صیاد: انتخابات در وقت معین آن برگزار نخواهد شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۹    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154669 منبع: پرینت

کمیسیون انتخابات هشدار می‌دهد که اگر اقدام‌های اخیر ادامه یابد، انتخابات شورای ملی در وقت معین آن برگزار نخواهد شد.
عبدالبدیع صیاد، رییس کمیسیون انتخابات در واکنش به بسته شدن دفترهای ولایتی کمیسیون انتخابات در سه ولایت کشور گفت، عامل به تاخیر افتادن انتخابات شورای ملی کسانی خواهند بود که دروازه‌های کمیسیون را در ولایت‌ها بستند.

صیاد گفت که بسته شدن دروازه‌های کمیسیون در ولایت‌ها به معنی به تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی است و در صورتی که این پروسۀ ملی در زمان معیین شده برگزار نشود، کمیسیون انتخابات مسؤول نمی‌باشد.
صیاد در عین زمان از جریان‌های سیاسی در کشور خواست تا به فرهنگ بستن دروازه‌های کمیسیون پایان دهند و نگرانی‌ها و خواست‌های شان را با کمیسیون انتخابات شریک بسازند.

رییس کمیسیون می‌گوید آنان در هرجایی که احزاب بخواهند آماده مذاکره می‌باشد، چه در مورد بایومتریک رای‌دهندگان باشد و یا هم در مورد نظارت قوی جریان‌های سیاسی از روند انتخابات.
از سوی، آقای صیاد می‌گوید که دولت و نیروهای امنیتی باید امنیت کارمندان آنان را در ولایت‌ها تامین نمایند تا آنان بتوانند که کارهای شان را ادامه بدهند.

این درحالی‌ hست، روز گذشته، هواداران ایتلاف بزرگ ملی، دفترهای کمیسیون انتخابات را در سه ولایت بستند و تاکید کردند که این روند در سایر ولایت‌ها نیز ادامه خواهند.
باید گفت، گزارش‌های وجود دارد که هواداران ایتلاف بزرگ ملی قصد داشتند، ام‌روز دفتر کمیسیون انتخابات در کابل را نیز ببندند که نیروهای امنیتی مانع آنان شده‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صیاد
انتخابات
نظرات بینندگان:

>>>   در وقت باشد که حتی برگدار نخواهد شد چون پنج ملیون تذکره جعلی چاپ کردید

>>>   اگر انتخابات دایر شود،جعل صورت میگیرد و اگر دایر نشود،همین دولت است و همین پارلمان.شما چه خواهید کرد؟
یک متل پشتو است که میگوید:
سر دی سیند خواته ونیسم او کون دی غین خواته،کوم خوا ته رور واچوی؟

>>>   از این دولت ...شک نیست که در وثت و زمان میعن بر گذار شود زیرا این دولت ع وغ کدام چیز را در وقت میعن به ثمر رسا نیده است

>>>   مسوول درجه اول کمیسیون انتخابات است چرا که در اوایل ثبت نام مردم علاقه مند نبودن ودر طول یک ماه یک میلیون مردم ثبت نام کردند بعد ها تعداد ثبت نام رای دهنده ګان به ده ملیون رسید .؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است