ورود برخی کالاهای ایرانی به افغانستان ممنوع شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۲    ۱۳۹۷/۶/۲۴ کد خبر: 154651 منبع: پرینت

به دستور محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان ورود کالاهایی مانند سمنت، آهن الات، کاشی و سرامیک تا پایان سال جاری به فراه ممنوع شده است.
ناصر مهری سخنگوی والی فراه با اشاره به منع واردات برخی از کالاها از ایران به فراه گفت: به دستور رییس جمهور افغانستان ورود برخی کالاهای ایرانی به فراه ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه با کسانی که مبادرت به واردات این کالاها کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد، افزود: علت اصلی صدور این دستور از سوی رییس جمهور، وجود فساد گسترده در گمرگ فراه، فرار مالیاتی از سوی واردکنندگان، قاچاق و فعالیت مافیا و ورود غیرقانونی کالا بوده است.

سخنگوی والی فراه این اقدام را باعث کاهش فساد گسترده در گمرگ فراه دانست و یادآور شد: با این وجود بعد از ابلاغ این قانون از سوی ریاست جمهوری، مشکلات بسیاری برای بازرگانان بوجود آمده است.
وی گفت: همچنین این دستور باعث افزایش قیمت کالا در فراه شده و ساخت و ساز ساختمان در این ولایت متوقف شود.
سخنگوی والی فراه ادامه داد: با اعتراض بازرگانان گزارشی از مشکلات پیش آمده به دولت مرکزی ارایه شده و منتظر تصمیم در این مورد هستیم.

برخی از رسانه‌های خبری با انتشار نامه‌ای از رییس گمرگ فراه از منع ورود کالا از ایران به این ولایت خبر داده بودند، موضوعی که مسوولان ایران در مورد آن اظهار بی اطلاعی کردند.
علی اکبر شامانی مدیرکل صادرات گمرک ایران در این رابطه گفت: در مورد علت توقف یکجانبه صادرات ایران به افغانستان در پی نامه مسوولان این کشور، اظهار داشت: اطلاعی از این موضوع به دست ما رسیده، اما هنوز مستندات توقف صادرات کالای ما به افغانستان مشخص نیست و گفته‌اند، فقط از ورود کالاهای ایرانی خودداری شود.
مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با تاکید بر اینکه مستنداتی نداریم تا در دستور کار و بررسی قرار گیرد، تصریح کرد: اینگونه مسایل مربوط به روابط بین‌الملل و دوجانبه کشور بازمی‌گردد و معمولا از طریق سفارتخانه اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

به نوشته فارس، بازرگانان فراه در مورد ابلاغ این دستور رییس جمهور افغانستان برای مبارزه با فساد آن را صرفا عاملی برای ایجاد مشکل در بازار و بازرگان دانسته و عنوان کردند که بهتر است برای مبارزه با فساد جلوی واردات غیرقانونی گرفته شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کالاهای ایرانی
ممنوع
نظرات بینندگان:

>>>   همین ممنوعیت را عراق روی این کالای ایرانی اجرا نموده است !؟

>>>   اقای غنی اگر اراده دارند که جلو فساد را بگیرند خودرا زیاد زحمت ندهند ودور نروند فساد ارگ وخانه ای ملت را جلو گیری نمایند ۲۰۰ ملیون دالر بودیجه ای توانمندی زنان افغانستان را که خانم اول لبنان گم ونیست نموده اند جلوگیری کنند این گذارش از منابع داخلی نیست که کدام تهمت وافترا باشد سیگار که یک کمپنی امریکای است ووظیفه دارد تا مصارف کمک های خارجی را باز رسی نماید ازین رسوای بیشتر دیگر چه میشود باید ااقای غنی دوطلبانه استعفا بدهد وبی بی گل را به پنجه ای قانون بسپارند ایا دوصد ملیون دالر را میشود به معاش مامورین خارجی پرداخت نمایند چند مامور بوده وهرکدام چقدر معاش داشته که ظرف سه سال این دوصد ملیون خلاص گردیده هرگاه این موسسه هرقدر سخاوت مندانه ولک بخش هم باشد برای ۵۰۰ معاش بگیر در هر ماه تقریبا ۱۱۰۰۰ یازده هزار دالر میشود ان پنجصد خانم که از بی بی گل معاش های یازده هزار دالری گرفته اند چه فعالیت کرده اند؟ ازین هم که بگذریم فساد در داخل ارگ وسپیدار بیداد میکند کفن کش ها وکفن دزد های لیشماری دور این سفره جمع شده قرار دادها ومقرری ها وعزل ونصب ها در برار امتیار های کلان از همینجا صورت میگیرد منظور ما این است که ریس ارگ یک ریش سفید اند تا دور ترک ها رفتن برایشان بسیار تکلیف اور میباشدهمین دور وبر خودرا یک بار اصلاخ نمایند وسایرین از همین جا پند میگیرند
سلطان زوی

>>>   همچه مو.ضوعات برمیگرددبه تحریم ها علیه ایران چون افغانستان یک کشور نیازمند کمک امریکا است و حکومت افغانستان شاید پیام یا دستور ازجانب حکومت

>>>   افغانستان هرکشوری راکه میخواهد تحریم کند باید صدور تریاکش رابه آن کشور منع قراردهد
ر

>>>   رسانه‌های اتریشی به نقل از مقام‌های حکومت این کشور گزارش داده‌اند، که شش پناهجو در اتریش از جمله پنج پناهجو از افغانستان و یک پناهجوی ایرانی پس از ردشدن درخواست پناهندگی‌شان دست به خودسوزی زدند.

>>>   از ترکمنستان وارد کنید مواد آن با کیفیت تر از ایران است

>>>   بالاخره غنی هم می بایست نوکری خود را به امریکا اثبات نماید که همسوی با امریکا ایران را در فشار می گذارد ولی غافل از آن است که این فشار بالای سر مردم افغانستان خواهد بود. والله نوکری هم اندازه دارد که متاسفانه در کشور ما اندازه اش معلوم نمی باشد.
عایشه از ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است