و چه در سیاست خارجی باز گذاشته اند هرچند برای انگلیسی ها و اتحادیه اروپا اوضاع بگونه ای دیگر رقم خورده است.

دیگر جوامع غربی از جمله اتحادیه اروپا و انگلیس که بدنبال قد علم کردن در برابر یانکی ها و عقب نماندن از قافله ی قدرت و سلطه بر جریانات سیاسی و امنیتی منطقه بوده اند؛ تیشه به ریشه ی اشرف غنی زده اند و بدین منوال که پیش می رود وی دیگر امیدی به بازگشت به قدرت و مشروعیت در ارگ ریاست جمهوری را هرگز نخواهد داشت.

رییس جمهور محکوم به شکست و انزوای کنونی با هر گامی که برمی دارد و با هر تقلایی که می کند بیش از پیش در این مرداب فرو می رود؛ ناخواسته و ناخودآگاه جور ندانم کاری ها، خیانت ها و خطاهای فاحش رییس جمهور متظاهر پیشین را می کشد.

دیگر برهمگان واضح است که اشرف غنی بر کرسی ریاست دولتی تکیه نموده که تمام نهادهای سیاسی، امنیتی، عدلی و قضایی و مدنی آن در دوران کرزی اساس گذاری شده و از جانبی آقایان کرزی و احمدزی هر دو از جمله سر برآوردگان غرب بوده و از حمایت کشورهای غربی بخصوص آمریکا برخوردار بوده و هستند ولی در شیوه حکومتداری آنها تفاوت های زیاد دیده می شود.

کرزی پیمان امنیتی با آمریکا را با وجود تصویب شورای ملی امضا نکرد ولی غنی در اولین هفته احراز مقام ریاست جمهوری اش پیمان امنیتی با آمریکا را امضا نمود. به طوری که از هیچ کس پوشیده نیست، کرزی در تمام دوران زمامداری اش تعریف روشنی از دوست و دشمن به دست نداد و همیشه بین دو جریان آب شنا کرد و هرگز غرق نشد. زیرا کرزی نه برای دوازده سال که برای دور بعد از اشرف غنی نیز درنظر گرفته شده بود.

برخی سیاستمداران جاهل که میان سرسپردگی کرزی و اشرف غنی فرق قایل بودند تصور می کردند که کرزی از دستورات آمریکایی ها و غرب سرپیچی می کند و به همین منظور است که امنیت به کشور بر نمی گردد. ولی اینکه می شود که مشاهده کرد که هرچند به غربی ها نزدیک باشند یا نباشند، اینها سرسپردگان واقعی آمریکا هستند و دستورات آنان را اجرا می کنند. یکی بصورت سخت تر و دیگری نرم تر!

اینک نیز جای تاسف است که باز هم سران (اصطلاح سیاسی) کشوری به حامد کرزی اعتماد کردند و تصمیم دارند او را یکبار دیگر به عنوان رییس جمهور به مردم معرفی نمایند. اینها نه شعور سیاسی دارند و قدرت درک اوضاع! اینان نان به نرخ روز خوردن را به عادت روزانه مبدل کرده اند و کلا فراموش کردند که باید نه تنها برای خود که برای این ملت جانفشانی کنند.

لطفا دیگر به چشم مردم خاک نزنید! حامد کرزی هنوز متهم ردیف اول است! هنوز از یاد نبردیم که سنگ تمامی بناهای تخریب و کشتار قومی و مذهبی را همین کرزی گذاشته است و امروز ما، تداوم بازیهای دیروز کرزی با این ملت است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   کسیکه دالر را از 58 به 78 رساند!
روزانه بالاتر از 200 نیروی امنیتی و دفاعی را به دام مرگ کشاند!
بیکاری را از ٪10 به ٪80 افزایش داد!
پودری را از 100 ها نفر به 10000 ها نفر رساند!
افغانستان را از صف کشور های جهان سوم به چهارم برد!
انفجار و انتحار را از ٪15 تا ٪40 ساخت!
سرک ها و کوچه های کابل را با پوسته ها بند کرد!
ولسوالی ها و ولایت را به دست طالبان سقوط داد!
نفاق قومی را به وجود آورد!
گراف دزدی و جرایم سنگین را به اوج رساند
چی لقب برایش میدهید؟

>>>   از نظر روانشناسی کرزی خصوصیت رهبر ورئیس جمهور یا مقام حکومتی را نباید داشته باشد بهترین کاربرای او رهنمای معاملات است که بتواند دوطرف رابه اجرای معامله دادوگرفت متقاعد سازد
ر

>>>   همین دزد خاین یعنی کرزی را شما انگلیسیهای شیاطین و امریکایییهای خونخوار بر مردم افغانستان تحمیل کردید. چرا چند سال پیش کرزی جنایتکار را دزد خطاب نمیکردید که حالا دزد خطاب میکنید؟ دلیلش این است که کرزی حالا به شما غربیها پشت کرده و به روسیه روی اورده است.
احمد

>>>   انگلسیهای خونخوار

>>>   شاد دزد خون ملت را مکید و برای خانواده اش آسایش فراهم کرد بلاخره اگر خدای وجود دارد در این دنیا میخواهیم مجازاتش را ببیند.

>>>   همه ارکان دولت دزد اند و گروه مافیا اند افغانستان را چپاول و غارت کردند

>>>   ( چای خانه ) :
( د وقتای سابق ای دریای کابل نبود ، عابدرامان خان با ازره جات جنگ داشت، امرکرد اَو را سر ازره جات بند کنند ، اموبود که مردما اوه از طرف بامیان بطرف کابل کشیدن ووسط شهر جوی کلان کندند که انه امی دریای کابل نام گرفت او وقتا هرماهی داشت برابر قد مه ، خدا مغفرت کنه خلیفه رضا میگفتن از قطغن بود او وقتا بلخ ملخ نبود هرکس ازو طرف سالنگ می آمد می گفتن از قطغن یا ترکستان آمده با خود امی پوست قره قل خربوزه خشک می اوردن ،بچه ئی خلیفه چنگک را انداخته بود زورش نمیرسید که ماهی رابالا بکشه مه دویدم هردوی ما زور زده ماهی ره بالا کشیدیم ،ای امو سال بود که خروس چوف بکابل امده بود، او وقتا انتحارمنتحار کسی نمی فامید بادی گاردای خروس جوف دشهر می گشتن سیل میکدن ، مردم می خواستن با اونا حرف بزنن اما ترجمان نبود مه کم کم انگریزی بلد بودم به یکی از گارد ها گفتم : مستر مسلمان لازم ، او فامید به اشاره گفت اگر مسلمان شوم مره حلال میکنند ، خوب وقتا بود خیرو برکت بود هرچیزی فریمان بود )
ر

>>>   ﺩﺷﺖ ﻣﺎﻥ ، ﮔﺮﮒ ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺷﺖ ، ﻧﻤﯽ ﻧﺎﻟﯿﺪﻡ؛
ﻧﯿﻤﯽ ﺍﺯ ﮔﻠّﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺳﮓِ ﭼﻮﭘﺎﻥ ﺧﻮﺭﺩﻩ

>>>   دولت امريكا و انكليس هم همين جنايتكاران و دزدان را كار دارد اين قانون استثمار است .

>>>   کرزی را چپنکی گیرکرده اند بیچاره تنها ده هزاردالر دربانک جرمنی دارد انهم معلوم نیست کم شده یا زیاد ؟؟

>>>   Roshan
از این حکومت دزد چی توقع دارید خود دولت دزد است با دزدان قول قرار بسته است
کسیکه در این دولت ایفا وظیفه میکند همه شان دزدان پت پت نیست برحالا در پیش رویت دزدی میکنند

>>>   Hashem
كجاست قانونيت وشفافيت كه هميشه غنى چيغ ميزند شروع كند از مشاور ارشد خود در امور پارلمانى خاموشى به معناى شريك جرم بودن است .

>>>   Qarizada
این ادمک روانی متعصب به همینگونه دزدان ضرورت دارد چرا که خود دزد بزرگتر است و با همینگونه بیسوادان و دزدان میتواند تجارت های خانوادگی حود را پیش ببرد.

>>>   رهبران جهان که دزدان میلیون دالری هستند، خس دزد هستند. من فکر نمی کنم که کرزی با صد ها ملیارد دالر کمک های خارجی به افغانستان و ده ها ملیارد دالر ارزش سالانه مواد مخدره افغانستان در بازار های جهانی، در جمله خس دزد ها باشد.

>>>   این هم از شانسی مردم افغانستان است.این کرزي .... را به عنوان ریس جمهور به مردم افغانستان تحمیل جای که به مردم خودش به مملکت خودش خدمت بکند متاسفانه خیانت بزرگ را کرد خداوند لعنت اش کند

>>>   تشویش نداشته باشید آقای وزیر مالیه اکلیل حکیمی نیز به صدها میلیون دالر به حساب دختر و پسر آقای اشرف غنی به امریکا سرازیر نموده است و حق خودش را نیز به حساب بانکی خودش خانمش و دخترانش نیز سرازیر نموده است. درسال 2020 باز روزنامه های جهان انرا افشا خواهند نمود.
بابک قندهار

>>>   کرزی بزرگترین است یا عطا وپاروک وردک ؟؟

>>>   باید حکومت افغانستان از ملل متحد یا ارگان کشفی جهانی مثل پولیس انترپول بخواهد معلوم کنند در طول این سی سال کلانترین دزد افغانستان کی است ؟؟؟

>>>   دیلی میل بچیم!نیرنگ وزرنگی کرزی به حدیست که شما میتوانید تنها یک روی سکه را رو کنید پولهای الکوزی وحبیب گلزار وابراهیم محب وداود نصیب وبسیاری دیگر از تجار دوبی سرمایه گذاری کرزی است دو پروزه ای بزرگ محب تاور اصلا از کرزی است وصدها پروزهبنامهای مختلف از جناب کرزی میباشد در اختلاس های اقای وردک که به سه ویا چهار ملیارد دالر میرسد سهم اقای کرزی محفوظ میباشد
شاید دیلی میل کوشش نمودهکه حداقل مایه ای کرزی را رو نمایند وگرنه به تخمین تبنگ چی که از محاسب های ورزیده ای کشور است سرمایه ای جناب کرزی را بیش دوملیارد دالر تخمین نموده است خلاصه زهر را چه کم وچه بیشش هردو کشنده است این تنها سرمایه ای ناچیز اقای کرزی است این که چقدر زاخیل وال زراندوزی نموده وچه قدر هم اقای محمود کرزی وشاه ولی خان کرزی و... دارندحسابش از حد واندازه بیرون است
موچی

>>>   Salam
من از شهروندان پشتون تبار خود مى پرسم ، آيا تمدنى را مى شناسيد كه افغان در تاريخ ناجى آن بوده باشد ، جز تاريخ سياه و قتل و كشتار و غارت !
يك نمونه از تمدن درخشان علمى ، فن آورى و ادبيات را شما در تاريخ سياسى و انسانى پشتون ها ( افغان ها) نشان دهيد !
مگر احمق بايد بود كه تمدن و تاريخ درخشان خراسانى را در مقابل عصبيت قبيله يى وسنت هاى انسان سوز افغانيت از دست داد.
ما سه سده اين تجربه يى تمدن سوز را داريم ، فكر كنم ديگر كافى است .

>>>   چند سال قبل حالت اقتصادی عزیزی به حدی خراب بود که اگر حمایت وپشتیبانی مرحوم مارشال فهیم از او نمی بود مانند شیر خان وفیروزی جایش زندان وبانکش محکوم به شکست میشد حال چه شد که درظرف پنج ویاشش سال این شخصیت ور شکسته وبان ورشکسته ودوفلوپر ورشکسته روی اب امده وتقریبا یک ملیارد دولار وبیش تر ازان را در دوبی سر مایه گذاری مینماید؟ کدام گنج غیبی پیدا کرده ویا از خانه اش اثار عتیقه وانتیک یافت شده و...؟طبعا همه بامن موافق هستید که یکی ازین دوکس باید
پول نقد تزریق نموده یا خلیل زاد ویاهم کرزی احتمال سرمایه گذاری خلیل زاد بسیار کم است زیرا حرکات وسکنات اورا امریکای ها زیر ذره بین دارند هرقدر از هر پروژه منبع بدست اوردانها میدانندولی کرزی بلیمیتواند نصف از سرمایه هایش را از طریق محمود جان کرزی در اختیار عزیزی گذاشته باشد واو تا این حدشهرت کسب نماید تاحدی که شیخ های دوبی هم عزیزی را گاهی در کنار خود به سفر های خارجی ببرند
چشم بخیل کور اگر عزیزی از هر طریقی پول بدست اورده وتا این حد مشهور گردیده باعث افتخار افغانه است گرچه ده ها ملیون افغان از گرسنگی وفقر رنج میبرد واز بیکاری راه مهاجرت وفرار از وطن را پیشه کرده اند اگر سرمایه گذاری نمیشد در افغانستان میتوانست ده ها هزار افغان را در دوبی استخدام مینمود ولی بجای انها هندوستانی وپاکستانی را به کار میگمارد
روز گم بی روزگار

>>>   آقاي عزيز هوتك خواهر زاده خليلزاد است. او قبل از اين پول هاي باد آورده، در ماسكو مانند ديگر خلقي هاي بگيل در ريلك قوت و لا يموت ميكرد.

>>>   با عرض سلام و تقدیم احترامات به سایت کاغذ افغان: اګر چنین شود ملت آګاه ما هم دیګر قرار نمینشیند و در مقابل این تقلب کاران و جنایت کاران و وطنفروشان ایستادګی مینماید. و کشور را بار دیګر از چنګال این...نجات خواهد داد. ملت ما خواهان صلح سرتاسری اند و ارزو دارند که از طریق صلح و مذاکره با احزاب سیاسی، ګروه ها و اقوام مختلف کشور مباحثه و مفاهمه نمایند. و کشور را از بحرانها و چالش های که صد راه قرار ګرفته است محار نماید و این ملتیکه ۴ دهه جنګ و بدبختی را چشیده آنرا تجربه و پشت سر ګذشتانده است. نجات بخشند. اګر شاه شجاع سوم چنین برنامه را داشته باشد شکی نیست و از دست این مداری امریګایی هر چیز میاید ملت ما در این نقطه اساس باید بیدار باشند و مووضوع را جدی بګیرند ما نیز از آقای داکتر صاحب عبدالله و دیګر احزاب و سیاسیون این تقاضا را داریم که هنوز زود است که دست این تقلب کاران و معامله ګران را هر چه عاجلتر بګیرند. ما ملت دلیر همیشه کسانیکه از درب حق به سوی بیشرفت ترقیی و تعالی کشور ګام برمیدارند لبیک ګفته و دوشادوش شان و در کنار شان با قامت رسا ایساده ایم. و ازاین حریم مقدس همیشه دفاع نموده ایم شما نخبګان و سیاسیون محترم به اواز بلند صدای تانرا بګوش تمام ملت برسانید باز ببینید که مردم و طن دوست شما چګونه با شماو در کنار شما قرار خواهد ګرفت.
نوری از شهر بیدر

>>>   فاسد بخاطری هستند که دزدان سقوی را سیر نمودند و به قوم خود خیانت کردند و باید هردو ایشان برای مردم خود جواب ګو باشند. چون دزدان و چپاولګران را حمایت نمودند.

>>>   جناب کرزی صاحب درینمورد بیشتر خدمت کرده اند که باید لقب (ام الفساد ) برایش اعطا گردد ، غ تاحال ازتعیینات حکومتش فارغ نشده وبرای فساد وقت تا حال نیافته است
ر

>>>   از شتر پرسیدند که کوتل بالا بد است ویا کوتل نشیب گفت با راه گل الود رنگ هر تاه ان در گور باشد!اگر ازمن می پرسی باعبدالله وگلب الدین رنگ هر چهارشان در گور باشد وقتی مزدور شدی ووابسته دیگر فساد وفاسد از اینها خیلی خوب است این سرمایه ها ومعادن زیر زمینی وموقعیت استراتیجی کشور که ارزش ان به تریلونها دلار میرسد اینها مفت ورایگان فقط در برابر کرسی های پلاستیکی به اربابان عرضه نموده اند واختیار هوا و زمین سرزمین را در اختیار انها گذاشته اند ما درکشور خود هیچ نداریم وانها در کشور ما صاحب همه چیز هستند ایکاش انها فاسد وفساد پیشه میبودند ولی این حالت را بالای ملت وکشور نمی اوردند
معلم داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   کمیشن کاران پارلمان از هردوی اینها فاسد ترند

>>>   دکترفاروق «وردک» اخیراً درمحضر شماری از «مجاهدین»، « با لحنی دردمند و شکوه سرا» شرحی از فساد بزرگ مالی که محمد حنیف «اتمر» مسبب آن است؛ ارائه داد.
اتمر را بی پرده پوشی، واژۀ « انگلیس» قرار داد.
فاروق وردک فی المجلس عنوان کرد که حنیف اتمر «وزارت معارف را چور کرد.»
«اول در بخش ساختمان ها وتعمیرات وزارت معارف از دونر های خارجی ۴۰۰ چهارصد ملیون دالر گرفت و حیف ومیل کرد و پروژه ها را از حساب بودجه انکشافی وزارت معارف مجرا کرد.»
مورد بعدی، به نقل از فاروق وردک این است: « ازبانک جهانی ویواس ای دی تحت عنوان تربیه معلم مبلغ ۳۲ملیون دالر را گرفت و به جیب خود انداخته است واین پروژه کاملا خیالی بود درحالیکه این پروسه از طریق ریاست تربیت معلم از بودجه دولتی وزارت معارف به شکل عادی پیش می رفت واین پروژه خیالی در دو سال دوام کرد.»
«سوم به نام خریداری ۱۴۵موتر برای وزارت معارف میلیون ها دالر را با محمود کرزی یکجا حیف ومیل کردند درحالی که در قرار داد، موتر جاپانی ذکر شده بود؛ فقط چند عراده موتر ناچل کوریایی دو دروازه یی را آوردند ودوسیه بسته شد.» درگزارش قید شده است که کارکنان وزارت معارف ازین ماجرا مطلع اند.
چهارمین شرحیات فاروق وردک: حنیف اتمر« ۹ ملیون دالر تحت عنوان سروی واحصاییه معارف از بانک جهانی گرفته هیچ کاری انجام نشد و مورد پنجم: ۱۶۵ مشاورین خیالی داشت که معاش هر یک آنها از ۱۵۰۰ دالر بالا بود. » وردک به جهر گفته است که اتمر از سوی غنی مورد پرسش قرار نمی گیرد.

>>>   حتما کسی خواهد نوشته ( نه کل به نه....)

>>>   واقعا یک تعداد از هموطنان ما موقع قیافه نحس هردويشان را در تلویزیون مشاهده می کنند به بدترین اعصاب خرابی مواجع میشوند حتی بعضی از وطنداران ما خیلی تحت فشار روزگاری فلاکتبار گرفتار اند خشم و نفرت خود را به سری اقوام و خانواده اش خالی میکنند از این مورد ها قبلا 10 درصد وجود داشت و حالا به چهل درصد رسیده است.

>>>   مردم ما این طوری قضاوت میکنند البته قضاوت شان بجا است. میگویند این آقایان که گرفتاری چوکي ریاست جمهوری هستند دوسال از حکومت وحدت ملی میگذرد نتیجه صفر.صفر. هیج بوی از دولت داری نميبرند هر روز هم بدتر از روز قبل میشود برای چه استعفا نمیدهند هرروزه مورد نفرت و تنفر ملت قرار می گیرند. تحویل بدهند به یک نفر که خیلی وارد است. ما در داخل و خارج از کشور تعداد ی زیادی انسان ها ی شریف و درستکار تحصیل کرده و دانشمند داریم حالا فرقی نمیکند پشتون ویا فارس باشد ازبک ویا هزاره باشدکه هر تا ر مويشان از طلا بالاتر
برای مردم ما اهمیت و ارزش دارد بخدا مردم ما گرفتار شده اند همگی یکی یکی روانی شدن

>>>   تا جاییکه ما میبنیم اګر وقت ربانی را به یاد بیاوریم وحشی ترین و فساد ترین دوره بود که نی به زبان قلم جور میاید و نی به ګفتن اش خلاص خواهیم شد.

>>>   کسانیکه از راه غیر دموکراتیک و غیر مشروع به قدرت رسیده اند ، ما نباید انتظار آوردن یک تغیر سالم را داشته باشیم .
کزری به زور آمریکایی ها به ما تحمیل شد و غنی با آرای تقلب و لابی گری در خارج از کشور، که در هرود کاندید هیچ ارده ملت دخیل نبوده از تعدادی اگر رای هم گرفتند به گونه فریبکارانه بوده .
هردو دو روی یک سکه هستند .

>>>   سك زرد برادر شغال .

>>>   غنی و کرزی
چهره ها و مهره هایی خائین
حکومت هایی مردم دشمن و دشمن پرور!
پانزده سال گذشته حوادث و رویدادهایی خونین و ریخته شدن خون مردم ما دریک بازی بی پایان مهره ها وچهره هایی خائین وحمایت از فرهنگ وحشت ، طالب ، تریاک و ترور ، دست آورد آن به جز فرو بردن این کشور و مردم آن به کام فرهنگ وابستگی دایمی اقتصادی ونظامی ، به استعمار جهانی چیز دیگری نیست.
فرهنگ دشمن پروری و مردم دشمنی بر اساس تبار ونژاد وزبان و حمایت از فرهنگ ترور ووحشت ، رهایی تروریستان از زندان ها برای تقویه صفوف طالبان ، انتقال جنگ به مناطق امن وپایگاه سازی برای تروریستان و سربازان نیابتی کشور هایی همسایه عملکرد غنی و کرزی را در پانزده سال گذشته بوده است.
پانزده سال گذشته حاکمان خائین مردم دشمن و تروریست پرور ، هر گروه تروریستی که جنایات بیشتر آفرید و کشتار بی رحمانه و ویرانی بیشتر کرد به آنها امیتازات بیشتر قایل شدند و با انتحاری ها و عاملین کشتار بیرحمانه ای مردم از در مدارا و برادری و هم تباری پیش آمدند و وضعیت بیشتر به وخامت گرائید و از وجود مردمان بی گناه این کشور قربانی بیشتر گرفت .
در آخرین مورد گلبدین یکی از چهره هایی شناخته شده وخشن اشاعه فرهنگ خشونت ، ترور وویرانی نیز به جمع امتیاز گیران قبیلوی غنی پیوست ، اینهم مهر تائیدی بر دشمن پروری این حکومت و شخص غنی و گروه تروریست پرورش است.
حالا جای مردم و احترام گذاشتن به حق انسانها وشهروندانی که خواهان زندگی انسانی و قانونمند درین کشور اند در کجای این نظام است ؟
فکر می کنم که تحمل اندازه و حدی دارد ، باید چاره ای جست تا این کشور ومردم از بند وابستگی دایمی و گروگان شدن بدست دلقکان استعمار نو جهانی رهایی یابد . به جز بسیج نیروهایی ملی ضد طالبانی وعقب گرایی در یک محور کلان مقاومت ملی در برابر همه دلقکان استعمار وسربازان نیابتی منافع کشورهایی آزمند منطقه ، به دادگاه کشانیدن این دلقکان واین مهره ها وچهره هایی خائین راه دیگری وجود ندارد ، با دوام این چهره ها درسکوی قدرت و اداره ای نظام ، کشور در لجن بیشتر فرو خواهد رفت .
محمداسلیم سلیم 20.11.

>>>   خدا نابود گرداند هر دوی این برده بچه های دست پرورده یهود نصارا را کاملآ دشمن دین و ملت مسلمان افغانستان هستن هر دو این دلقک های بزدل

>>>   دو چهره .... کرزی وغنی
تحلیل عالی

>>>   این دو شخص گنده و بی هویت درین ۱۶ سال اخیر کشور مان را چنان در دام مافیایی دولتی، تعصب قومی، تبانی با دشمن چون طالب و حکمتیار بی جان بی حال ساختن که درمان آن را جز همبستگی تمام عدالت و آزادی خواهان کشور و قیام شان! نسخه دیگری نیست!

>>>   .......... ملى درجه اول كشور ........زوى

>>>   هردو، یکی ادامه دیگر است۰ کرزی پدر فاشیزم قومی است و غنی ادامه تطبیق کننده برنامه های چون برنامه سقاوی دوم و امثال آن است۰

>>>   به نظر من فاسدترین کسی است که دراینقدردزد،خاین وقاتلیکه دراین سه دهه باعث همه بدبختی وتباهی افغانستان شدند این دورهبردلسوز وخدمتگار به این مملکت را زیرعنوان فاسدوفاسدترباهم مقایسه میکند.... هردوی شان بهترنظر به همه رهبران احزاب به اصطلاح.....
نجیب کابلی

>>>   اگر اشرف غنی اقتصاد فاسد را از کرزی به ارث برده است، قوم گرایی و فساد اداری و جانب داری از جنایت کاران را از چه کسی به ارث برده است؟ او مغط متفکر جهان است و تخصص در اقتصاد هم دارد چرا کشور دارد متلاشی می شود؟ کرزی و غنی هردو برادر هم هستند و هیچ تفاوتی در این جهت ندارند دست هردو در یک کاسه است.

>>>   کرزی فاسد نبود مګر بوی شورای فاسد نظار ازش میرفت که غرب برسرش تحمیل کرد اما غنی مانند عبدالله غلام غرب است

>>>   کسیکه چند سال پیش نان خوردن را نداشت وامروز بلند منزلها دارد تمام شان دزد وفاسد است این گپ تنها به این دونفرخلاصه نمیشود وفاسدین اصلی را تمام مردم افغانستان وجهان میشناسد وانشاء الله روزی فراخواهد رسید که به مردم دربدرحساب بدهند

>>>   غنی مفسد وحامد افسد است مردم ما میگویند کل وکدو ..... بهردو .
ر-ن سیدنی

>>>   رئیس دادگاه عالی برای یک نفر واسطه شده تا او را بدون امتحان در یکی از پست های قراردادی با معاش بلند بدون امتحان در ولایت کاپیسا در برنامه های وزارت انکشاف دهات مقرر نمایند البته به وزیر صاحب انکشاف دهات . حالا بیائید و قضاوت نمائید که چه شعار میدهند و چه عمل میکنند . هر چه بگندد نمکش میزنند - وای از آن روز که بگندد نمک .
ع - آ- از وزارت انکشاف دهات

>>>   بشمول گلمرجان هم کرزی و هم غنی هر دو فاسدترین اشخاص اند. چند وقت قبل غنی گویا مزاح کردند که روزانه یک ملیون دشنام به آدرسش داده میشود. میخواهم این گفته او را تصحیح کنم.
غنی خان!
این یک حقیقت است که روزانه تمام افعانان چه در داخل و چه در خارج باستثنای چند تا دزد دور و پیشت ( آنها هم در دل خود نفرینت میکنند) روزانه لا اقل 30 ملیون دشنام نثارت مینمایند چون میگویند نفوس افغانستان 30 ملیون است!!!!!!!!!!!!

>>>   یکی شان فاسد نیست بلکه بهترین انسانها هستند فاسدین را قبل ازامدن این هردوجناب مردم تجربه کرده اند که تافعلا هم فساد ودزدی های شان ادامه دارد اسان راه راپیدا کرده اید میگویند که :
بگیریش که نگیریت حالا مردم فاسد وغیرفاسد راخوب میشناسد

>>>   همان طالبان خوب بود که مردان شمارا میکشند وزن وبچه شمارا نمی‌گذاشتند از خانه بیرون بیایند و چهل را بر شما حاکم کند وقعا که .....

>>>   وطنداران: در افتخارات پنجهزار ساله اين مرز و بوم چند مؤلفه ديگر هم شامل و جزء كلتور ما گرديده كه نسل هاي آينده ما به آنها خواهند باليد !!!وطن فروشي، دين فروشي، مزدور منشي، دزدي، غصب، زرع-ترويج وقچاق مواد مخدر، فساد، برادر كشي، نفاق،....
كسانيكه از دسترخوان أشخاص مبتلا به امراض ذكر شده نان نميخورند، لطفاً خودرا به آنها نسبت ندهند. بياييد، باهم همدست شده در مقابل اين مفسدين، از هر قوم وقبيله، لسان و مذهبي كه هستند، قد علم كرده ، وطن را از اين بدبختي نجات بدهيم. اينها بزرگان ورهبران ما نيستند، بل نو كَر جيب خود، فاميل و اطرافيان خود هستند. اينها از ساده دلي وپاكدلي ما استفاده ميكنند. از مليت ها فقط بحيث ابزار استفاده ميكنند. ببينييد كه رهبرهاي نامنهاد، أولاده و خويشاوندان شان چطور مثل مرض خبيثه در تار و پود قدرت ريشه دوانده اند. آيا اين وطن مال شخصي چند نَفَر است؟

>>>   سگ زرد برادر شغال.

>>>   نه کل باند نه کدو خاک در سر هردو
اشرف غنی و حامد کرزی نوکران حلقه به گوش انگلیس وامریکا هستند ودرد ملت را دوا نمی کنند
بااحترام

>>>   هردو مزدوز و گوش به فرمان امریکا استند از یک دیگر هیچ کدام فرق ندارند

>>>   خداوند فساد وفساد کننده گان را نابود کند.
ذبیح الله نصرت

>>>   هردو

>>>   نه کل ماند ونه کدو خاک برسر هردو ........

>>>   هردوتای این افغانستان ران....کرده حالا حالا پاک نمیشود ...یاران ابوذر

>>>   غیری ممکين است ویا اصلا شک نکنید . کرزي در راس حکومت قرار داشته باشد . سرمایه بیت المال را به خودش واقوامش به سرقت نبرده باشد. این را همه مردم افغانستان از الف تا یا بخوبی میدانند.شاید زمانی برسد که خیانت های کرزي ازجانب خدا تلافی شود این به یاد داشته باشید تنها ریس جمهور ویا به قول قدیمی ها تنها پادشاه است که با پول های که به يغما برده قرقره راه میرود

>>>   هردو، یکی ادامه دیگر است۰ کرزی پدر فاشیزم قومی است و غنی ادامه تطبیق کننده برنامه های چون برنامه سقاوی دوم و امثال آن است۰

>>>   هردو، یکی ادامه دیگر است۰ کرزی پدر فاشیزم قومی است و غنی ادامه تطبیق کننده برنامه های چون برنامه سقاوی دوم و امثال آن است۰

>>>   کرزی پدر فساد بود۰ کرزی همان .....است که رسمن اعلان کرد که هرچه چور و فساد میکنید بکنید ولی پول را در داخل سرمایه گذاری کنید درحالیکه محمود کرزی برادر این دزد اکثر پول های دزدیده شده اش را در دوبی سرمایه گذاری میکرد۰ در خریطه های سیاه از ایران و پاکستان پول بی حساب میگرفت۰

>>>   تداوم فرهنگ وحشیگری و تروریستی افغانی آنچه که کرزی به افغان بودنشان افتخار میکند
همین تروریست های افغان که امروز در مسجد باقر العلوم وحشت و دهشت از گونه افغانی اش بر پا نموده اند، مطئن باشید که فردا در یکی از مسجد های سنی ها این جنایت را تکرار خواهند کرد، چون هدف طلاپرستان سعودی، راه اندازی جنگهای خانمان بر انداز مذهبی است
برای همه شهدا از خداوند بزرگ بهشت برین تمنا میکنم و برای همه تروریست زاده های افغان، و پشتیبانان شان همچون کرزی، غنی، اتمر و استانکزی نخست آرزوی هدایت و باز گشت به محکمه وجدانی را نموده و اگر قابل هدایت نباشند آرزوی نابودی برایشان کمترین خواستی است که از خداوند میکنم
آمین

>>>   وطندار برای مردم عادی فرق نمیکند ریس جمهور کی باشد آیا طالبان باشد ویا کرزي عبدالله. غنی. مهم این است که امنیت داشته باشند اگر طالب ميکشت مجريم را ميکشت اگر طالب قیودات گذاشته بود . قیودات اسلامی بود آن های که مردم را اذیت و آزار می دادند طالبان پاکستانی خبیث بودن که برایشان فرقی نمی کرد.یک چیزی از طالبان واقعا قابل قدر و ستایش است همینکه هیج ظالم به مظلوم نمیتوانست زور بگويد هیج کس نمی توانست مال کسی دیگری را تصاحب شود .این کرزي ویا عبدالله و غنی ویا این های که دم از آزادی میزنند ویا آزادی بیان میزنند ویا حقوق زن و مرد حرف می زنند لعنت به این آزادی و برابر ی که صد ها جنایت فسق و فساد را به همراه دارد ل.... بر آن

>>>   فاسد ترین انسان ها گروپ عبدالله است.
زلمی

>>>   سگ زرد برادر شغال۰ برادران کرزی از پیشخدمتی هوتل به ملیونر ها تبدیل شدند و حال نوبت کوچی ها است مثل اجمل غنی قرارداد تیل اردو و امثال۰

>>>   حامیان شان بدتر از این ها اند . زره

>>>   اگرهرچیزی را حدیست آزادی بیان هم حدی دارد
زیرا من که میبینم تحت عنوان ازادی بیان جنگ قومی ، سمتس ، مذهبی و لسانی باشاره بیگانگان دامن زده میشود واین به نقص ماوشما تمام میشود ودشمن ازآن سود میبرد این ازادی بیان باید یک چوکات داشته باشد درکشورهای پیشرفته مردم آنراهضم کرده وبرای ماوشما وقت زیادی درکاراست

>>>   امام خمینی سخنی را در باره آمریکا و شوروی و انگلیس دارد که بر دولیتان کشور ما صدق می کند. او گفته بود آمریکا از انگلیس بدتر انگلیس از آمریکا بدتد شوروی از هردو بدتر همه از هم بدتر همه از هم پلیدتر اند. حالا در کشور ما نیز کرزی از غنی بدتر غنی از کرزی بدتر عبدالله از هردو بدتر همه از هم بدتر همه از هم پلیدتر اند.

>>>   تهداب گذار فساد(کرزی) واجرآکننده وعملی کننده فعلی آن غنی

>>>   کوشش برای محدود کردن آزادی بیان زیر بهانه و زیر نام "هرچیزی را حدیست آزادی بیان هم " خود نمایانگر بیخردی و نمونه افکار تحجری است، و یک بهانه است جهت کتمان کردن خیانت های این قبیله گرایان فاشیست، مفسد، و نوکر بیگانه۰ تمام خیانت های این ....ها و کاسه لیسک هایشان باید آزادانه بیان و افشا گردند۰

>>>   کسی نیست از غنی پرسان کند که تو چکاره بودی در زمان کرزی اگر این موضوع دقیق ارزیابی شود به اطمینان گفته میتوانیم که در همان وقت مقصر اصلی همین اقای غنی بود او بود که در تمامی عرصه ها دخالت داشت وفرد همه کاره دولت بود خوش بود گر محک تجربه اید بمیان تا سیا روی شود هرکه درو غش باشد دعا کنید خداوند ملت مظلوم ما را از شر شیطان لعین نجات دهد
وسلام

>>>   به جواب نظردهنده اول ازتومی پرسم سقاو خوب است یا معامله گری، عزت فروشی، ناموس فروشی، قرآن شکنی مثل نادرغدار، شاشجاع معامله گر اشرف غنی بی غیرت که همین حالا دخترش مریم غنی به چه لباس بی شرمی درآمریکا روزانه یک شخص را بای فرند می گیرد کدام خوبست سقاوی خوبست یا لیلام کردن ناموس به یهود ونصرا وغیره.
حقیقت یاب

>>>   نه کله باند نه کدو خاک بر سر هردو

>>>   مـرغ سفید خواهر خوانده روباه !

>>>   کرزی فاسد بود وفاسد بودن کرزی باعث شد که اشرف غنی فاسد تر شود چون مرض که علاج نشد بد تر میشود

>>>   کرزی نه بلکه تمام سرمایهای ....بزرگ ات هم به اندازه سرمیاه یک عرب کله گنده نمیایید
زیاد پرنگوید که ابرو میرود
جندان ابرو هم نداریم

>>>   این بزدل آخـرش دزد بر آمد ! شاید اینها از همان ده هزار دلر مه دربانک جرمنی بود باشد
ر

>>>   ترامپ باید همه این پول هارا ضبط کند چون پول سی آی اس است

>>>   90 ملیون پوند یک خانه عرب هست که کرزی گدای گر هست نسبت به عربها

>>>   نود میلیون پوند در جمله سرمایه دار نمیرود. شاید همان نود ملیارد پوند باشد.
زیرا در دنیا حالا در حدود دو هزار ملیاردر وجود دارد، درحالی که تعداد ملیونر ها به چندین میلیون نفر میرسد.
بنأ میلیونر بودن حالا به معنی سرمایه دار بودن نیست.
شما اگر بخواهید یک اپارتمان را در منهتن نیویارک بخرید، باید طور متوسط ده میلیون دالر بپردازید.
آیا کسی که در کابل یک اپارتمان مکرویان دارد، در جمله سرمایه دار حساب میشود؟

>>>   تمام این ها ...هستند حق ملت را خوردند کی سرمایه ندارد تمامش داردکه ما کرزی را بگویم

>>>   کرزی ملیاردر افغانستان است برادر عزیز
هر گپش یک ملیون دالر ارزش دارد وباید از ان بهره ببرد .

>>>   این باعث افتخار ماست

>>>   هرچه سرمایه که از راهی فساد و کثافت کاری بدست آورده همش مربوط میشود به بیت المال . ای خدای مهربان درهمین دنیا آن عده انسان های که حق هموطن خود را خورده و به چشم وطن دار خود خاک پاشیده وبه حق هموطن خود ظلم کرده قهر و غضب خودت را نشان بده .وهم وطن عزیزی ما که در این جنگ های خانمانسوز واقعا همه چیز خود ازدست داده هزاران همه وطن در فلاکت و بدبختی زندگی می کنند و شب ها گرسنه میخوابند . وآ ه وناله و پریشانی این عده هموطنان ما را . به آن ظالمان بی رحم نشان بده .......بر آنهای که همیشه با فساد زندگی کردن

>>>   این سرمایه همان سرمایه است که جامعه جهانی برای باسازي کشوری خراب شده ما داده بود همه را این دزد کثیف وشرکهاش دزدند وبه مردم و مملکت اش خیانت نمودند کرزي باید محاکمه شود این سرمایه به مردم رنجدیده برگردد به این کشور خراب شده بر گردد

>>>   ای مردم رنجدیده بیاید در خیابان ها علیه این .... و این فاسدان که به شما .... کرده . تظاهرات بکنید نگذارید که این .... به خودشان زندگی بکنند و شما گرسنه بخواب بروید

>>>   سلام برهمه......در این جا گناه از کرزی نیست بلکه همین چوکی ریاست جمهوری خودش یک نوع چسپک داشته میباشد باز جدا کردن اش مشکل است تاریخ این را ثابت کرده است .

>>>   اگر آقای کرزی سر از تاریخ معین از قدرت کنار نرود. برای ملت ثابت کرده است که یک .... و ناقص قانون اساسی است .

>>>   آقاي گل باچا، آيا فكر ميكني كه اگر كرزي نباشد افغانستان ازين هم وضع اش بدتر خواهد شد، كه هرگز نه، چون اين كرزي نيست كه تصميم ميگيرد.به خير افغانستان همين است كه كرزي به قانون اساسي احترام بگذارد و از مقام اش كنار برود.ميشد تا انتخاب رئيس جمهور منتخب جديد آقا سبغت الله مجددي، ريس مجلس بزرگان مسئوليت كشور را بدست بگيرد، و آقاي كرزي كه خود نامزد انتخابات است بدون شك از امكانات و منابع دولتي به نفع خويش استفاده كرده و ميكند.

>>>   بنظر شخصی بنده بودن حامد کرزی در پست ریاست جمهوری تا زمان برگزاری انتخابات به نفع ملت افغانستان است و این جلوگیری از خلا قدرت در وضعیت حساس کنونی مینماید. و جناب کرزی از هیچ قانونی سر پیچی ننموده و این موضوع را به ستره محکمه فرستاده و آنها بر ادامه کار ایشان حکم نموده اند.
تشکر

>>>   کناره گیری خوب است اما اگر کشور به نا امنی تبدیل شود نمی شود یک انتخاب آزاد و دلخواه مردم برگزار شود.

>>>   نوش جانــــــــــــــش !!!
کشور بی صاحب گیر آورده و هر طور که دوست داره استفاده می کنه .... شما هم اگر می توانید بسم الله ... ها ها ها

>>>   چنانچه دوره خدمت آغای کرزی در اول ماه جوزا 1388 به پایان می رسد و طبق قانون اساسی ماده 61 باید رییس جمهوری از وظیفه سبک دوش گردد ولی این ماده در صورتی قابل اجرا می باشد که رییس جمهوری همزمان جایگزین آغای کرزی گردد ولی به دلیل اینکه انتخابات به تعویق افتاده و قانون اساسی هیچ قانونی در قبایل این مسله ندارد، پس بهتر خواهد بود که رییس جمهوری با صلاحیت های قبلی ادامه وظیفه نموده تا وضیعت کنونی تا انتخابات حفظ شود، در غیر این صورت مشکلی سالهای 71 و 72 را دوباره باید تجربه کرد.
مصطفی ج.

>>>   کسانی که مخالف با ادامه کار کرزی تا زمان انتخابات هستند بی زحمت بفرمایند اگر کرزی از اول جوزا از سمت ریاست جمهوری کنارگیری نماید. چه کسی به جایش باشد. دولت موقت . ... با ریاست چه کسی. .. باز یک درگیری و جنجال سیاسی دیگر. پس از بهتر است شما که این چند سال کرزی را تحمل کردید این دو ماه هم دندان به جگر بگذارید و صبر کنید.
باتشکر .جاج رضا از پامیر

>>>   در هر صورت اگر در زمان قانوني هم انتخابات برگزار ميشد كرزي ميتوانست از امكانات به سود خود استفاده نمايد اين ربطي به تعويق انتخابات ندارد .در ضمن موضوع كرزي و ابقا در قدرت تا زمان رياست جمهوري حل شد
ناصر هرات

>>>   آقای کرزی در مدت هفت سال نتوا نست نیازمندی های مردم افغانستان که عبار از امنیت و صلح ،ترقی و پیشرفت ،تحکیم وحدت ملی و قانونیت را به میان آورد . علاوه بر آن فساد ګسترده اداری ،فقر ، بیکاری ، تریاک سالاری را بوجود آورد و ایشان در همه زمینه ها نا کام بوده است واو باید شرافتمندانه به نفع مردم درد دیده ورنج کشیده اي افغانستان استعفا میداد تا فرد پر تلاش تر به قدرت می آمد . حالا که اینکار را نه کرده است ، به قانون اساسی کشور احترام ګذاشته واز قدرت کنار برودږ زیرا او به .... ترین فرد در جامعه افغانستان تبدیل شده است . طوریکه ملاحظه میګردد حامد کرزی به خاطر بقا در قدرت از هر چال ونیرنګ استفاده میکند تا در قدرت باقی بماند . به ګفته خودش که حالی مه به این سادګی ایلایش نمیتم . ملت در بند ګشیده شده افغانستان ! در مقابل خاینان به پا ایستید ونه ګذارید کرزی ودار ودسته ای خاین در قدرت باقی بماندږ

>>>   شتر را گفتند گردنت کج است، گفت کجای من راست است که گردنم راست باشد. اقای کرزی بارهای قانون اساسی را نقض کرده است. مخالفت و استادگی در مقابل فیصله های پارلمان درهم زدن تفکیک قوه سه گانه نظام دموکراسی -بارهای ازدست آقای کرزی سرزده است همه مخالفت از قانون اساسی است. اصلا خود اقای کرزی قانون اساسی را بطوری اماده کرده است که تمام صلاحیت هارا در دست خود قرار داده است اگر نظر به یک ماده ناقض قانون شمرده شود نظر به ماده دیگر نجات می یابد
سبحا ن الله حمیدی ترکیه

>>>   سلام بر خوانندگان عزیز،
جالب است که می فرمایند کرزی ناقض قانون اساسی است، اما آیا خود این قانون به اصطلاح اساسی از کجا مشروعیت دارد؟تا جاییکه به فکر من می رسد، قانون اساسی توسط یک عده ای ترتیب و به لویه جرگه ارائه شد و نمایندگان لویه جرگه بر اساس فیصله جلسه بن انتخاب (یا بهتر بگویم انتصاب) شدند و در جلسه بن نه من و فرد مورد اعتماد من حضور داشت و نه هم از بسیاری از شما. خوب کی در جلسه بن بود؟ نمایندگان .... سالاران و چند نفر هم واجب الاحترام بی صلاحیت برای خالی نماندن عریضه یک گروه نا متجانس که عامل اتحاد شان سفره گسترده و پردالر افغانستان بود. بر اساس فیصله این مجلس که خود فکر نمی کنم به هیچ عنوانی وجهه قانونی داشته باشد، هر کدام از این گروه چند نفری را که اکثراً یا علم و درایت نداشتند،یاتقوی و فضلیت و یا هم هردو را، فرستادند و لویه جرگه ای ترتیب کردند، این لویه جرگه هم هرچه را که این جنابان خواستند بی چون و چرا تأیید کردند، البته بین شان ظاهراً مخالفت های هم پیدا شد، که همه به فضل و مرحمت و دالر بخشی امریکا با کمترین خونریزی ختم شد.خوب قانونی که توسط این لویه جرگه درست شده باشد می تواند کم نقص باشد و یا به درد ملتی بخورد؟ در این لویه جرگه نماینده های من و شما که حق حضور نداشتند و شاید اگر می خواستند شرکت کنند باید یا تن بی سر یا سر بی زبان و یا عقل می رفتند.جالب تر اینکه این جرگه قوانینی را برای انتخابات ریاست جمهوری، مجالس و شورا ها تنظیم کرد که بر اساس آن .... و با عرض حرمت عده دیگری که ذکر خیر شان عفت کلام را نقض می کند می توانند در انتخابات کاندید شوند.و لی از همه جالب تر اینست که من و شما به ساز شان رقصیدیم و خواهیم رقصید! تا جاییکه در شهر علم و فرهنگ ما، هرات، که بنا به تعبیر آقای لطیف از هند دیگر باستنانی هم الحمدالله نیست، خانمها و آقایانی فقط به ..... به نمایندگی پارلمان انتخاب می شوند. خوب فکر می کنید این پارلمان بتواند "خَـــرم با فرهنگ" را رد صلاحیت کند یا رأی عدم اعتماد بدهد.
البته منظور این نیست که بگویم همه کسانی که در این مجالس و جرگه ها اشتراک دارند از همین قماش اند، اما عده ای قلیلی از انسان های عاقل و متدین هم که توانستند به نحوی بر خلاف میل سالاران فوق الذکر در این جلسات حضور یابند یا صدای شان خفه شد و یا هم در همهمه اکثریت به گوش کس نرسید.
خوب، چی توقع دارید؟ اگر کرزی نخواهد از قانون دلخواه خود استفاده دلخواه خود را بکند، سالاران دیگر استفاده خواهند کرد.من و شما را زین نمد کلاهی نیست!
با احترام پرسوک هراتی

>>>   خواننده گان محترم !
اقای کرزی در زمان که ریس جمهور افغانستان بود کجا بودنش احساس میشد که حالا نبودنش باعث خلاء قدرت در افغانستان شود. امرین بزرگ ما هستند که کشور را هم اداره کنند و در گذشته نیز اقای کرزی به ساز انها رقصیده است و از خود نی کدام استراتیژی مشخص داشت و نی کدام پلان کاری . تا زمانیکه رهبری کشور تقسیم و در دست این زد وبند های به اصطلاح سیاسی باشد ما نمیتوانیم انتظار کدام دست اورد و کدام ارزوی خدمت را از انها داشته باشیم .
اگر اقای کرزی واقعا میخواهد برای مردم افغانستان و کشور خود خدمت کند باید از این رو خوش کردنها بپرهیزد و کابینه وکرسی های خدمت را برای کسانیکه کرزی را سلام بدهند تقسیم نکند . بلکه به شکل رقابتی واقعی برای کسانی واگذار کند که واقعا خدمت میکنند و به این خاک صادق هستند .
این بهترین چانس برای اقای کرزی بود که میتوانست بنام نیک خود را کنار بکشد چون در طول این هشت سال اندک خدمت به این کشور نکرده است بلکه این چانس بزرگ که برای مردم افغانستان دست داده بود فقط به قمار زد . وامروز ما شاهد اندک ترین تحول در زندگی مردم افغانستان نیستیم وحتی زندگی مردم عامه افغانستان روز بروز تیره تر وخرابتر شد و این برایش شرم اور است که خودرا دوباره کاندید نموده است ایا نفس او اینقدر بزرگ است که در این هشت سال سیر نشد.
افغانستان بیک شخص صادق وخدمتگار نیاز دارد نه بکدام مداری.
هنوز هم سر وقت است بگذار و برو بنام نیک در خانه پدری ات زندگی کن .
با احترام یک تن از دلسوزان وطن

>>>   ما به اقای کرزی رای میدهیم در صورتیکه سرکهای ولایت بدخشان را پخته کاری نما ید با شمول سرکهای در واز ها
با احترام نقیب الله در وازی

>>>   کرزی خو دارایی خوده ثبت کرده بافی اگه کدام چیزی است از شما باشد چون از کرزی نیست.

>>>   اگر کرزی صاحب پول میداشت درانتخابات امریکا مداخله میکرد وبوش راکه اندیوال شخصی اش هست باردیگر رئیس جمهور میساخت

>>>   کرزی صاحب برای همه دزد ها گفته بود دزدی کنید مگر پولش رابه خارج انتقا ندهید ، خودش ازینکه رئیس جمهور بود ازین امر مسنثنی است هرجائی خواسه باشد انتقال میدهد
ر

>>>   کرزی صاحب صرف ده هزار دالر دربانک جرمنی دارد بس خلاص !!!
مفلس ترین رئیس جمهور دنیا !!!

>>>   این ها همه دورغ است حامد کرزی اصلاً در دوبی خانه ندارد شاید براردش که قبلاً تجار بوده خانه داشته است سرمایه کرزی شاید دوملیون دالر هم نشود

>>>   ثروت رهبران جهان را به حساب میلیون و صد میلیون محاسبه نکنید، بلکه به حساب ملیارد ها و ده ها ملیارد دالر محاسبه کنید.
یکی از دلایل حمله انتحاری قندهار برضد دیپلومات های امارات در قندهار، همین روابط تشنج آمیز کرزی و دولت امارات در مورد مسایل مالی بین شان، بعد از ختم دوره ریاست جمهوری کرزی بود.

>>>   پادشاه عربستان و امیر قطر و امیر کویت و شیخ امارات و ملکه انگلیس و شاه برونیی و ترامپ آمریکایی بروند بمیرند بهتر است اگر حامد کرزای با 245 ملیون دلار از آن ها پیشی بگیرد . مگر می شود در امارات با 90 ملیون پوند که معادل 163 ملیون دلار است امپراطوری مالی تشکیل داد ؟ در امارات یک قوش تا یک ملیون دلار و شتر تا 4 ملیون دلار هم خرید و فروش شده . چرا فکر می کنید هر چه خارجی ها بنویسند درست است ؟ سریع باور می کنید و نشر می دهید .

>>>   این حرف های دروغ به سبب در روزنامه های غربی نشر میشود که کرزی سیاست ضد غربی را پیش گرفته است. ودر میان مردم نفوس و محبوبیت دارد. غرب نوکر کار دارد نه کسی که به غلام تن ندهد.

>>>   کرزی بیچاره چیزی ره که طی چند سال دزدی کرده بود تمامش را مارشال صاحب فقید ازش دزدی کرد و کرزی دست خالی ماند. بعداً کار قسمت و تقدیر که مارشال هم از بین رفت. حال کرزی در هر روز خوشی و رخصتی های عمومی به بهانه عیدی و نوروزی خانه مارشال رفته از اولاد نابکار وی دارایی اش پس میخواهد ولی کجا این اولاد بی تربیه مارشال از جمله ادیب بی ادب به وی احترام میکنه.
وای بحال کرزی.

>>>   آن برادر که گفته سرمایه کرزي دومیلیون دالر هم نیست.شاید کرزي را با چای دار چی اش اشتباه گرفتی .این همه سروصدا ها را کس های راه انداخته که تمام سرمایه وبودجه های دنیا را محاسبه و جمع تفریق میکنند .آن ها بیخود این موضوع را رسانه ای نمیکنند حتما یک چیزی وجود دارد در مجالس های خصوصی مردم هم از این حرف ها زیاد زده شده. واقعیت هم دارد .در بهترین روز های طلایی افغانستان .کرزي ریس جمهور بود. اینقدر سیر شده بود. شیطان هم به جلد بدن اش رخنه کرده بود.میخواست جای فرعون را اشغال نماید و همیشه کوتاه فکر بود .خودش که همیشه آسایش وبا همه امکانات زندگی میکرد فکر می کرد تمام مردم افغانستان در همین حالت راحت زندگی می کنند. آدم بی مغز دریکی از سخنرانی هایش گفته بود راحت پهلو های تان را بزنید بودجه داریم درصورت که تعدادی زیادی از هموطنان ما واقعا شب گرسنه میخوابیدن آدمی بود که همه را در آینه خودش وان انگل های که اطراف اش را احاطه کرده بودن میدید

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰

>>>   با آن همه کمک و پول جهانی افغانستان میتوانست یک کشور آرام شود ولی امروز تحت اداره کرزی آن همه امکانات هم حیف شدو کشور هم هنوز یک خرابه وحشناکی بیش نیست۰

کرزی بنام قوم برباد کننده بهترین فُرصت تاریخی کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن شد، او دوباره زنده کننده و حمایت کننده طالبان وحشی بنام قوم و قبیله است۰

برباد کننده بهترین فُرصت تاریخی کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن، و دوباره زنده کننده و حمایت کننده طلبان وحشی بنام قوم و قبیله۰

۳ تریلیون دالر و پشتیبانی همه جامعه جهانی در زمان حکومت این کرزی خائن در کشور آمد و همه برباد شدند۰ همه آن قربانی دوباره به قدرت رساندن برادران ناراضی این فاشیست قبیله پرست شدند۰
با آن پول و پلان های که امریکا و غرب برای کشور داشت و مصرف کرد اگر یک خر هم در جای کرزی میبود حتمن امروز نتیجه بهتر میداشتیم۰

>>>   در عکس نگاه کنید قواره غنی از دنیا گشته است.

>>>   کسیکه برکشته های اشرار خفه میشود کی است؟

>>>   مردم باید راه درست را انتخاب کنند دنبال قوم ،پول و قدرت نروند همه شخصت های سیاسی نزد ملت امتحان داده اند ملت باید خود باید سرنوشت خود را رقم بزند نه دولت .
کرزی بک روبا مکار است. اشرف غنی هرچند یک تمامیت خواه است اما کفتار عملش یکی است دشمنی خود را علنا ثابت کرده .
ولی کرزی مسوول تمام بازی های سیاسی که صد منافع ملی بوده است در آن دخیل بوده . این کرزی بود به نظریه امریکا به اشرف غنی یک پست قوی انتقال قدرت را سپرده به بک شخص بی هویت شهرت بخشید بنا همه برنامه ها از قبل پلان شده بود .

>>>   سفیر اسرائیلستان هنگام دیدار با صلاح ربانی وزیر خارجه سند کمک 40 هزارتن گندم رابه او داد است ،
حکومت افغانستان باید این کمک را رد کند چون هرهفته وهرماه یک و دو لاری مملو از مواد انفجاری انتحاری از طرف پاکستان به افغانستان کمک میشود همان کمک کافیست!
یک روز پیش از آمدن قریشی یک موتر لاری از طریق پکتیا مملو از مواد انفجاری به قصد کابل درحرکت بود که پولیس آنرا کشف نمود
v

>>>   عالیست.

>>>   دوستان بیاید بر سر اصل قضیه که آب از کجا وچگونه گل آلود شد زمانیکه در افغانستان در سال1357 کمونست ها برضد حکومت داود خان انقلاب نمودن پروژه های را که امریکایی ها وانگلیس ها در آفغانستان پلان گذاری نموده بود نقش برآب شد دراین جابود که روس ها برنده بازی سیاسی دربرابرامریکاه شد ویک تغیر دراوضاع سیاسی منطقه وجهان رونماگردید روس ها درافغانستان دهها پروژه اقتصادی رایکی پی دیگرافتاح نمودوکمک های سرسام آوررا به دولت متحد خود سرازیر نمود اردوی فقیروناتوان افغانستان که جزتفنگ های پنج تکه یا کره بین ووسایط کهنه وتاریخ تیرشده زمان جنگ دوم جهانی چیزی دیگردراختیار نداشت دراندک زمان اردوی افغانستان رابا مدرن ترین سلاح های خفیفه وثقیله دربخش قوتهای زمینی ودربخش هوایی با عصری ترین طیارات مدرن وپیشرفته وراکت های دور برداسکارت ولوناکه حتی درمنطقه نظیر نداشت مجهز نمود زمانیکه امریکایی هامتوجه این نوع حرکات روس ها در منطقه گردید واز سوی دیگر درایران برعکس حکومت افغانستان انقلاب اسلامی پیروز گردیدوامریکاه متحددوم خودراکه رضاه شاه بوداز دست دادامریکاه وانگلیس در پی جستجو راحل برای خود گردیدندامریکا که از قبل دردرون حزب خلق اجنت خود رابنام حفیظ الله امین جابجانموده بود به دستور مستقیم امریکاه امین وظیفه گرفت تا در بین جناح های خلق وپرچم که در سال1356 با هم دیگر خودایتلاف نموده بودند دوباره دربین حکومت نوبنیادوبی تجربه کمونست هاانشعاب بوجود بیاوردهمان بود که امین دست بکار شدصلاحیت های بیشتر را برای خود کسب نمودبر ضد یک تعداد اعضای حزب شروع به دسیسه سازی نمودیک عده را زندانی نمود همان بودکه شاخه پرچم تحت رحبری ببرک کارمل رااز صحنه سیاسی افغانستان خارج نمود ومیدان یکه تازی رابرای خود به خاطر پلان های ترتیب شده امریکایی هامساعد ساخت در مرحله دوم وظیفه امین به دستور امریکاه از بین بردن نور محمد تره کی بود که از جمله هواخواهان روسها ودشمن درجه یک امریکایی هابودکه این وظیفه را هم امین به خوبی اجرانمود وتره کی را از بین برد واختیار تمامآ نظام سیاسی ونظامی را در کنترول خود آوردمرحله سوم وظیفه امین از بین بردن رهبران شاخه اخوانی ها بود که این وظیفه راهم امین به وجه بسیار خوب وموفقانه پیشمیبردتحت همین نام امین یکتعداد بیشمارازفرزندان این وطن راازروحانیون گرفته تاقشررشنفکر بیرحمان به شهادت رسانیدوهزران تن را زندانی ساخت همان بود که خشم ملت به جوش آمد برضد نظام دست به قیام مسلحانه زدنددر همین وقت بود که امین به دستور سی .آی.ای امریکاه از روس ها به خاطر سرکوب قیام کنندده گان تقاضای کمک مستقیم نظامی نمود زمانیکه روس هامتوجه حرکات مرموز امین گردیدنداین زمانی بود که دیگر دیر شده بودروس هادست بکارشدندهمان بودکه امین این جاسوس تربیت شده امریکاه رادر6جدی سال1358درتپه دارلمان کابل ازبین بردند وبه عوض آن ببرک کارمل راکه درزمان امین از وطن فرارنموده بود روس هاباخودآوردندزمانینکه روس هابنا بر درخواست حکومت افغانستان درماه جدی سال1358واردافغانستان شدند تبر امریکایی ها دسته پیداکرد با استفاده از بیسوادی اکثریت مردم وعقاید پاک مذهبی ایشان استفاده نموده برعلیه حکومت وقت تبلیغ رادر بین مردم ما شروع نمود که گویاروس هاافغانستان رااشغال نموده ودین درخطر است امریکایی ، انگلیس ها وکشور های اروپایی ها بااستفاده ازوقت مجاهدین راروزبه روزدر برابر حکومت افغانستان به خاطر منافع شخصی خود مسلح می ساختند وکمک های سرشار به ایشان مینمود دستگاه استخبارات آی.ایس.آی ونظامیان پاکستانی به شمول استاذان امریکایی هاوانگلیس هادرداخل خاک پاکستان درگمپ های پشاورمصروف تعلیمات نظامی وآموختن طرزاستعمال سلاح تخریب ،سوختاندن وانفجاردادن پل وپلچک ها ، شفاخانه ها ، موسسات دولتی ، وساحات عام المنفعه ، مکتب ها ، وکلنیک ها ترور وکشتن کارمندان دولتی از ملازم مکتب گرفته تا ،معلم ، مامور ، هنرمندان ، نظامیان وروشنفکران عم از مردوزن رابه جنگ جویان می اموختاندن واز سوی دیگر زمینه تبلیغ را برضد حکومت افغانستان در بین مردم بخصوص جوانان مساعد ساخته بودزمانیکه اجنت استخدام شده دوم امریکایی هادرداخل حزب کمونست شوروی گرباشف قدرت راکسب نمودحکومت داکتر نجیبالله بنابر تقاضا.خواست اکثریت مردم خروج عساکر شوروی راازافغانستان نمودگرباشف هم این پیشنهاد را قبول نمود وعساکرخود را از افغانستان خارج نمودتا باشد که حکومت داکتر نجیبالله بعد از خروج روس ها در طی یک ما سقوط نماید مگر برعکس بدون کمک روس هاحکومت داکتر نجیبالله توانست که نتها بامخالفین داخلی خود بجنگدبلکه مستقیم با بیشتر از 45 کشور که امروز در افغانستان حظور نظامی دارندبجنگدکه مثال خوب آن لشکر کشی دوقول اردوی منظم نظامی پاکستان به شمول هفت تنظیم مجاهدین درجلال آباد بود که باتمامآ قوت نتوانستن شهر جلال آباد راتصرف نمایند وشکست خوردندحکومت داکتر نجیبالله 3سال دیگر بدون حمایه عساکر شوروی از تمامآ خاک خوددفاع نمودن تاآنکه بنابر در خواست سازمان ملل متحدازحکومت داکتر نجیبالله تقاضای ایتلاف را نمود تا یک حکومت مشترک از مجاهدین وحکومت داکتر نجیبالله تشکیل شود وبعدآ زمینه یک انتخابات سرتاسری صورت گیرد داکتر نجیبالله به خاطر جلوگیری از تلفات دوطرف تن به مصاله دادهمان بودکه رفت وآمد های نماینده خاص سازمان ملل متحد بینن سیوان جهت حل قضیه وآوردن صلح بین حکومت داکتر نجیبالله و7تنظیم مجاهدین مستقر درپاکستان رسمآ اغاز گردیدمتسفانه که مجاهدین چون از خود اختیار وصلاحیت تصمیم گیری رانداشتن واز سوی دیگر درصورت آمدن صلح درکشور منافع امریکایی ها ، پاکستانی ها ، انگلیس هاوسایر کشور های ذیدخل درقضیه افغانستان نقش برآب میشد چون حکومت داکتر نجیبالله یک اردوی منظم با مدرن ترین توپ ها ،تانک ها ،طیارات وراکت های پیشرفته عصر برخورداربودومجاهدین هم از توان جنگی خوب برخوداربونددرصورت توفق صلح پلان های شیطانی امریکایی وشرکاشان نقش برآب میشد ویک افغانستان قدرتمند در منطقه میگردیدهمان بود که پروزه صلح بینن سیوان به شکست مواجه گردید تاآنکه استخبارات (سی.آی .ای )امریکاه و(آی .اس .آی )دست به دست هم داده طرح نفوذ وانداختن فضای بی اعتمادی واختلافات حزبی رادرداخل نظام داکترنجیب الله راآغاز نمودنددر گام نخست بین داکتر نجیبالله وشهنواز تنی اختلاف سیاسی راایجاد نمود که حتی این اختلاف منجر به کودتااز سوی شهنواز تنی برعلیه داکتر نجیبالله گردید که کودتا به ناکامی انجامید وشهنواز تنی به پاکستان نزد گلبدین حکمت یار فرار نمود در گام دوم دوستم راشکارخود قراردادن بااستفاده ازبیسوادی ونادانی دوستم اورا مخالف داکتر نجیبالله ساختن که به اثر میان جیگری ایرانیان در بین مسعود ودوستم چندین جلسه ونشت رادر بامیان سازمان دهی نمودند همان بود که شیرازه نظام داکتر نجیبالله به اثریک توطعه ودسیسه یک تعداد نظامیان دیگر مانند لوی درستیزآصف دلاور،معاون وزیر دفاع نبی اعظمی جنرال مومن اندرابی ،از هم پاشیدودر طی یک تفاهم وسازش حکومت به مجاهدین به شکل مصلحت آمیزانتقال گریددر 8ثور سال 1371که حکومت به مجاهدین انتقال گردیددر مدت کمتر از یک دوروز بین خود تنظیم های هفت گانه ساخت پاکستان وهشت گانه ساخت ایران برسر قدرت جنگ های تنظیمی را آغازنمودنددرگام نخست مجاهدین به چور وتاراج وچپاول مال دولت پرداختن تمامآ دیپوهاوذخایر غذایی ، سلاح ، مهمات راکه حکومت داکتر نجیب الله برای چندین سال جنگ وقحطی دردیپوها وکدام های بخش نظامی وملکی ذخیره نموده بود دذدی وتاراج نمودند بعدآ به دذدی مال ودارای شخصی مردم شروع نمودندبعد از تاراج مال مردم وملت در غضب زمین های دولتی گردیدند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است