اشرف غنی گرگی تنها در میان گله ای از گرگان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۰    ۱۳۹۷/۶/۲۵ کد خبر: 154663 منبع: پرینت

با جدا شدن حنیف اتمر با ۹۰۰ مشاور خیالی اش و با خزیدن آقایان کریم خلیلی ، سید منصور نادری و صبغت الله مجددی از هم پیمانان سراپا قرص ریس جمهور غنی به محور حامد کرزی دگر برای آقای احمدزی از جمله گرگان درنده میدان سیاست افغانستان به دور و بری ریس جمهور کسی باقی نمانده است ، عده ای از تسلیمی های اقوام تاجیک ، هزاره ، اوزبیک ، ترکمن و غیره چندان جایگاه و پایگاه در میان مردم ندارند که برای آقای ریس جمهور در انتخابات پیش رو رأی جمع آوری نمایند از همین جهت است که رییس جمهور سه گزینه را در انتخابات پیش‌رو برای ادامه قدرت درنظر گرفته است:
۱ : اتکای مطلق به کشورهای غربی و به خصوص آمریکا
۲ : مهندسی و تقلب گسترده در انتخابات
۳ : حساب بازکردن بیش از حد بالای طالبان

رییس جمهور غنی فکر می کند با چراغ سبز نشان دادن به طالبان ، تعارف آیس کریم به آنها و بالاخره با اظهار این مطلب که به شانه کشیدن جنازه جنرال برایش افتخار آور است و از تلفات طالبان دلتنگ می شود می تواند طالبان را وادار نماید که در پروسه انتخابات به نفع تیم احمدزی وارد عمل شوند ، اما این تصور و خیال آقای احمدزی از ریشه بی بنیاد است و طالبان هرگز به خیمه ی ارگ در تحت رهبری احمدزی نمی پیوندد.

گزینه اینکه کشور های غربی به رهبری آمریکا تا کدام حد و اندازه و با چه قیمت آقای احمدزی را در قدرت نگه می دارند تا هنوز معلوم نیست ، پس یگانه وریانت که آقای احمدزی را می تواند به قدرت نگه دارد مهندسی انتخابات و تقلب گسترده در انتخابات است و آقای احمدزی کمیسیون انتخابات را با خود صد فیصد دارد.
اکنون دیده شود که گرگان با تجربه و درنده میدان سیاست که در محور کرزی قرار گرفته اند تا کدام اندازه در برابر چالهای احمدزی چال می روند و بازی شطرنج را چگونه دوام می دهند ، البته مردم افغانستان در این میان قربانی برای رسیدن قدرت برای جانبین اند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
گرگ
حسن علی
نظرات بینندگان:

>>>   گرگ نیست انسان است میان دیوهای مست

>>>   غني مانند كرزي روباه مكار، فريبكار و حيله گر است. به حيله گري، دوستم ، مسعود و هزاره هارا فريب داد، رأي شانرا گرفت و خودرا به بي ابرويي ريس جمهور ساخت. بمجرد به قدرت رسيدن به همه پشت كرد و تيّم فاشيستي ساخت. حكمتيار را بخاطر ترساندن ديگر اقوام از شمشتو به كابل آورد، افرادش را مسلح ساخت و ماهانه مليون ها دالر خرچي برايش ميدهد. تمام قدرت را بدست خود گرفت و همه پول بيت المال و گدايي در اختيار اوست. اينرا گرگي نميگويند، بل مكاركي ، فريبكاري، حيله و نيرنگ.

>>>   در بدنه دولت که گرگ وجود ندارد، آگه گرگ وجود میداشت کسی جرات نگاه بد به رمه ای گوسفندی رو نداشت، بنا همه گوسفند اند، این جماعت گوسفندی به غیر از بح بح کاری ندارند، صرف علف های ای فراوان خوردن از هر نوع که وجود دارند میخورند همش مصروف خوردن هستند و نشخوار، نه دنبال دیگر رمه های دور و بر هم نیستند که دیگه رمه آیا غذای کافی دارند؟ اگه ندارند چجوری غذا بدست بیاورند اصلان حالی شون نیست.تا زمانی که این گوسفندان وجود دارد، گرگ درند وجود خواهد داشت تا همه گوسفند ها نوش جان کند.

>>>   اگر بعد از غنی کسی دیگری مثل اتمر یا کرزی رئیس جمهور شود شاید وضعیت به گونه ای بدتر شود که مردم به ریاست غنی شکر کند. تا حالا که هیچ گاه وضعیت به سوی خوبی نرفته و از زمان کودتای داوود و سپس کمونیستها تا امروز وضعیت کشور به سوی بدی رفته است و پس از این هم هیچ نشانه ای از بهتر شدن وضعیت یه چشم نمی خورد.

>>>   گرگ پير بي دندان است، گرگ حج رفته به همين خاطر از ديگر گرگان جدا ميرود

>>>   ازیک شاعر:
وان ستمکاران که باهم محرمند
گرگ هاشان آشنایان هم اند
گرگ ها همراه وانسانها غریب
باکی باید گفت این حال عجیب
ر

>>>   اشرف غنی عاشق اسرائیلستان است ،حالا به پاکستان اعتماد کرده تا برای افغانستان پولیس تربیه کند
خداکند انتخابات زود تر برگذار شود تا اشرف غنی مزدور پاکستان از صحنه سیاست افغانستان خارج شود کرزی اگر فاسد بود اما اینقدر سرتسلیمی نزد پاکستانی ها فرود نه آورده بود :
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت، آموزش نیروهای نظامی و پولیس افغانستان توسط ما یکی از مهم‌ترین توافق‌های انجام شده است.
محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد و کابل توافق کردند روابط نظامی خود را افزایش دهند و در این راستا پاکستان آموزش نیروهای نظامی و پولیس افغانستان را به عهده گرفت
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: تجار افغانستانی دیگر نیازی نیست برای صادرات کالا به پاکستان حق گمرک پرداخت کنند.
وی اظهار داشت: این تصمیم پس از آن گرفته شد که حجم صادرات پاکستان به افغانستان در سال 2018 بیش از 118درصد افزایش پیدا کرد.
محمد فیصل اضافه کرد: با توافق دولت پاکستان 3 هزار دانشجوی افغانستانی نیز می‌توانند در پاکستان بورسیه تحصیلی شوند.
این درحالیست، که طی سال روان 600 دانشجوی افغانستانی موفق به اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های پاکستان شده‌اند.

>>>   درحال حاضر ما هم پولیس خوبی نداریم واگر در آینده این پولیس دانش آموخته از دانشگاههای پاکستان شود بر بنیاد تجربه از پولیش پاکستان آموزش ببیند وضعیت پولیس ما بد تر از آین خواهد شد زیرا پاکستامیها نشان داده اند که بر خارج ساختن افغانستان از مشکلات صادق نیستند بناء نباید چنین اعتمادی بالای پاکستانیها صورت گیرد
س


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است