روایت پناهجویی که پس از ورود به ترکیه اخراج شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۴    ۱۳۹۷/۶/۲۴ کد خبر: 154655 منبع: پرینت

عباس رضایی، مهاجر افغانستان که سال‌ها در ایران سکونت داشت، شش ساعت پس از ورود به ترکیه از این کشور اخراج شد.
عباس می‌گوید، ایران را به قصد ترکیه ترک کرد به امید این که شاید روزهای خوب‌تری در انتظارش باشد، اما به محض ورود به ترکیه، این رویای شیرین به کابوسی تلخ تبدیل شد.
به گفتۀ او، روایت زندگی او، داستان زندگی هزاران جوان افغانستان است که بر اثر جنگ در کشور، تلاش‌های‌شان برای ساختن آینده‌یی روشن، همواره ناکام مانده است.

عباس در حالی از ترکیه اخراج می‌شود که در هیچ دفتر رسمی نامش به عنوان پناهجو ثبت نشده و اسکان داده نشده است.
عباس می‌گوید که مانند او، روزانه ده‌ها پناهجوی افغانستان به صورت غیررسمی از کشورهای اروپایی بدون این که مقام‌های کشورهای اروپایی یا افغانستانی باخبر شوند، اخراج می‌شوند.

به گفتۀ عباس، پولیس ترکیه آن‌ها را از یک شکاف مرزی که خودشان ساخته بودند اخراج کردند، «بدون این که حتا مقام‌های دولت ترکیه باخبر شوند.»
عباس در حالی روایت زندگی‌اش را تعریف می‌کند که مسوولان وزارت امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان از بهبود وضعیت پناهجویان در اروپا خبر می‌دهند.

سیدحسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان می‌گوید که شمار مهاجران اخراج‌شده در هشت ماه نخست سال جاری میلادی از اروپا به 520 تن می‌رسد. این رقم در سال 2016 و 2017 به ترتیب به 580 و 780 تن می‌رسیده است. به گفتۀ آقای عالمی، وضعیت زندگی پناهجویان در اروپا نسبت به گذشته بهتر شده و شمار افرادی که اخراج می‌شوند نیز کاهش یافته است.

نظر به آمار وزارت امور مهاجرین و بازگشت‌کنندگان، قبل از سال 2016، شمار مهاجرانی که اخراج می‌شدند به هزاران تن در سال می‌رسید.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عباس رضایی
اخراج از ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   دروغ محض است روزانه در پرواز استانبول کابل تعداد 90 - 80 و120 تن مهاجر اخراج میشود از ممالک اروپایی به چشم دید بنده حیت بوت یا چپلک در پایشان نیست پای لچ میایند کالاهای شان به اندازه کثیف و کهنه است که جگرانسان خون میشود با بسیار سرو وضع ژولیده وخراب روزانه میایند میگویند درسال جاری 520 تن اخراج شده شمامقام ها در زیر ای سی نشسته اید بیرون بنمیروید در میدان هوائی یک روز در پرواز که از استانبول میاید بیاید و ببینید وضع مهاجر ها را ناحق از دل تان نوشته نکنید لطفا

>>>   ترکیه کشوراسلامی است همینکه ترا دربحر غرق نکرده از شرم وترس غربی هاست ،آنها حتی به مردم خود رحم ندارند بجز از زندان انداختن واعدام کردن درکشورهای اسلامی حکومت دیگر مصروفیتی ندارد ،
هرفامیل پانزده طفل تولد کند روزی اش را خارجی هابایدبدهند وزنش را زمین برمیدارد برای ما همینقدر بس که کلمه گوی زیاد میشود >
ر

>>>   در عوضی که وزیر مهاجرین از خطر های احتمالی که پیش روی مهاجران قرار دارد،آنها را مانع ترک وطن شان شود،به آنها بیان میکند که تعداد اخراج شده گان از آلمان کم شده است و بدینترتیب آنها را تشویق به ترک وطن میکند.
پناهنده گانی که از راه ایران به ترکیه میروند،چون ایران وضعیت امنیتی اش خراب نیست،بنأ دولت ترکیه حق دارد که آنها را دوباره به ایران بفرستد.
اگر در ایران بیکاری است و زمینه کار برای معاجرین فراهم نیست،این دلیل نمیشود که در کشور دیگر پناهندگی بدهند.زیرا پناهنده اقتصادی در هیچ کجای دنیا مورد قبول واقع نمیشود.

>>>   قواي سرحدي تركيه وظيفه خود را جدي اجراء نكرده، چون شرائط امنيتي تركيه در حال نيمه اظطراري است بايد همه شانرا مورد ضربات مرمي قرار ميدادند، ما أفغانستاني ها نيشه و مجنون شديم درك نداريم كه ممالك ديگر جاي و ملكيت ما نيست، برويد ملك خود را إصلاح نموده و برايتان بهشت بسازيد، از ملك ديگران و مردم بيگانه چرا ميناليد

>>>   درکشورخودماافغانستان گرگ صفتان وجودداردکه فقط تخصص شان دریدن جان انسان هاست،چطورممکن است تلاش هاوساختن اینده بهترصورت گیرد.

>>>   اگر يك تركي به افغانستان پناهنده شود و انهم از مرز قاچاقي وارد شده باشد ما با وي چي برخورد ميكنيم؟ چند نفر استاد مكتب اريانا افغان ترك را بيرون رانديم و مجبور شد كه به كشور شومي پناهنده شود. روس ها و چك سلواكي هاي را كه اينجا با افغان ها ازدواج كرده و فاميل داشتند را به نام اين و ان بيرون رانديم. تاجكستاني ها و ازبكستاني ها را بعد از شكست دادن اتحاد جماهير شوروي و ازادي ١٨ جمهوريت مسلمان ان بزور در دريا امو انداختيم. پس از ديگران هم بايد توقع نداشته باشيم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است