چرا حامد کرزی بی رقیبانه جولان میدهد؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۵۷    ۱۳۹۷/۶/۲۶ کد خبر: 154673 منبع: پرینت

اگر نهاد های مدنی درست میداشتیم، اگر از میان انبوه سازمانها و احزاب سیاسی قلابی و نامنهاد؛ دو سه سازمان و نهاد درست سیاسی میداشتیم و اگر نهاد های درست حقوق بشری میداشتیم، اگر شخصیت ها و فعالان اجتماعی اصولمند و مردم محور میداشتیم و مهمتر از همه اینها، اگر میدیا و رسانه های قوی مسلکی، ملی، لیبرال، آزاد اندیش، باثبات و پیگیر میداشتیم.

حامد کرزی را به جرم خیانت چند مرتبه ای به وطن، نقض صریح تحلیف های یاد کرده اش به عنوان حافظ منافع ملت/وطن، به جرم به چپاول کشانیدن بیش از 120 میلیارد دالر کمک جامعه جهانی، به جرم تبانی و ساخت و ساز علنی و آشکار با دشمن و.....

مدتها پیش می شد به محاکمه کشانید و از "ارگ" کوچ او را بار و به زندان بگرام انتقال داد.
اما چون همه آن مولفه های مهم بالا یا نیست و یا آنقدر ناتوان و بی قوت است که هیچ کاری در مورد این چهره خاین به ملت و خاین به وطن صورت نگرفت، دردناک تر آنکه حتی او و خیانت های بزرگ او مایه و مبنای گفتمان ملی، گفتمان روشنفکری، گفتمان رسانه ای هم نشد.

حالا حامد خان کرزی، یک شخصیت محترم !!! است، به حرف های او مردم با اشتیاق و عده زیادی با افتخار گوش میدهند، در ارگ ریاست جمهوری در کنار رییس جمهور "ارگاه و بارگاه "زده است، پول به خروار در خدمت اش است، یگانه فرودگاه کشور با عکس و نام او مزین است، برای همرکابی او تا خانه "شیخ مجددی" و هرجا و هر جلسه ای سر ها می شکند تا کسی از کسی پس نماند و او در وسط میدان چنان، به غرب و شرق غر می زند و امر و نهی میکند؛ که انگار فاتح کل تاریخ افغانستان باشد.
خیلی درد ناک نیست ؟

نظر موج


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
جولان
نظرات بینندگان:

>>>   آزرده ام ای چرخ تو آزرده ترم کن
بد نام و از حامد کرزی ، بترم کن
« پنجاب » چو دستور فرستد، شرفم کو
باشد چو « مشرف» پدرم، بی پدرم کن!
کشور چو شده مرکز جاسوسی عالم
بردار تو«ديش واشر» ملک دگرم کن !
تا مفت شود قصهء آبادی ميهن
چون دولت کرزی همه جا کور وکرم کن
در کشور من عقل به يک سکه نيرزد ،
خواهی به وزارت برسم، کره خرم کن!
گر رشوه گرفتم به ولسوالی مرغاب
بردارمرا، والی شهر کنرم کن
«مرتد» نشدم گر به عدا لتگهء سياف
اعدام به دستور امير قطرم کن
خواهی که زيانی نرسد ، خواب خوشم را
مانند وکيلان وطن ، بی هنرم کن!

>>>   چون همه دزد ها با او هستند و او سرگروپ دزد ها است ، علی بابا وچهل دزد ، کرزی وچهار صد دزد !

>>>   این دزدان بزرگ این کشور را اگر آقای کرزی کنترول نکند، ناتو و ای اس اف هم نه میتوانند از عهده این کار بدر آیند. در میان این دو شخصیت(اقای اشرف غنی و آقای کرزی ) شما به یکی هم جور نه میاید. باید از میان این دو فرد یکی را منحیث قائد قبول کرد.
شریف

>>>   به گمان اغلب همه ای این چپاول ها شده است ولی هیچ کدام از نظر غربی ها پنهان نمانده واز او ذره ذره حساب گرفته اند ومیگیرند اگر فاروق وردک ملیارد ها دالر را چپاول نموده ویا حامد کرزی چندین ملیارد دالر را دست برد کرده همه را مشاورین امریکای وانگلیسی از نزدشان تحویل گرفته به حساب های خاص انتقال داده اند وگرنه این مقدار مبلغ در جندین اطاق گنجایش نداردنه در افغانستان ونه در هیچ جای دیگر پنهان نمیشود مگر این که عبد الرحمان الکوزی وحبیب گلزار وابراهیم محب و... نسلیم گرفته باشند
عارفی

>>>   میگویند نا دیده ره خدا روز نته ، پای ترقیده ره موزه ازین گروه گیله نیست

>>>   با شما موافقیم.

>>>   این مقاله نشان میدهد که نویسنده آن سخت درد کشیده است اما درد شخصی و عقده گشایی بی دلیل .
۱۲۰ ملیارد دالر را کرزی چپاول کرده ؟ ای بی خبر . ای کور ! افغانستان قبل از ۲۰۰۱ کاملاٌ یک ویرانه بود مردم نان خوردن نداشت. یک کیلومتر سرک اسفلت نداشت. شفاخانه ، کلنیگ ، مکتب ، پوهنتون ، استیشن های تلویزون ، سیستم مخابراتی ، بند های برق و همچنان سیستم های زراعتی از بین رفته بود اما اکنون اگر همه بازسازی نگردیده حد اقل ۶۰ الی ۷۰ فیصد فعال و از نو اعمار شده است. همین حالا در تمام قراه و قصبات کشور که امنیت است سرک وجود دارد تقریباٌ همه قراه و قصبات که در آن جنگ نیست و در کنترول دولت است برق ابی و یا سولری توسط برنامه همبستگی که در حکومت کرزی براه افتاده بود تامین شده همچنان پروژه های اب اشامیدنی ، پروژه های آبیاری و هزاران مکتب و ملیون ها پسر و دختر در ین مکاتب درس می خوانند.

این شهرک ها و ساختمان هاکه در کابل و سایر ولایات ساخته شده توسط ملایک اسمان ساخته نشده همان ۱۲۰ ملیارد که جناب نویسنده از آن یاد کرده شاید ساخته شده باشد. خصومت سیاسی خود را میتوان با نظریات معقول سیاسی مطرح کرد نه اینکه با الفاظ توهین امیز و افتر و دروغ.

>>>   همه شیفته ودیوانه قدرت اند وزراندوزی ما دیگرفریب نمیخوریم
میگویند نادیده ره خداروزنته ، پای ترقیده ره موزه
اینها دیوانه قدرت وثروت اند ازاینها چی گیله کنیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است